וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהרת הזמן: הפלאפל שיזכיר לכם את שנות ה-70

17.5.2016 / 7:25

פלאפל מעברי, מקום קטן ונסתר מן העין, מוכיח שהכי פשוט שיש הוא גם הכי טוב שיש. המונה טועם הגיע לשם ויצא מרוצה בזכות פיתה דשנה, טחינה סמיכה וכדורי פלאפל שמטוגנים על המקום

פלאפל מעברי בשכונת ביצרון. קובי רובין
פיתה שתשביע כל אחד. מנת פלאפל של מעברי/קובי רובין

שכונת ביצרון נותרת שנים חבויה בשקט מופתי, נמוכה במהותה ולא מתיימרת לבלוט בשום צורה. רחובותיה מאופיינים בחוסר התאמה למציאות של ימינו; לא כדאי לחנות בשכונה מבלי לקפל את המראה אשר פונה לזרום המכוניות שחולף במקום. הרחובות צרים עד כדי כיווץ הכתפיים, ואין תושב אחד של השכונה שלא העיפו לו את המראה לפחות פעם אחת.

יש לי חבר טוב שגר בשכונה עצמה. לא סתם חבר, אלא טבח מדופלם ושקט. לפעמים אנחנו חולקים קפה, לאחר שהוא מסיים לבלות שעות ארוכות עם הצלחות והסירים. אני תמיד נמנע מלדבר על עיסוקי השני, זה הנוגע לביקורת אוכל, והוא לרוב גם לא יוזם שיחה על הנושא. לפני מספר שבועות הופתעתי לשמוע אותו מדבר על אוכל איתי. "אכלת אצל מעברי בשכונה?", שאל. מי, מה, איפה? ממתי הוא מדבר איתי על מקומות של אוכל? הוא התחיל להפליג בתיאוריו על הפלאפל של מעברי וסיפר כמה ילדיו אוהבים את המקום ודורשים בכל יציאה מהבית לעבור שם.

פלאפל מעברי בשכונת ביצרון. קובי רובין
מקום קטן ונסתר מן העין. פלאפל מעברי/קובי רובין

פלאפל מעברי שוכן בפינה הצפונית של בית המשפחה. שרה מעברי פתחה את המקום לפני יותר מ-60 שנים. מאז ועד היום נשאר אותו בית ואותו פלאפל בדיוק. אי אפשר שלא להתאהב בפשטות של המקום המזכירה את הימים של פעם, בהם הכל היה יותר יפה. כדורי הפלאפל של מעברי מטוגנים על המקום עם כל הזמנה, והם אדמדמים מבחוץ וצהבהבים מבפנים ולא מתובלים מדי. כמה פשוט, ככה מעולה. אחיה של שרה וביתה מקבלים את הסועדים בכניסה, ומכבדים כל לקוח בכבוד ונימוס שכבר שכחנו כמותו. על הסלטים אין הרבה מה להוסיף. גם הם הכי פשוטים בעולם: סלט ירקות רגיל, מלפפונים במלח וקערה של חריף על הדלפק. אל תתביישו לשאול בנימוס איך יצא היום החריף, אלא אם כן אתם רוצים לבלות שעה מחוברים לבקבוק מים, כמו שקרה לי. הטחינה של המקום מתקתקה, טעימה וסמיכה כהוגן, ידידותית לילדים ומבוגרים כאחד. והמחיר? פיתה פלאפל עם המון טחינה עולה 13 שקלים בלבד. מחיר מציאה באזור תל אביב. עבור פיתה מקמח מלא (כמו בתמונה) תצטרכו להוסיף שקל אחד בלבד. הפיתות אינה חסכונית בגודל, ויכולה להשביע כל אחד.

כאן, בפלאפל מעברי, ממלאים את הפיתה עד הסוף, ואם אתם מהגרעין הקשה של אוהבי הפלאפל בארץ – המקום הזה הולך להחזיר אתכם לטיול יפה ומתוק במנהרת הזמן ישר לשנות ה-70 המאוחרות. קחו אתכם את הילדים למקום, תנו להם להבין כמה פשוט היה פעם, כמה היופי יכול להיות פשוט.

פלאפל מעברי, רחוב ביצרון 68, תל אביב אין טלפון. שעות פעילות: ימים א'-ה' 09:00-16:00. אין תעודת כשרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully