וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבשל עם גורדון רמזי בפיד של הפייסבוק

16.6.2016 / 17:00

ראיון בלעדי לוואלה! אוכל: גב מירון הוא במאי ישראלי שקיבל לידיו מתנה ענקית: להוציא לפועל תוכנית בישול עבור פייסבוק בטכנולוגיה חדשנית שגורמת לצופה לחוות את תהליך הבישול בצורה מוחשית יותר מאי פעם

יח"צ - חד פעמי

וידאו: הצצה לתוכנית הבישול של גורדון רמזי ובתו מטילדה שצולמה בטכנולוגיה של 360 מעלות

גב מירון (31) קיבל לידיו לפני כמה חודשים את המכחול, ביחד עם חברת Surreal, ליצירת תכנית האוכל הראשונה של פייסבוק 360 עם גורדון רמזי ואחרים, קונספט שבו הצופה חווה בצורה אישית ומוחשית יותר מאי פעם את תהליך הבישול ועבודת השפים כנוכח במקום ההתרחשות. כפי ששמה מרמז, בטכנולוגיה זו באפשרות הצופה להפנות את המצלמה לכל זוית בה הוא חושק בלחיצת עכבר.

עד היום צולמו פרקים אחדים בתכנית של גב עם כמה מהשפים הטובים בעולם. גורדון רמזי שמכין מקושקשת עם מטילדה בתו הבשלנית ו-וולפגנג פק שחוגג עשור ל'סטייקהאוס' היו הראשונים להיחשף בפייסבוק 360, ומאז נוספו וטרם עלו לרשת החברתית גם השף דומיניק אנזל ('סוהו') הבשלנית קמירה בקרה וה'טופ שפים' קרטיס סטון וקרלה הול. כל פרק שונה בקונספט שלו מהפרק הקודם, ואחת ממטרות ההפקה היא לאתר שפים שונים במהות ופרופיל האישיות כדי ליצור תכנים ייחודיים ומעניינים לכל אחד מהפרקים.

מצאנו את הכפתור הסודי של סנופ דוגי דוג וגב מירון

גב מירון על סט צילום תוכנית הבישול 360 לפייסבוק. קטרין קול,
מהדרום לקריית המלאכים. גב מירון על סט צילום/קטרין קול
"לאכול אוכל מידיהם של השפים הטובים בעולם זאת אחת ההטבות בהפקה של התוכנית הזאת"

גב הוא יליד דרום אפריקה שגדל ביישוב מיתר, והחל את הקריירה בבימוי והפקת פרסומות, תחום רלוונטי גם היום במסגרת עבודתו ושותפותו בחברת MVH Creativeworks LA. המטרה תמיד הייתה לעשות דברים אחרים, סרטים, טלוויזיה. המטרה הזאת הובילה אותי אחרי 7 שנים של עבודה בישראל לעבור ללוס אנג'לס ולהמשיך להתפתח פה", הוא מספר. MVH Creativeworks הפכה בשנים האחרונות לשחקן נישתי-יוקרתי באחד מהענפים התחרותיים ביותר בארה"ב עם לקוחות ענק דוגמת פייסבוק, גוגל, פוקס, ניקולדאון, יוניברסל ועוד. לפני חווית האוכל בפייסבוק, גב היה הבמאי של SnoopaVision with Snoop Dogg for YouTube - סדרת סרטונים בכיכובו של סנופ דוגי דוג במסגרת השקת כפתור הVR של יו-טיוב.

החוויה הקולינרית הזאת הפכה אותך לשותף שקט באפנת הסגידה לשפים?

"אני מאוד אוהב לאכול, אבל פחות לבשל. אני חושב שהשפים שאיתם אנחנו עובדים הם אומנים, ממש כמו כל אומנות אחרת יש להם כישרון ליצור משהו מכלום, ואני מעריץ את זה. היכולת שלהם לקחת מצרכים ולהפוך אותם ליצירת אומנות גם ויזואלית אבל גם כמובן קולינרית זה משהו שאני מאוד נהנה לראות במהלך העבודה איתם. וכמובן שלאכול את האוכל אחר כך זה הכיף הכי גדול. לאכול אוכל מידיהם של השפים הטובים בעולם זאת אחת ההטבות בהפקה של התוכנית הזאת".

צפו: מטילדה רמזי עושה צרות לאבא גורדון ב360 מעלות

"הדמות הטלוויזיונית של רמזי שונה לחלוטין מרמזי האמיתי. הוא אדם מקסים, נחמד ומאוד משפחתי. כמובן שהוא מקצועי לחלוטין, אבל הכל קורה בצורה מאוד נעימה. מקווה שאני לא הורס לו את התדמית עכשיו"

שף רמזי מצטייר לצופים כאדם תובעני וקשוח מול עובדיו - איך הייתה העבודה המשותפת מולו בתכנית?

"הדמות הטלוויזיונית של רמזי שונה לחלוטין מרמזי האמיתי. הוא אדם מקסים, נחמד ומאוד משפחתי. כמובן שהוא מקצועי לחלוטין, אבל הכל קורה בצורה מאוד נעימה. מקווה שאני לא הורס לו את התדמית עכשיו. היה ממש כיף לעבוד אתו, וביחד אתו גם עם הבת הצעירה שלו מטילדה, שהיא בעצמה שפית עולה, ויש לה תוכנית אוכל ב BBC. עם שניהם היה מאוד כיף לעבוד, אני חושב שחווית העבודה איתם הייתה אחת מהטובות שהיו לנו. לרמזי יש הרבה עוקבים בפייסבוק, אני חושב שהוא יודע כמה הפלטפורמה הזאת חשובה עבורו והוא מודע לכוח שיש לרשתות החברתיות וההשפעה שלהן גם על תוכניות הטלוויזיה שלו. הוא מאוד התלהב כשהוא ראה את העריכה של הפרק, והוא מבין כמה הפורמט החדש הזה יכול לשנות את העולם שלו".

האם עתידן של תכניות האוכל נמצא בעולם המציאות המדומה?

"אני חושב שיש לתוכניות אוכל מקום ענק בעולם המציאות המדומה. האפשרות של הצופה להיות ממש שם ביחד עם השף, לחוות את העבודה אתו ואת המטבח הן משהו שעד היום אי אפשר היה לחוות בצורה כזאת ממש כמו הרבה חוויות מציאות מדומה אחרות. אני חושב שיש פוטנציאל עצום לשוק תוכניות האוכל במדיה החדשה והמתפתחת".

פייסבוק זיהתה את הפורמט החדש והמתפתח של מציאות מדומה, או בלעז VR, כבר לפני שלוש שנים ורכשה את אחת מהחברות המובילות בתחום – Oculus, בסכום של כ-2 מיליארד דולר. בזמן שהאח הקטן של ה-VR, שהוא הוידאו 360 מעלות נכנס לשוק ותפס תאוצה, בעיקר בגלל הזמינות והפשטות שלו, לעומת VR שדורש אביזרים נוספים שעדיין לא זמינים לכולם, פייסבוק החליטו להטמיע את הפורמט החדש במערכת שלהם ולאפשר לצופים להעלות ולצפות בוידאו 360 בפייסבוק.

תכנית אוכל חדשה עם קהל יעד מפולח של מיליארד גולשים ב-70 שפות

גב מירון על סט צילום תוכנית הבישול 360 לפייסבוק. קטרין קול,
גב מירון על הסט של צילום התוכנית עם גורדון רמזי/קטרין קול
"על הפרק הראשון בסדרה עם גורדון רמזי היו ביומיים הראשונים קרוב ל-4 מיליון צופים והמטרה היא שזה רק יגדל"

"פייסבוק הבינו שאת מלחמת הטכנולוגיה יהיה קשה לנצח בלי תוכן, ולכן הם החליטו לעזור בפיתוח תכנים ל-360 ו-VR", מספר גב. "אנחנו היינו שותפים להשקה של הפורמט החדש בפייסבוק בסוף השנה הקודמת. לאחר שהפורמט הושק בהצלחה, נכנסנו לעבודה איתם על פיתוח של תכנים נוספים, ביניהם היו תכנים שהפקנו לאוסקר, ל- Golden Globes, ל- Grammy's, ל- PGA Tour ועוד. המטרה של פייסבוק ושלנו ביחד איתם היא ליצור סביבה שבה יכולים לחיות תכנים איכותיים במקביל לתכנים שמעלים המשתמשים, וככל שהפורמט יעשה נפוץ יותר, ככה כמות התוכן וכמות הצופים תגדל".

השיח הטכנולוגי על מציאות מדומה עלה במלוא עוצמתו לפני שני עשורים, אחר כך נמוג והנה שוב - רק על זה כולם מדברים. כיצד אתה מעריך את פוטנציאל הצפיות-שיתופים-לייקים של התכנית בפייסבוק?

"בגלל הייחודיות של הפורמט והצורך בתוכן אמתי ל-VR, אני מאמין שהצפיות בפלטפורמה של ה-VR תהיינה גבוהות. כיום קשה להעריך את כמות הצפיות מראש מכיוון שכמות המשתמשים עדיין לא ידועה וככל שיצאו עוד headsets לשוק כמות הצופים הפוטנציאלים רק תגדל. בפלטפורמה של פייסבוק ששם הוידאו נמצא כוידאו 360, אנחנו צופים עשרות מיליונים של צפיות בסדרה. על הפרק הראשון בסדרה עם גורדון רמזי היו ביומיים הראשונים קרוב ל-4 מיליון צופים והמטרה היא שזה רק יגדל".

כוחות השיווק נוטים ליצור מציאות צרכנית קוטבית עבורנו, וכך נדמה גם בעולם ה-VR. לאט לאט מחלחלת התחושה שאם אתה לא שם, אתה הולך ונעלם. הגיע הזמן לומר שלום לטלוויזיה?

"אני מאמין שמדובר בעידן חדש של תוכן שלא יחליף תוכן קיים כגון סרטים וסדרות רגילים, אבל ייתן מקום לאנשים לחוות דברים בצורה שאף פעם לא חוו עד היום".

"הקהל של פייסבוק הוא בעצם כולנו. כל משתמשי הפייסבוק בעולם חשופים לתוכן שפייסבוק מעלים ושהמשתמשים מעלים. זה נותן כוח לתוכן ומאפשר סוג של דמוקרטיזציה של תוכן, תוכן איכותי חי ביחד עם תוכן של המשתמשים", גב טוען. "באותו עמוד בפייסבוק ניתן לראות תוכן שהופק על ידי אנשי מקצוע ותוכן שהופק על ידי משתמשים. זה כוח עצום, ונותן אפשרות לאנשים להגיע לקהל שעד היום לא היה להם. אני רואה בכך אפשרות לאנשים להיות חלק מהתוכן שאנחנו מייצרים. בתוך עולם ה-VR החוויה היא זהה לגמרי. האפשרות של אנשים לחוות בצורה אישית מקומות וסיטואציות שייתכן ואף פעם לא היו יכולים לחוות, מאפשרת להם להיות חלק מהתוכן שהם צופים בו בצורה שונה לחלוטין. הרעיון של לאפשר לצופים לבשל עם גורדון רמזי אצלו במטבח, או ללכת להסתובב בשוק איכרים עם שף, לראות אותו בוחר את המצרכים, וללכת אתו להכין את המנה, זה משהו שעד היום אי אפשר היה לחוות בצורה כזאת, ואנחנו רוצים להוביל את השינוי בעולם התוכן ל-VR".

החלוצים של עולם ה-VR לומדים לבשל תוך כדי תנועה

גב מירון על סט צילום תוכנית הבישול 360 לפייסבוק. קטרין קול,
גורדון רמזי על הסט של תוכנית הבישול המהפכנית/קטרין קול
"ברגע שאנחנו מצלמים סביבה שלמה ב- 360, אין יותר מדי מקומות להתחבא בהם. הרבה ממה שאנחנו עושים נעשה מרחוק, מחדרים אחרים עם ציוד אלחוטי ומחשבים מאוד חזקים שמאפשרים לנו לצפות בחומרים בזמן אמת ולהבין איך זה באמת ייראה בסוף"

תחום ההפקה הישראלי, איך ננסח זאת במילים עדינות, מעט חסכן בהשוואה לתקציבי העתק של עמק הסיליקון או הוליווד. במה שונה ממשק העבודה מול פייסבוק בהשוואה ללקוחות "רגילים" אחרים?

"פייסבוק נותנים לנו הרבה חופש בפיתוח הרעיונות, אבל גם מביאים הרבה מהידע שלהם לשולחן וזה מאוד חיוני לתהליך העבודה. גם השפים שאנחנו עובדים איתם הם חלק בלתי נפרד מתהליך הפיתוח, ואנחנו עובדים בנפרד עם כל אחד מהשפים על יצירת הקונספט הייחודי לפרק שלו. על הסט, העבודה היא שונה לחלוטין מכל פרויקט שהוא לא VR או 360. הרבה מהדברים שהם בסיסיים בפרויקטים אחרים לא יכולים להתקיים בפרויקטים מהסוג הזה. תאורה, גריפ, צוות, ציוד, הכל חייב להיות מינימלי לחלוטין. ברגע שאנחנו מצלמים סביבה שלמה ב- 360, אין יותר מדי מקומות להתחבא בהם. הרבה ממה שאנחנו עושים נעשה מרחוק, מחדרים אחרים עם ציוד אלחוטי ומחשבים מאוד חזקים שמאפשרים לנו לצפות בחומרים בזמן אמת ולהבין איך זה באמת ייראה בסוף. בניגוד לצילומים רגילים, יש תהליך שלם שהחומרים עוברים מהרגע שהם יוצאים מהמצלמה ועד שהם נכנסים לחדר העריכה".

התהליך של יצירת סרט או סרטון VR מחייב חיבור כל המצלמות לשוט אחד שמכיל בתוכו את כל הסביבה. מדובר בתהליך ארוך שדורש אנשים מיומנים שזה תפקידם המוגדר בצוות ההפקה. החלוצים בתחום, אנשים מהסוג של גב - מחפשים פתרונות שיהיו קו מנחה וספר הדרכה לאלה שיבואו אחריהם. "הרבה מהפרויקטים שלנו עד היום נעשו כמעט בזמן אמת, כי מצאנו דרכים לייעל את התהליך מאוד, אבל עדיין קיים תהליך נוסף שהחומרים צריכים לעבור לפני שהם מוכנים להגיע לעריכה מה שהופך את התהליך למורכב יותר", הוא אומר.

"כל העבודה בפורמט הזה היא מאוד שונה, וצריך לחשוב במושגים חדשים. המילה "שוט" היא לא משהו שיש לו משמעות כמו במדיה סטנדרטית, שהרי הבחירה היא של הצופה לאן להסתכל ועל מה להתמקד, ובעתיד הלא רחוק גם האפשרות של הצופה להסתובב בחדר, ממש כמו במשחק וידאו תשנה לגמרי את התפקיד של הצלם או הבמאי. הבחירה ניתנת לצופה ואנחנו רק מאפשרים להם להיכנס לחדר ולחוות, משם זה בידיים שלהם. ככל שהטכנולוגיה תתפתח, ככה החוויות תעשנה יותר טובות לדעתי, ואנחנו לא רחוקים מהיום שבו האינטראקציה של הצופה עם הסצנה תהיה הרבה יותר ריאלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully