וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על איכות משלמים: מזללה פשוטה שבפשוטות

6.5.2016 / 7:34

למסעדת הבשר B-12 יש נתוני פתיחה טובים עם ביקורות טובות ברשת ותמחור משתלם למדי, אך גודל האכזבה כגודל הציפייה. נתחי הבשר היו בינוניים ותקרית שירות עגומה כמעט וגרמה לאבי אפרתי לקום וללכת באמצע הארוחה

מנות לביקורת B12. דרור עינב
לא ממש מסעדה, יותר כמו מזללה. מסעדת B12/דרור עינב

נסענו בכביש החוף, בואך אזור חיוג 09-עמק חפר, רעבים מאד, מפללים לחלבון טוב מן החי, ואם אפשר שיהיה הרבה. חיפוש רשתי לא מאומץ מדי הוביל אותנו לבר הבשר B-12 בביתן אהרון. לא שאני מאלו שבוחרים מסעדות על סמך מבקרים, אבל ד"ר גוגל שלף התפעלויות. הקלדנו בווייז והגענו.

תפאורת הלוקיישן היא הדבר האחרון שהייתם מדמיינים כשאתם חושבים על בר בשר: מרכז מסחרי קטן סביב חניון, קצת לפני הכניסה למושב ותיק. השכנים לא ממש מעוררים השראה והחללים לא ממש מזכירים מסעדה מגניבה. ויטרינת אקווריום פשוטה בצד אחד של המסעדה, שולחנות עץ תחת עצי אקליפטוס ליד הכביש, במה שמזכיר חניון קק"ל, מהצד השני; וכמה כסאות על הבר בחלל הפנימי הזעיר, שבנוי ונראה כמו קרון ישן. מסעדה? לא ממש, יותר מזללה. המקום מכנה את עצמו Meat station.

גינונים ופינפונים לא יהיו כאן, אמרנו לעצמנו, אבל מה זה חשוב? אלו אנשים שיודעים בשר טוב מהו. הימור מסוכן מדי זה לא הולך להיות. ובכן, מסתבר שטעינו. לא שהיה גרוע כל כך. כבר אכלנו ועוד נאכל בישראל בשר רע בהרבה מזה; אבל היה סתם ולפיכך מאכזב ביותר, בין היתר בהתחשב במקדם הציפיה.

מנות לביקורת B12. דרור עינב
"לא כך פיללנו שתראה הפתיחה של הארוחה". מסעדת B-12/דרור עינב
לא כך פיללנו שתיראה הפתיחה, ובכל זאת, אופטימיים, קיווינו להמשך טוב

התפריט קצר וענייני: שלושה סטארטרים מבוססי בשר: שני המבורגרים, חמישה סוגי סטייק (אנטריקוט, סינטה, לבן, פיקניה וקצבים) ומנת מעושנים אחת לעיקריות, וזהו. הכי קצר ולעניין; הכי מה שרוצה הקרניבור המצוי בהגיעו למקום של בשר.

הזמנו סטארטר מעושן (27 שקלים) וסטארטר טלה (34 שקלים) עם שתי בירות לצדם והתחלנו לגרגר. הגיע האוכל. הרבה בשר ביחס לתמחור המתון אבל די מעט טעם. במנה המעושנת נחו נתחי "מכסה" אנטריקוט בעישון קר שהיו גסים להפליא בטעמם. אף אחד לא חושב שבשר מעושן צריך להיות מופת לעדינות וניואנסים, אבל כאן הייתה מידה לא מבוטלת של ברוטאליות בעישון. כזו שהפכה את הנתחים לבלתי אטרקטיביים בעליל.

נתחי הטלה לא היו מעושנים. הם סתם היו לא מוצלחים. איום לבריאות ככל שיהיה, שומן טלה הוא בדרך כלל תענוג עילאי שלא קל לעמוד בפניו. במנה שקיבלנו העסק לא ממש עבד. השומן העיק, להבדיל מלעורר חשקים, והבשר שעמם. לא כך פיללנו שתיראה הפתיחה, ובכל זאת, אופטימיים, קיווינו להמשך טוב.

חככנו אם ללכת על סטייק והמבורגר, אבל המלצרית הייתה נחושה: "סינטה ואנטריקוט", פסקה בסמכותיות. כך עשינו. התמחור של הסטייקים ב- B-12 לא דומה למה שאתם מכירים ממסעדות סטייקים בשטח: 84 שקלים לנתח סינטה עגל במשקל 340-360 גרם ו-94 שקלים ל-350-380 אנטריקוט עגל. כלום ביחס למה שהתרגלנו לשלם. לצד הסטייקים הזמנו סלט ירוק גדול (27 שקלים).

עוד באותו נושא

זוהי ללא ספק אחת המסעדות הטובות בתל אביב

לכתבה המלאה
מנות לביקורת B12. דרור עינב
לא רע, אבל רחוק מלהיות טוב. סטייק במסעדת B-12/דרור עינב
התגובה שקיבלנו הייתה, מהסוג שעושה לרצות לשלם וללכת שלא כדי לחזור

נעצנו מזלג וסכין בסינטה ואחר כך באנטריקוט. מה נאמר ומה נדבר? באסה. האנטריקוט לפחות הגיע במצב הצבירה המתבקש – מידיום. הסינטה לא בדיוק. אם כבר, היא הייתה מידיום וול אחרי הנחה. הראינו את הסטייק למלצרית שלקחה את הצלחת אל הקרון, שם נמצא איש הגריל. רגע אחרי חזרה בפנים מכורכמות מצער: "הוא אמר שזאת המנה. יש לו עומס במטבח, הוא לא יכול להתעסק עם זה". אם לנקוט לשון המעטה ועידון, קצת הופתענו. ישנו קו גבול ברור הנמתח בין הסועד הישראלי הנודניק, ששום דבר לא טוב לו, ומלצרי ומסעדני העולם באשר הם הינם מדרך לרגלי הקפריזות שלו; לבין סועד שקיבל נתח בשר שנצלה יתר על המידה. התגובה שקיבלנו הייתה, מהסוג שעושה לרצות לשלם וללכת שלא כדי לחזור.

רעבים, אכלנו את שני הסטייקים. שניהם לא היו רעים כאמור, אבל גם רחוקים מלהיות טובים. בינוניות איכויות הגלם שלהם הייתה חד משמעית. האנטריקוט נצרב, כאמור, עד לנקודה הנכונה. נתח הסינטה היה יבש, כמעט ללא זכר לאדמומיות. הייתה בו מידת הנוקשות הטיפוסית לנתחי בשר במצב הזה. הסלט הירוק הגיע עם רוטב פרימיטיבי ומביך. מצד שני, האם מישהו באמת חושב שאפשר לספק תמורת 84 שקלים לסינטה ו-94 שקלים לאנטריקוט בשרים מליגת העל? אין ארוחות חינם בכל הנוגע לבשר. על סטייק טוב באמת, משלמים.

לקשור ל- B-12 כתרים, משל הייתה תחנת בשר מהמרשימות בשטח זה בעיקר מגוחך. מדובר במזללה פשוטה שבפשוטות שמגישה בשר באיכות בינונית למדי בדי מעט כסף. רוצים יותר? חפשו במקומות אחרים.

B-12, במרכז המסחרי בכניסה לביתן אהרון. 09-8919199. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשבון, בבקשה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully