וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאבון ירושלמי במקום הכי לא צפוי במרכז

12.4.2016 / 7:29

המונה טועם חוזר אל מאפה התנור, המאפייה האהובה עליו ברמת גן עוד מתקופת נעוריו, כדי להתענג על סמבוסק פיצה טרי ורותח, מצופה זרעי שומשום, שנאפה כבר 25 שנה בזכות משפחה ירושלמית אחת

סמבוסק פיצה של מאפה התנור, רמת גן. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
מאפה קריספי ורך בתיאום מושלם. סמבוסק של מאפה התנור/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

לפעמים נדמה שיש בארץ אנשים שעסוקים כל הזמן בלייבא לכאן כל טריק ושטיק שמישהו טיגן, בישל או אפה בארצות המערב. רק לאחרונה הגיע לארץ דוכן צ'יפס, רק צ'יפס, עם מבחר רטבים בתוספת תשלום. בתקופה הראשונה היה אפילו תור שהשתרך מחוץ למקום. לא רחוק משם אפשר היה לראות אנשים מסתובבים ברחוב ללא בושה עם כתרי נייר על הראש אוכלים קבב שטוח עם קטשופ. מהי המשיכה הלא מובנת לכל הזר והשונה מהאזור בו אתה באמת עובד ומנהל את חייך? אבל האמת שלא קל לעבוד עלינו. בלוטות הטעם הבסיסיות שלנו לא מאמינות לאורך זמן לכל שקר שמנסים להאכיל אותנו. יש מקומות שכאן כבר שנים רבות ובהצלחה מרובה בזכות האותנטיות.

לפני 25 שנה החליט מ' לפתוח מאפייה. לא סתם מאפייה, אלא מאפיית טאבון ירושלמי ברמת גן. אחרי גישוש ראשוני בין מעט מאפיות הטאבון שהיו אז בארץ, מ' הבין שאף אחד לא מתכוון לחנוך אותו במלאכה. הוא הודה בתבוסתו הקלה והבין שהוא חייב לשתף פעולה, לפחות עד שילמד מניסיון מצטבר, את המלאכה. אם לא יסכימו ללמד אותו את רזי ההכנה העתיקים, הוא ילך ויחפש לו מישהו שיודע את כל התורה בפועל. מ' נסע לירושלים ועוד לפני שפתח את מאפה התנור, הביא אל המקום אופה ירושלמי ושילם לו עוד לפני שהיה טאבון בנוי במקום. עד היום בני המשפחה הירושלמים מגיעים ומכינים את המאפים - מהסב שהיה הראשון ועד הנכדים שממשיכים את המלאכה גם היום.

סמבוסק פיצה של מאפה התנור, רמת גן. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
טרי ורותח. סמבוסק פיצה של מאפה התנור/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

את הטאבון על פינת הירדן 94 אני מכיר עוד משנות הנעורים שלי. המקום יוצא הדופן בקצה המזרחי של רמת גן, משך אליו בימים ההם את כל האזור. היום, ערבי שבת הם הזמן בו המקום שוב מתמלא קהל לקוחות. המנה האהובה עליי, ולדעתי גם הנמכרת ביותר, היא סמבוסק משולש פיצה מצופה שומשום. מ' לא ויתר על כל שאר האופציות האפשריות ובין היצע המאפים הרחב ניתן למצוא אפילו סמבוסק עם שמיר. את כל המאפים מכינים בקומה מעל הטאבון, לפי הכמות המוצעת בכל רגע נתון, על מנת להוציא תמיד מאפים טריים. לכן, לפני שאתם נוגסים בסמבוסק, היזהרו. ייתכן שיחממו לכם מאפה שמלכתחילה רותח בפנים- הסבלנות במקרה הזה משתלמת. תנגסו את הפינה בעדינות ותאמדו את מצב האדים. אל תתפתו לנגוס ביס גדול, גם אם יהיה לכם קשה לעצור את עצמכם. מדובר במאפה קריספי ורך בתיאום מושלם, העושה רעש קל של פצפוצי שומשום לעבר הרכות מלטפת החך. עוד לפני, אל תשכחו לבקש תוספת של ביצה, חריף וזיתים. סך הכל 18 שקלים של שלמות, המגיעה דרך שיתוף פעולה אמתי זה שנים, דווקא כאן בקצה המזרחי של רמת גן.

מאפה התנור, הירדן 94 רמת גן. 035245959. שעות פעילות: ימים א'-ה' 24 שעות ביממה, ו'פתוח עד שעה לפני כניסת שבת, שבת כשעה אחרי יציאת השבת. כשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully