וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטעם ילדות: טארט קוקוס עם מלבי קר

חג החירות בשביל מירב שיינר הוא זמן לשחרר. בלי קינוחים מסובכים ובלי טעמים מתחכמים. היא רוצה פשוט וטעים, וכזו בדיוק היא עוגת המלבי שהיא תגיש בחג. תחתית עוגיות קוקוס שבורות ומעל טעם הילדות של מלבי קר

פאי קוקוס עם מלבי. נמרוד סונדרס
איך לא חשבנו על זה קודם? עוגת מלבי/נמרוד סונדרס

פסח הוא החג האהוב עלי מכל. ברמה האישית, הלאומית ואפילו העולמית. אולי החג החשוב ביותר עבור כולנו כבני אדם וכיהודים. בין אם אנו חילוניים, מסורתיים או שומרי מצוות, החג הזה הוא ראשית לכל חג חירות. מקדמת דנא ועד ימינו אנו, הערך חירות אינו מובן מאליו. האנושות עשתה (ועודנה) דרך ארוכה וכואבת בנתיביה השונים, על מנת לאפשר לכל אחד חופש אמיתי; לחיות, להרגיש, לחשוב, לפעול, להאמין, ליצור ולהתהוות כיחידים חופשיים בתוך חברה המכילה בתוכה את כל השונים והדומים, ואשר מכבדת את בני האדם כולם.

כתוב בהגדה שחייב אדם לראות את עצמו כאילו הוא יצא ממצרים. היכולת להזדהות עם סבלו וכאבו של האחר, בין אם התרחש לפני אלפי שנים, או עשרות, או היום ממש, היא אשר בעצם מביאה אותנו לכדי הכלה והבנה. ההזדהות מובילה לאמפתיה וזו מובילה לקבלת האחר. יתרה מזו, הקולקטיביות המלווה את החג הזה יש בה גם כדי להוכיח, שאכן בסופו של יום כולנו בצורה כזו או אחרת יכולים להפוך בקלות לעבדים, האחד של האחר, ופסח הוא צלצול השכמה חד שנתי שמבקש מאתנו לעצור ולהפסיק לרדות ולהשפיל את השונה, ויותר לחיות בשיתוף פעולה ובשוויון.

הפעם, גם דרך הקינוח הפשוט שאחלוק אתכם היום, אמחיש לכם כמה קל לקבל את הנמצא כמו שהוא, מבלי להתחכם יותר מדי. החג הזה מדבר על יציאה לחופש, על פשטות, על הפיכה מערב רב לבני אנוש מתורבתים ועל חדוות הביחד. והקינוח הוא האחרון שצריך לגזול מזמנכם בחג הזה, בטח שלא להטריח.

אז הנה לכם מתכון חגיגי לקינוח מרענן, פשוט וטעים, עם חומרי גלם זמינים וזולים, שמחברים אותנו למקום בו אנו חיים. ואולי זו המשמעות האמתית של החג הזה? לחזור לשורשים, למוכר, לילדות, ולמה שגורם לנו להרגיש טוב באמת.

פאי קוקוס עם מלבי. נמרוד סונדרס
בטעם של ילדות, תחתי של עוגיות קוקוס ומלית של מלבי קר/נמרוד סונדרס

מצרכים:
לתבנית/רינג בקוטר 18 ס"מ

לתחתית:
300 גרם עוגיות קוקוס כשר לפסח
1 כף קורנפלור
1 כף מים

למלית:
250 גרם חלב (או חלב שקדים)
250 גרם שמנת מתוקה(או קרם קוקוס)
5 כפות מחוקות קורנפלור
50 גרם סוכר
2-3 טיפות של מי ורדים או תמצית וניל איכותית

אופן ההכנה:
1. התחתית: מכניסים את העוגיות לקערת מעבד מזון ומתחילים לעבד במהירות איטית. מוסיפים תוך כדי את הקורנפלור וממשיכים. מוסיפים את המים ומעבדים מעט עד שהבצק נקשר.

2. מניחים את העיסה על גבי נייר אפיה, מכסים בנייר אפייה נוסף ומרדדים יריעה בעובי 3-5 מ"מ. מכניסים למקרר ל-10 דקות.

3. מוציאים מן המקרר ומעבירים לתבנית . מרפדים היטב את התחתית והשוליים, מחזירים למקרר ובינתיים ניגשים להכנת המלית.

4. המלית: מערבבים בקערה קטנה את הקורנפלור עם חצי מכמות החלב. בסיר בינוני מביאים לרתיחה את יתר המרכיבים (מלבד מי הורדים). מסירים מהאש ומוסיפים את תערובת החלב והקורנפלור.

5. מחזירים אל האש ומבשלים על אש נמוכה- בינונית תוך טריפה נמרצת עד שהתערובת מסמיכה מאד ומבעבעת. יש להקפיד שלא תידבק לתחתית!

6.מסירים מהאש, מוסיפים את מי הוורדים, מערבבים ויוצקים לתבנית עם קלתית הקוקוס שהמתינה במקרר.

7. מזיזים מעט את התבנית מצד לצד על מנת שהתערובת תתיישר, מכסים מיד בניילון נצמד ממש צמוד לבלילה על מנת שלא יהיה מפגש עם אויר שייצור קרום ומעבירים למקרר.

8. זמן קצר לפני ההגשה מקשטים מלמעלה בקונפיטורת פירות יער או בתותים טריים.

לעוד קינוחים כשרים לפסח:
שברי מצות בציפוי שוקולד מריר ולבן
עוגת מצות מושלמת
קינוח שכבות מטורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully