וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון לאודר בפניה למדריך מישלן: הכירו בישראל

3.5.2016 / 17:55

האם נוכל בקרוב לשבת במסעדות בארץ מעוטרות בכוכבי המישלן היוקרתיים? נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, פנה היום אל החברה בבקשה להכרה

רון לאודר מבעלי מניות ערוץ 10, נובמבר 2011. קובי אליהו
רון לאודר/קובי אליהו

איש העסקים רון לאודר, המשמש כנשיא הקונגרס היהודי העולמי, פנה היום במכתב אל חברת מדריכי מישלן, וביקש להכיר בישראל בדירוג העולמי. מדריכי המישלן מפורסמים בזכות הדירוג היוקרתי שהם מעניקים לסעדות ברחבי העולם ונע בין כוכב אחד לשלושה. כיום יש מדריכי מישלן ל-27 מדינות, ולערים גדולות כמו לונדון או פריז, יש אף מדריכים משל עצמן. במדריך האחרון של מישלן שיצא בלונדון, כיכבה על השער מסעדת פלומאר הישראלית-לונדונית של קבוצת מחניודה, וזאת למרות שלמסעדה אין כוכבי מישלן.

מסעדת פאלומר על שער מדריך מישלן. אמזון, אתר רשמי
ככה זה נראה בלונדון/אתר רשמי, אמזון

"ישראל מהווה היום תמהיל מכובד של תרבויות ומסורות אשר יחד יוצרות סצנה קולינרית יוצאת דופן" כותב לאודר. "מדוע אם כך, החברה מסרבת להנפיק מדריך מסעדות לישראל?". לאודר ממשיך עם עקיצה קלה וכותב, "למרות שאני בטוח שלא זאת הכוונה שלכם, יהיו כאלו שיחשדו שהסיבה של מישלן לא לבקר בישראל, לא קשורה לכמות הכישרון שיש כאן".

לישראל כידוע אין אמנם כוכב מישלן, אולם זאת לא תהיה הפעם הראשונה בה עיר או מדינה מסוימת זוכה למדריך הנחשק, מבלי שיש לה כוכב אחד לרפואה. לערים הברזילאיות ריו דה ז'נרו וסאו פאולו, למשל, אין כלל כוכב ובכל זאת זכו הערים המתוירות הללו למדריך משל עצמן. במישלן הסבירו שהשקת המדריכים בערים הללו נבעה מהתחושה של מישלן כי הפוטנציאל לפיתוח הגסטרונומי בערים הללו גדול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סצינה קולינרית תוססת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדוברת של מדריך מישלן, סמואל דורול, מסרה ממקום מושבה בפריז, כי אין כרגע תוכניות לגבי מדריך מישלן בישראל מסיבות מסחריות, אך אמרה כי זה לא אומר שלא יהיה מדריך כזה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully