וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד עוגות הגבינה: הקלאסיקה ניצחה

1.6.2016 / 10:20

טעמנו קרוב ל-50 עוגות גבינה על מנת להכריע בסוגיה שמטרידה את כולנו לקראת חג השבועות: מהי עוגת הגבינה הטובה ביותר לשנת 2016?

צלמים זמניים מורשים

וידאו: הצצה למאחורי הקלעים של טעימות עוגות הגבינה

נעשה את זה קצר ולעניין: השנה טעמנו קרוב ל-50 עוגות גבינה, אך רק 20 הצליחו להיכנס למצעד שלנו. 20 העוגות מחולקות ל-4 קטגוריות שונות: הבלתי נשכחות שהן הטופ פייב שלנו, הטובות, החביבות והקטגוריה האחרונה היא המתחזות הטעימות, עבור העוגות שהן לא ממש עוגת גבינה, אך עדיין היינו חייבים לספר לכם עליהן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המקום החמישי: עוגת השארלוט של טאטי לחם

עוגת גבינה שארלוט של קונדיטוריית טאטי. מתן שופן, מערכת וואלה!
קרם הפיסטוק כבש אותנו. עוגת השארלוט של טאטי/מערכת וואלה!, מתן שופן

העוגה של טאטי הגיעה למערכת בדקה האחרונה לפני סגירת הטעימות, ואיזה מזל שהספקנו לאכול אותה. היא לא רק אחת מעוגות הגבינה היפות שנחתו אצלנו במערכת השנה, היא גם מאוד טעימה: הביסקוטים המרכיבים אותה (כיאה לעוגת שארלוט) נימוחים, אך לא רכרוכיים, המילוי איכותי ולא כבד מדי, הפירות נפלאים וטריים וקרם הפיסטוק כבש אותנו סופית.

ציון: 8.3

מחיר: 120 שקלים

להשיג בסניפי הרשת

המקום הרביעי: העוגה הטרופית של מאפיית לחמים

עוגת גבינה טרופית של לחמים. שני בריל,
טעמים טרופים וחמצמצים שעושים לנו להתגעגע. העוגה של לחמים/שני בריל

התחלנו את טעימות עוגות הגבינה לפני כשלושה שבועות, והעוגה של לחמים הייתה בין הראשונות שהגיעו. הסיבה העיקרית לכניסתה לחמישייה הראשונה שלנו היא העובדה שעד היום, גם אחרי שטעמנו אינספור עוגות אחרות, אנחנו נזכרים בה בערגה. התחתית שלה (שהיו מי שחשבו שהייתה עבה מדי) לחה, ולא רטובה מדי, ומעניקה לעוגה קראנץ' מגניב שמאזן את הקרמים הרכים (והטעימים) שמעליה. מעבר למילוי הגבינה האפוי, ישנם קרמים של פירות טרופיים, כמו אננס ופסיפלורה, ואפילו תוספת של חתיכות אננס טריות מעל. כל אלו הופכים אותה לעוגה מרעננת עם טעמים חמצמצים שאהבנו מאוד.

ציון: 8.4

מחיר: 69 שקלים לפס

להשיג בסניפי הרשת

המקום השלישי: טורטה ריקוטה ופטל של ביסקוטי

עוגת ריקוטה פטל של ביסקוטי. בועז לביא,
עשתה לנו קיץ בלב בזכות שילוב מוצלח של פטל איכותי וריקוטה נפלאה. הטורטה של ביסקוטי/בועז לביא

על פניו, כאשר פתחנו את האריזה, העוגה נראתה עמוסה מדי, אבל נפלנו ממנה כבר בביס הראשון. תחתית פריכה של עוגיות חמאה, מילוי של קרם גבינת ריקוטה ומעל שטרויזל (פירורי בצק פריך) שקדים וריבת פטל מורגשת ומצוינת. היא כייפית לאכילה, מושחתת ועשתה לנו קיץ בלב. נראה שהוקדשה תשומת לב רבה לכל מרכיב בה והשקיעו בחומרי הגלם. ביסקוטי גם השנה אינה מאכזבת, ומציגה את אחת משלוש עוגות הגבינה הטעימות שאכלנו השנה. עם זאת, יש לציין כי עוגת הפלורנטינה שהגיעה איתה (בסיס של קראמבל שוקולד-לוז, מילוי של גבינת שמנת ניו-יורקית וציפוי של קרם שנטיל וטווילים של פלורנטין) לא רק נראתה עמוסה מדי, אלא גם הייתה כזאת בטעם (ציון: 6.3). היא דחוסה, כבדה ומתוקה מדי. מזל שהייתה לנו את העוגה השנייה להתנחם בה.

ציון: 8.6

מחיר: 58 שקלים לפס או 158 שקלים לעוגה בקוטר 26 ס"מ.

הירקון 67, א.ת., בני ברק; העצמאות 104 נווה עוז, פתח-תקווה. טלפון להזמנות: 03-5704015/8. כשר למהדרין

המקום השני: עוגת הקופי-בר של הבייקרי

עוגת גבינה קופי בר. עידית בן עוליאל,
עומדת בציפיות הגבוהות. עוגת הקופי בר של הבייקרי/עידית בן עוליאל

ידוע לכל כי עוגת הגבינה של הבייקרי, המכונה עוגת גבינה קופי בר, היא אחת מתוצרי הדגל של הקונדיטוריה כבר שנים, וגם הפעם היא מובילה בגאון את המצעד שלנו. אנחנו חייבים להודות כי דווקא בחגים הקודמים התאכזבנו מאוזני ההמן ומהסופגניות של הקונדיטוריה המוערכת (שגם הם במרבית השנים הקודמות זכו לשבחים), ולכן לא ידענו למה לצפות כשהגיעה עוגת הגבינה. כמה שמחנו לגלות שהיא נשארה טובה מאוד כתמיד. המילוי קלאסי, עשיר, טעים מאוד וזכתה לשבחים נחרצים מכל הטועמים. שאפו. לעומתה, קינוח הטירמיסו של הבייקרי השאיר את הטועמים אדישים למדי (ציון: 7.2): השכבות לא מספיק דומיננטיות, השמנת משתלטת מדי על הטעם וההגשה בכלי זכוכית גדול, הנועד לאכילה משותפת, צרמה לטועמים האיסטניסטיים שלנו.

ציון: 8.7

מחיר: 89 שקלים

להשיג בסניפי הרשת

המקום הראשון: העוגה האפויה של רולדין

עוגת גבינה אפויה של רולדין. רונן מנגן,
כך נראית עוגת גבינה קלאסית. העוגה של רולדין/רונן מנגן

כשאנחנו חושבים על עוגת גבינה קלאסית - העוגה הזו היא בדיוק מה שעולה לנו לראש: לא דחוסה מדי, אבל גם לא אוורירית מדי; כזאת שכיף לתקוע בה כפית ולנגוס, אך מבלי להרגיש את כבדות האופיינוית. היא חפה מתחכומים מיותרים ושמה בפרונט את מה שהכי חשוב - טעם מעולה וחומרי גלם טובים. התחתית שלה - סבלה שקדים, פריכה וכייפית, היא לא מתוקה מדי ואהובה על כולם. פשטות מנצחת בגרסה גבוהה, יציבה ומנצחת.

ציון: 9.2

מחיר: 89 שקלים לעוגה בקוטר 18 ס"מ

עוגת גבינה אמרנה של רולדין. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
העוגה היפה ביותר שהגיעה למערכת. עוגת גבינה אמרנה/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

עוד בקולקציית השבועות של רולדין, טעמנו את גבינה אמרנה - עוגת גבינה אפויה עם שוקולד לבן, מוס מסקרפונה, דובדבני אמרנה וצ'ייסר פטל (שהפך כבר לסימן הזיהוי של הרשת). העוגה מרשימה ביופיה וסחפה קריאות התפעלות מקיר לקיר עם פתיחת הקופסה. גם טעמה היה מוצלח למדי (ציון כללי: 8.6) בזכות שילוב מרקמים נכון, תחתית פריכה ומתיקות מאוזנת (מחיר: 139 שקלים לעוגה בקוטר 19 ס"מ). לעומתה, עוגת הצ'אנקיז היתה פחות מוצלחת; מדובר בעוגת פס הנראית כמו מטיל זהב מאחר ומונח עליה פס שוקולד מוזהב עם כיתוב ענק של ROLADIN. בהוראות ההפעלה של העוגה, הסועד מתבקש לפרק את מלבן השוקולד הענק ולפזר על העוגה - לטעמנו גימיק מיותר ולא מוצלח, ומבחינת הטעם היא גם לא צלחה. היא מורכבת אמנם מטעמים טובים כמו מביסקוויט קקאו-שקדים, שוקולד צ'יפס, וקרם פטיסייר-גבינה, אך מוכיחה שלעיתים סך החלקים אינו עולה על השלם. הכל ביחד פחות עובד (ציון: 7.8, מחיר: 59.90 שקלים לפס).

להשיג בסניפי הרשת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוגת גבינה פירורים של רשת ארקפה

עוגת גבינה של רשת ארקפה. אנטולי מיכאלו,
להיות קלאסי הוא לא דבר של מה בכך. עוגת גבינה פירורים/אנטולי מיכאלו

עוגת גבינה פירורים קלאסית. חמצמצה, אוורירית מאוד, טובה ובעלת תחתית דקיקה, פריכה וכייפית. אין בה בשורה של ממש, אבל ביצוע מוצלח של קלאסיקה מוכרת הוא לא דבר של מה בכך (והשנה אנחנו בכלל עדים כי הפשטות הקלאסית מנצחת).

ציון: 7.7

מחיר: 24 שקלים לפרוסה, 129 שקלים לעוגה עגולה

להשיג בסניפי הרשת

העוגה האפויה של תשבי

עוגת גבינה של תשבי. אנטולי קרמינצקי,
אפויה בתנור אבן. עוגת גבינה קלאסית/אנטולי קרמינצקי

כמה פשוטה למראה, ככה מבוצעת היטב. המאפייה הקטנה של יקב תשבי מציגה השנה עוגה אפויה בתנור אבן המאופיינת בגוף מוצק ויציב, אך לא דחוס או כבד מדי, וגם מבחינת מדד המתיקות היא מאוזנת מאוד. התחתית הפריכה שלה טעימה מאוד, אך דקה מדי ומרבית הטועמים ציינו כי חבל שאין יותר ממנה. קלאסית וטובה.

ציון: 7.8

מחיר: 65 שקלים

תשבי, מתחם תשבי כביש 652, בין זיכרון יעקב לבנימינה. 04-6288195

עוגת הגבינה-בראוניז של בוטיק סנטרל

עוגת גבינה של בוטיק סנטרל. שרית גופן,
מושלמת למי שאינו אוהב עוגות גבינה. עוגת גבינה-בראוניז/שרית גופן

העוגה המושלמת למי שאינו אוהב עוגות גבינה בזכות תחתית עשירה ודומיננטית של בראוניז. מצד שני, הדגש על הבראוניז גרם לחובבי עוגות הגבינה להרים גבה, ולהתאכזב. כנראה שאי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. בכל אופן, מרבית הטועמים מצאו כי האיזון בין הגבינה לשוקולד הוא טוב, וסך הכל מדובר בעוגה קלילה, נימוחה וטעימה.

ציון: 7.8

מחיר: 59 שקלים לפס

להשיג בסניפי הרשת

העוגה הטרופית של מתוקה

עוגת גבינה של רשת מתוקה. בני גם זו לטובה,
מפתיעה בזכות טעמים מיוחדים. עוגת גבינה טרופית/בני גם זו לטובה

עוגה טרופית נוספת נכנסת למצעד, והפעם זו של רשת מתוקה. למרות המראה המעט צ'יזי שלה, היא מפתיעה לטובה בזכות טעמים מיוחדים כמו מנגו ומאצ'ה, שכבות העשויות במרקמים שונים היוצרות ביס מעניין בפה ומתיקות מאוזנת יחסית (היו מי שטענו כי מעט מתוקה מדי). גם עוגת הטירמיסו זכתה למחמאות (ציון: 7.68), אך מה שפגע בה היה טעם קפה דומיננטי מדי. יש לציין לטובה את מיני עוגות הגבינה של הרשת המגיעות בצורות וצבעים שונים, כמו פירמידה בצבעי לבן וכתום או לבן וסגול, שהטועמים אהבו מאוד.

ציון: 7.92

מחיר: 65 שלים לפס

להשיג בסניפי הרשת

עוגת גבינה ופירות יער של קונדיטוריית ג'ראלד

עוגת גבינה של דלאל. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
אלגנטית וטעימה. עוגת גבינה אפויה עם פירות יער/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

שתי מילים יש לנו להגיד על העוגה של ג'ראלד: אלגנטית וקלאסית. היא מורכבת משלוש שכבות: ציפוי שמנת חמוצה ופירות יער, גבינה אפויה ובצק פריך. יש בה חמצמצות לימונית עדינה, היא אינה מתוקה או כבדה מדי והתחתית שלה פריכה וטובה. מעבר לכך, מאוד התרשמנו מהמראה החיצוני שלה - היא גבוהה, מרשימה ופירות היער מעניקים לה לוק יוקרתי ומלא חן. עם זאת, המחיר בהתאם.

ציון: 8.1

מחיר: 159 שקלים

פטיסרי ג'ראלד, אבן גבירול 36, תל אביב. 03-5063135. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוגת גבינה קרה ומלבי מנגו של לחם ארז

עוגת גבינה של לחם ארז. חן ניסים,
ציפוי מנגו-מלבי מפתיע. עוגת גבינה קרה/חן ניסים

הנציגה של רשת לחם ארז במצעד שלנו היא עוגת גבינה קרה (כלומר, לא אפויה) עם ציפוי של מלבי-מנגו ותחתית פריכה. כעוגה היא טעימה, גם אם לא באופן יוצא דופן, אך כעוגת גבינה היא פחות מוצלחת מהסיבה הפשוטה שהקרם שלה מרגיש שמנתי ולא גבינתי. מצד שני, היא יכולה להתאים לאלו שאינם מחסידי הטעם המתוק, שכן היא כמעט ואינה מתוקה.

ציון: 6.91

מחיר: 69 שקלים לעוגת פס, 119 שקלים לעוגה עגולה

להשיג בסניפי הרשת

טארט קדאיף של קונדיטוריית שמו

עוגת גבינה של קונדיטורית שמו. דניאל לילה
תחתית מפתיע ומרכיבים טעימים. טארט קדאיף/דניאל לילה

מבין שלושת עוגות הגבינה שהגיעו מהקונדיטוריה של שמו, טארט הקדאיף היתה המוצלחת ביותר (ריבועי הגבינה פחות דיברו אל הטועמים שלנו, ועוגת השמרים העגולה, שזכתה בשנה שעברה במקום הראשון, איכזבה). הטועמים ציינו לטובה את טעמה המפתיע ואת ייחודה כטארט קדאיף. כלומר, במקום תחתית פריכה סטנדרטית, הטארט עשוי משערות קדאיף. מצד שני, התחכום הזה הוא בעוכרי העוגה, שכן למרות העניין הראשוני, התחתית בפועל קשה מדי. בשורה התחתונה, כל רכיב לכשעצמו הוא טוב וטעים מאוד, אך השילוב של כולם יחד מעט בעייתי.

ציון: 7

מחיר: 69 שקלים לעוגה עגולה

להשיג בסניפי הרשת

טירמיסו של רשת קפה ביגה

עוגת מוס גבינה וקפה של רשת קפה ביגה. אסף לוי,
טעם עדין של קפה ומתיקות מאוזנת. טירמיסו/אסף לוי

בשונה משאר העוגות שהשתתפו במצעד, העוגה של ביגה היא עוגה אישית. מדובר בטייק אוף לקינוח הטירמיסו המפורסם: מוס מסקרפונה וקפה. היא אמנם לא עוגת גבינה קלאסית ומעט מיושנת, אך בכל זאת קיבלה ציון מספיק גבוה כדי להיכנס למצעד בזכות טעם עדין של קפה ומתיקות מאוזנת.

ציון: 7.12

מחיר: 37 שקלים לקינוח אישי (כ-200 גרם)

להשיג בסניפי הרשת

עוגת גבינה פלורנטין של פיס אוף קייק

עוגת גבינה של פיס אוף קייק. אפיק גבאי
תחתית הלוטוס כבשה אותנו. עוגת פלורנטין/אפיק גבאי

בדומה לעוגת הפלורנטינה של ביסקוטי, גם עוגת הפלורנטין של פיס אוף קייק הייתה עמוסה, אך איכשהו, במקרה שלה, זה פחות או יותר עבד, בעיקר בזכות תחתית הקרמל הפריכה, אך גם בשל מתיקות מאוזנת וטעם כללי מוצלח (עם זאת, היו מי שהרימו גבה על השילוב של לוטוס, גבינה ושמנת שפחות עבד להם)

ציון: 7.2

מחיר: 79 שקלים לעוגה עגולה

להשיג בסניפי הרשת

העוגה האפויה של דלאל

עוגת גבינה של קונדיטורית דלאל. מאיר כהן,
תחתית מצוינת ומתיקות מאוזנת. עוגת גבינה אפויה/מאיר כהן

בניגוד לעוגות קלאסיות אחרות, העוגה של דלאל הרגישה מעט בנאלית מדי. הגבינה בה הרגישה מעט צ'יפית ופירות היער בתוכה היו דומיננטיים מדי, אך לזכותה ייאמר כי התחתית שלה מצוינת ונותנת קונטרה לגבינה הרכה, המילוי קרמי וטעים וככלל מדובר בעוגה מאוזנת מבחינת המתיקות.

ציון: 7.7

מחיר: 90 שקלים לעוגה עגולה קטנה או 145 שקלים לעוגה עגולה גדולה.

דלאל הקונדיטוריה, כל ישראל חברים 7 (נווה צדק), תל אביב. 03-5109292

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

פריז-ברסט של רביבה וסיליה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קינוח מענג, אך גם יקר. פריז-ברסט במילוי פטיסייר וניל/מערכת וואלה!, צילום מסך

לחלוטין לא עוגת גבינה, אבל איזה מאפה טעים. פריז-ברסט הוא מעין אקלר עגול (כלומר, עשוי מבצק רבוך) עם מילוי משתנה. במקרה הנוכחי, העיגול מורכב מכ-8 פחזניות קטנות עם קראסט פריך מעל ומילוי של פטיסייר וניל. תוסיפו לזה גם פירות אדומים, וקיבלתם קינוח מענג. מצד שני, על פי החברה הקינוח מספיק ל 5-8 סועדים, אבל המחיר לטעמנו עדיין גבוה מדי.

מחיר: 115 שקלים

להשיג בסניפי הרשת

בבקה בריוש גבינה ודובדבנים של מתוקה

עוגת בריוש גבינה ודובדבנים של מתוקה. בני גם זו לטובה,
מוצלחת מאוד, ואפילו משתלמת. בבקה גבינה ודובדבנים/בני גם זו לטובה

עוגה שנייה של מתוקה שזוכה להיכנס למצעד, וכמה מחמאות שהיא קטפה. מדובר במעין עוגת שמרים עשירה בחמאה ובמילוי גבינה ודובדבנים. לא היה טועם אחד שנשאר אדיש אליה, והיא היתה אחת מהעוגות המדוברות השנה. אין ספק, במיוחד לאור ממצאי העבר, שמתוקה שיחקו אותה השנה. גם המחיר, אגב, משתלם במיוחד והופך אותה לאטרקטיבית עוד יותר.

מחיר: 25 שקלים

להשיג בסניפי הרשת

קראנץ' ריקוטה של מאפיית לחמים

בבקה גבינה של מאפיית לחמים. דניאל לילה
בצק מעולה. קראנץ' ריקוטה/דניאל לילה

כנראה שאצלנו במערכת יש חיבה מיוחדת לחמאה ושמרים, שכן גם העוגה הזאת הפילה את הטועמים שלנו מהרגליים. למרות שהעוגה הטרופית של לחמים נכנסה בבטחה לטופ פייב של המצעד, היינו חייבים לדבר גם על העוגה הזאת. כרגיל, מאפיית לחמים יודעת לעשות קסמים עם בצק שמרים, וכשהבצק כל כך טוב - לא צריך יותר מזה; מילוי פשוט של ריקוטה איכותית וגרידת לימון עשו בהחלט את העבודה.

מחיר: 44 שקלים

להשיג בסניפי הרשת

טארט לימון של הבייקרי

טארט גבינה ולימון של הבייקרי. עידית בן עוליאל,
מרשימה בפשטותה ומבוצעת כהלכה. טארט לימון/עידית בן עוליאל

בין שלל עוגות הגבינה שהגיעו למערכת, טארט הלימון של הבייקרי היה מרענן במיוחד. שוב, ביצוע קלאסי ומוקפד עובד עלינו הכי טוב - מרנג רך וחרוך מלמעלה, קארד לימון איכותי עם מסקרפונה ותחתית נוכחת (יש שיגידו עבה מדי) וטעימה מאוד. מרשימה בפשטותה, אלגנטית ומקסימה. כאמור, בחגים הקודמים התאכזבנו מעט מהבייקרי, וכיף לראות שהם חזרו לעצמם.

מחיר: 72 שקלים לעוגת פס

להשיג בסניפי הרשת

עוגת שמרים במילוי גבינה של ברמן

עוגת שמרים ריקוטה של ברמן. אסף אמברם,
אחת הכוכבות של המצעד. עוגת שמרים במילוי גבינה/אסף אמברם

אחת הכוכבות של המצעד. מדובר בעוגת שמרים במילוי גבינה ובציפוי שטרויזל (פירורי בצק פריך). היא זכתה לציונים גבוהים מאוד בכל המדדים ולא הפסיקה לקבל מחמאות: אוורירית, איכותית, כייפית, לא מתוקה מדי, מושלמת ליד הקפה ואפילו שווה כל קלוריה. גם במקרה הזה, המחיר הופך אותה למוצלחת עוד יותר.

מחיר: 26.90 שקלים

להשיג בסניפי הרשת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully