וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הקיץ: איך שומרים על החסה רעננה לאורך זמן?

4.5.2016 / 11:30

למצוא במקרר את החסה שרק קנינו נבולה, יכול לגרום לנו לשברון לב. במיוחד אם תכננו להכין ממנה סלט רענן, ופינטזנו על עלים פריכים וטריים. לקראת העונה החמה יש לנו טריק קטן ופשוט שימנע את עוגמת הנפש

מערכת וואלה!

וידאו: האם קייל דווקא מסוכן לבריאות?

הקיץ מביא איתו פרדוקס קבוע: מזג האויר החם עושה חשק בעיקר לסלטים רעננים, אבל מצד שני גורם לירקות הירוקים לנבול מהר מדי. איך בכל זאת אפשר לשמור על החסה רעננה יותר לאורך זמן?

חסה, על כל סוגיה, היא אחד מחומרי הגלם הבסיסיים במטבח ומשמשת להכנת מגוון רחב של מנות, החל מסלטים, כריכים, רולים ויאטנמים ואפילו בתבשילים כמו הסלט הלימונים המבושל הזה. אגב, הידעתם שלחסה הפשוטה יש יותר ערכים תזונתיים מאשר לקייל, אותו ירק שהפך משום מה ליותר מדי טרנדי? בכל אופן, על מנת שנוכל להנות מחסה רעננה ופריכה למשך יותר מיומיים דרוש קצת יותר מאשר לאחסן אותה במקרר. אבל רק קצת, כי בכל זאת מדובר בטיפ פשוט להפליא.

סלט קיסר. ShutterStock
אין על חסה פריכה בסלט/ShutterStock

1. מניחים את החסה בתוך קערה עם מים קרים למשך 5 דקות. אם מאוד חם בחוץ, זורקים פנימה 2-3 קוביות קרח. ההשרייה במים הקרים 'מחדשת' ומרעננת את העלים, ובעיקר גורמת להם להיות פריכים יותר.

2. מסננים את המים. מפרידים את העלים, ושוטפים אותם היטב מתחת למים קרים (על מנת לנקותם מאדמה או מזיקים).

3. מייבשים את החסה במייבש חסה, או לחילופין מנערים בעדינות את המים ואז מייבשים עם מגבת.

4. מניחים את החסה בקערה, ומכסים. מכניסים למקרר. המיקום במקרר הוא גם נקודה חשובה, מאחר וטמפרטורה נמוכה מדי (בדומה לגבוהה מדי) תגרום לעלים לנבול. המיקום האידיאלי יהיה ברוב המקררים במדף האמצעי, והחסה תשאר טרייה למשך שבוע לפחות, לעיתים אף יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • חסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully