וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקודות לדמותה של קרין גורן

14.4.2016 / 17:00

קרין גורן סותמת לכולם את הפה: מי שבעיקר ידועה במתכונים עתירי הסוכר והחמאה שלה, עלתה השבוע על המוקד לאחר שידור התוכנית בייק אוף בה היא מכהנת כשופטת, דווקא על רקע מבנה גופה. היא מצידה לא נשארה חייבת ואנחנו יצאנו לבדוק מה עומד מאחורי המותג "קרין גורן"

צילום: עידו שחם, עריכה: נועה לוי

בווידיאו: קרין גורן מדברת על בייק אוף ישראל

פרק הבכורה של "בייק אוף", תכנית האפייה החדשה של קשת, שודר בסוף השבוע האחרון, וגרר אחריו שובל של תגובות וסוגיות כבדות משקל. מתוך המכלול הווירטואוזי של קינוחים מרהיבים, מתמודדים לחוצים ושלל עצות לאפייה נכונה, בחרו צופים וגולשים רבים להתעכב דווקא על חזותה של השופטת והקונדיטורית קרין גורן. הפוסטים ברשת לא איחרו להגיע ומה שהתחיל כשיימינג מינורי, תפח במהירות בתנור המדיה המשומן היטב, לממדים שלא היו מביישים עוגה עתירת שומן מבית היוצר של גורן. היא בתגובה, לא נותרה חייבת ומיהרה לפרסם פוסט ויראלי משלה, בו היא פותחת את הפה ואת הלב במניפסט שלא מותיר מקום לספק: היא לא מתכוונת ליישר קו עם אידיאל היופי הנשי המצופה ממנה. כך הפכה גורן בן לילה, ושלא בהכרח מרצונה, לנושאת הדגל התורנית של המאבק בתיוג נשים על פי המראה החיצוני שלהן וממדי גופן. אם עד היום הכרנו אותה בעיקר כאופה, גורן הוכיחה השבוע שהיא גם יפה, אפילו אם יופייה לא משתחל אל תוך ג'ינס במידה 34. מי שתמיד דואגת שפיהם של הסובבים אותה יהיה ערוך ופתוח לחתיכת עוגה או מאפה פריך, החליטה הפעם לחרוג ממנהגה ולסתום לא מעט פיות.

"לא חסרים גברים גדולים ואף אחד לא מדבר על זה, אבל כשמדובר באישה אנשים ממהרים לשפוט".

אלא שהרבה לפני שאהבה לאכול ולא להתנצל על כך, ולפני שפניה המחויכים ניבטו אלינו מבעד לכריכות ספרי האפייה, מסך הטלוויזיה ופוסטים חוצבי להבות ברשת, גורן החלה את דרכה הרחק מאור הזרקורים. את שנות העשרים המוקדמות שלה היא בכלל בילתה מאחורי מסך מחשב כמתכנתת בחברת סטרט אפ. קריירה טכנולוגית שלא האריכה ימים. כשהחברה בה עבדה נסגרה, היא חיפשה כיוון חדש והחליטה לממש את הצד היצירתי שבה, שעד אז קיבל ביטוי בעיקר בדמות תחביבים כמו צורפות ותיאטרון. שיטוט מהיר במודעות על קורסים שונים, הוביל אותה אל קורס קונדיטוריה למתחילים, בהנחיית הנס ברטלה, בבית הספר לקולינריה "בישולים". מה שהתחיל כניסיון למצוא את עצמה, התגלה בסופו של דבר כהגשמת חלום שכלל לא ידעה על קיומו ופתח בפניה עולם חדש, שלימים יהפוך למרכז חייה.

ברטלה, מוותיקי הקונדיטורים בארץ ובעליו של בית הקפה ובית הספר לאפייה "גאיה ברטלה", התאהב בתלמידה המוכשרת מהרגע הראשון. "היא בלטה בשני מובנים- בנחמדות שלה ובעיקר בקטע המקצועי. אני מזהה מהר מאוד כישרון ופוטנציאל וידעתי שאפשר לצפות ממנה להרבה. זה היה תפור עליה. לא שיערתי שהיא תגיע כל כך רחוק, אבל היה ברור שמה שהיא עושה היא עושה טוב והייתה סקרנית ללמוד ולהתפתח. גם ראו שהיא נהנית מזה". הנס, שנותר בקשר חברי עם גורן ומחליף אתה מתכונים מפעם לפעם, לא נותר אדיש למתקפה שספגה השבוע. "אני לא מבין איך אנשים מרשים לעצמם לדבר ככה. שיישפטו לפי היכולות המקצועיות, לא לפי הגוף שלה. במקצוע שלנו לא חסרים גברים גדולים ואף אחד לא מדבר על זה, אבל כשמדובר באישה אנשים ממהרים לשפוט. יש חוסר הערכה לנשים באופן כללי ובעולם הקולינארי בפרט. במובן הזה, אני מאוד מעריך את התגובה שלה, היא נעמדה על שתי הרגליים האחוריות ואמרה זאת אני. תקבלו אותי כמו שאני".

בעקבות המפגש הגורלי עם עולם הקונדיטוריה החליטה גורן לקחת את התשוקה החדשה והבוערת צעד אחד קדימה והחלה לעבוד בתחום. פורום אפייה שפתחה בעל השולחן הוביל אותה לכתיבת תוכן במגזין ובסופו של דבר אל הדובדבן שבקצפת - עריכת תחום האפייה בו. העבודה בעל השולחןעוררה את "תאבונה הספרותי" ובשנים הבאות היא כתבה במדור האוכל של מוסף 'סגנון' והוציאה כמה מן הספרים המוכרים ביותר בתחום, שנמכרו במאות אלפי עותקים. בין ספריה- "סודות מתוקים", "שוקולד", "אם לסבתא היה מיקסר" ו"ששת מאפים", כשעל חלקם עבדה עם בן זוגה לחיים והשף הפרטי שלה, רונן גורן.

העבודה המשותפת עם בן הזוג שעיסוקו נושק לשלה, הולכת שנים אחורה. השניים הכירו עוד בכיתה י"א ובגיל 21 כבר עברו להתגורר יחד. באופן מפתיע היה זה רונן שתמיד עסק בבישול ובאוכל, בזמן שקרין עשתה את צעדיה הראשונים בתחום רק בגיל 26. אלא שהפער הודבק במהרה ומאז ועד היום הם משתפים פעולה במה ששניהם עושים הכי טוב: הוא מכין את הארוחה והיא אחראית על הקינוח. גורמים שעבדו עם גורן מספרים שהקשר בין השניים הדוק, על גבול הסימביוטי. "הוא מתפקד כמנהל האישי שלה ומנהל אותה במובנים רבים. אין החלטה שהוא לא שותף מלא בה, החל מהתוכן ועד רמת הבגדים שהיא לובשת בתכנית. הוא מתלווה אליה לכל יום צילום והרבה פעמים גם אומר את המילה האחרונה. הוא מנהל את המותג שנקרא קרין גורן".

קרין גורן בתוכנית בייק אופ, אפריל 2016. מ. פיני סילוק, מערכת וואלה! NEWS
ממתכנתת מחשבים לכוהנת אפייה, קרין גורן בביק אוף/מערכת וואלה! NEWS, מ. פיני סילוק
"בפועל מאוד מעסיק אותה לרדת במשקל, כך שכנראה היא לא שלמה עם המראה שלה כפי שהיא טוענת"

במסגרת הזוגיות ההדוקה עבדו שניהם ברשת "לחם ארז"- רונן במטבח וקרין בפיתוח מתכונים לקונדיטוריה יחד עם השף והאופה ארז קומרובסקי. תהליך הפיתוח נמשך כשנה. שנה, שבמהלכה הכיר צמד האופים מקרוב. "זאת משרת אמון ולכן מאוד חשוב עם מי אתה עובד" מספר קומרובסקי. "במקרה של קרין היא הייתה מאוד אמביציוזית ואינטליגנטית. היה לה ראש טוב, עם הרבה דיוק ויכולת לעשות דברים יפים. מה שאני זוכר ולוקח איתי עד היום, זה סוכריות חרוסת מקסימות שפיתחנו ביחד".

סוכריות החרוסת, כמו קינוחים רבים אחרים הפכו פופולאריים עם השנים ומיקמו את גורן בראש הסולם המתוק של עולם הקונדיטוריה. ממתכנתת אנונימית היא הפכה לאושיה מוכרת בתחומה. "כוהנת האפייה" כפי שמכנים אותה, שמתכוניה הם חלק בלתי נפרד משגרת האפייה בכל מטבח שני בארץ. מרגע שהפכה לפרצוף מוכר, הדרך אל מסך הטלוויזיה הייתה קצרה ובשנים האחרונות היא מובילה ומנחה תכניות כמו "המדריך לאפייה" ו"סודות מתוקים".

גורמים שעבדו אתה בתעשייה מספרים שמדובר במקצוענית. "יש לה דעה נחרצת והיא יודעת בדיוק איך היא רוצה שהדברים ייראו, החל מהסט ועד המתכונים והטקסט. היא מתקתקת בצורה יוצאת דופן, כל הכנה של מתכון מצטלמת אצלה בוואן טייק". באותה נשימה, מספרת מפיקה שעבדה אתה באחת התכניות, "הדמות שלה לא תמיד כזאת מתוקה כפי שהיא מצטיירת. מה גם שיש הרבה צביעות מאחורי הפוסט שהיא פרסמה השבוע כי בפועל מאוד מעסיק אותה לרדת במשקל, כך שכנראה היא לא שלמה עם המראה שלה כפי שהיא טוענת. דיאטות וכושר היו חלק בלתי נפרד מהשיחות שיזמה על סט הצילומים".

עוד באותו נושא

התכנית שתגרום לכם לרייר מול המסך עולה לאוויר

לכתבה המלאה

בין אם דיברה על דיאטה או על העוגה הבאה שתכין, שעות הצילום הרבות שצברה, נוסף על הנוכחות הכריזמטית והרזומה המפואר, הובילו אותה היישר אל זרועות הפריים טיים. אך מפתות ככל שיהיו, לא מדובר בהכרח בזרועות מחבקות. "המתקפה על קרין מכוערת ולא עניינית", מכריז עמי גלאם, מפיק ועורך אחראי של התכנית "בייק אוף", שממהר להגן על שמה הטוב של הטאלנטית. "זו מתקפה שקשורה לחלוטין להיותה אישה שלא נראית כמו שאנשים מצפים שאישה על המסך תיראה. זאת התעסקות ישירה ובוטה במראה, שלטעמי היא מאוד לא לגיטימית". גלאם מוסיף שהבחירה בגורן כשופטת הייתה ברורה ומובנת מאליה עבור ההפקה. "הפרסונה שלה בתחום האפייה היא חסרת תקדים, היא בנתה את שמה בצורה מדהימה בתחום הזה, היא זו שהביאה את האפייה לכל בית עם המון אהבה. היא שילוב של מקצוענות ונשמה, היה כיף גדול לעבוד אתה".

גורן הפכה השבוע בהינף יד משופטת לנשפטת. בעוד קימורי גופה ומספר הקילוגרמים שלה הפכו לנושא הרותח על שולחן הניתוחים הציבורי, היא ספגה ביקורת נוקבת שגם הגב הרחב ביותר, צר מלהכיל. קשה שלא לעצור לרגע ולחשוב כמה קל לאותו ציבור להתרווח על הספה בביתו, הרחק מהבמה והבהובי הפלאשים ולהטיח חצים דוקרניים, בעודו מסתתר מאחורי מסך המחשב. לו רק היה מסיט לרגע את תשומת ליבו מן המראה אל התוכן ואולי, רחמנא לצלן, אפילו מקשיב ולומד, היה יכול לאפות עוגה או שתיים שינחמו וירפדו את קיבתו המתלהמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully