וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפני אאוט, הודי אין: בועזו נסגרה, דוסה בר נפתחה במקומה

9.5.2016 / 14:39

עוד אחת לאוסף: לאחרונה אנחנו עדים לפתיחה של עוד ועוד מסעדות ובתי אוכל הודיים ששמים דגש על אוכל רחוב. כזאת היא גם דוסה בר, המצטרפת הטרייה לרשימה, שנפתחה במקומה של בועזו היפנית

דוסה בר. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
נעים להכיר - דוסה כתומה/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

חצי שנה לאחר שנפתחה היפנית הטבעונית בועזו בניצוחו של השף בועז צאירי, נסגרה המסעדה שניסתה להוכיח לקהל הישראלי שראמן יכול להיות גם טבעוני. כמה ימים לפני חג הפסח, בשקט בשקט, נסגרה בועזו, ושלשום כבר הספיקה להיפתח לקהל הרחב המסעדה שתחליף אותה. בשורות טובות לטבעונים - גם המסעדה החדשה היא טבעונית, כשהקונספט הוא אוכל רחוב מדרום הודו.

כן, כן, אפשר כבר להכריז על טרנד. דוסה בר היא מסעדת אוכל הרחוב ההודית השלישית שנפתחת בת"א בחודש האחרון. זה התחיל עם רושפלד וקפטן קארי בשרונה מרקט, המשיך עם מא פאו החדשה בנחלת בנימין וכעת קבלו את המצטרפת הטרייה לטרנד. "האמת שזה קרה במקרה", מספר מיקי סלע, מבעלי המקום. סלע הוא גם בעלים שותף באלגריה הטבעונית שברחוב אבן גבירול וגם היה שותף בבועזו, וכעת הוא החליט על שינוי הקונספט. "יצא שפתחנו עוד מקום הודי לאחר שנפתחו כבר שניים, אבל זה לא היה מתוכנן. גם כשפתחנו את בועזו, זה יצא מיד אחרי שאהרוני פתח את הראמן שלו", הוא מסביר. לגבי סגירת בועזו הוא מעדיף שלא להרחיב ורק מציין שהחליטו להיפרד.

דוסה בר. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
דוסה צהובה, מומלץ לאכול עם הידיים/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

הדוסה בר מציעה ארבעה סוגי דוסות. מי שטייל בהודו, מכיר ודאי את המאכל הזה. מדובר באוכל רחוב המאפיין את דרום הודו, ומוגש כיום במקומות רבים ברחבי העולם. הדוסה היא מעין קרפ על בסיס אורז ומש שחור, היא טבעונית ונטולת גלוטן. הדוסה כאן מגיעה בארבעה סוגים - צהובה עם תפו"א, בצל, תבלינים גזר ובצל סגול (38 שקלים), כתומה עם בטטה, גזר, בצל, תבלין הודי ובצל ירוק (40 שקלים), ירוקה עם מנגולד, דלורית, בצל ואג'ואן (44 שקלים) ודוסה ים תיכונית (46 שקלים) שתצטרף בקרוב לתפריט. כל הדוסות מגיעות עם סמבר - מרק עדשים, סלטון של כרוב וגזר, ומטבל מעולה של צ'אטני קוקוס. תמצאו כאן גם קינוחים אורגנים כמו ממתק ספירולינה, קרם חמאת בוטנים, או בנופי קרם קוקוס.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דוסה בר. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
יש גם קינוחים! בנופי קרם קוקוס/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

מי שאחראית על האוכל כאן היא האקו-שפית חן ויינשטיין המתמחה בבישול אורגני וטבעי. עד לא מזמן מכרה וינשטיין את הדוסות בביתה עד שנוצר החיבור עם סלע, וכעת איחדו כוחות במקום החדש. כרגע פתוח המקום רק משעות הצהרים עד הלילה, אך בהמשך יש מחשבה על לפתוח כבר משעות הבוקר, כיוון שבהודו נהוג לאכול את הדוסה גם כארוחת בוקר.

דוסה בר, בן יהודה 188 ת"א, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 12:00-23:00, שישי: 12:00-16:00, שבת: סגור. טבעוני, ללא תעודת כשרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully