וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעימות ירושלמיות: 7 מקומות בירושלים שכדאי שתכירו

13.7.2016 / 10:10

למרות השנים הקשות שהיא חווה, ירושלים מסרבת להפסיק לעשות לנו טעים וגם נעים, אז אם אתם בביקור בעיר הבירה יש לנו בשבילכם המלצה למסעדה לכל מאורע

ספק 500

בוידאו: ארוחת ערב אוריינטלית במלון אמריקן קולוני

כבר לא מעט זמן שאנחנו שומעים על הפריחה הקולינרית של ירושלים. היום כבר אין ספק שמשהו טוב קורה בעיר הזאת. אחרי תקופה קשה של כמה סגירות כואבות, ירושלים מסרבת להוריד את הראש. יש כאן אופציות כשרות מופלאות שמוכיחות שאפשר לעשות אוכל כשר מעולה, לצד אופציות לא כשרות. כי גם כאלו חשוב שיהיו בעיר הזאת, בעיקר לנוכח העובדה שרבים מאיתנו רוצים לבקר בעיר בשישי-שבת ונתקעים בלי יותר מדי אופציות. אז קפצנו לבירה, והכנו רשימה, חלקית ומצומצמת, עם נציגות לז'אנרים שונים ומגוונים. יש פה כמה חדשות וכמה קצת פחות. מחניודה אמנם לא ברשימה כי אותה כבר כולם מכירים, אבל במקומה נכנסה האחות הקטנה והשובבה. הנה שבעה מקומות ששווה לנסוע בשבילם לירושלים. לגזור ולשמור.

האוריינטלית: ארוחת שישי ערב באמריקן קולוני

אמריקן קולוני. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ארוחת ערב אוריינטלית באמירקן קולוני/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

לא מזמן, חבר ביקש המלצה למסעדה ערבית טובה בירושלים, בה ניתן לבלות בנעימים בשעות הערב. למרבה הפלא, מצאנו את עצמנו חושבים וחושבים ולא מוצאים מספיק מסעדות שעונות על הבקשה. בניגוד לצפון שם סצנת המסעדות הערביות פורחת, באופן יחסי, בשאר הארץ יש מחסור בתחום הזה. ארוחות הערב האוריינטליות החדשות בימי שישי בערב שמציע מלון אמריקן קולוני עבור הקהל הרחב, הן בדיוק המענה לצורך הזה. בחצר היפיפיה של המלון הממוקם בחלק המזרחי של העיר, לצלילי מנגינה חיה של עוד, תמצאו מזנון עשיר של אוכל ערבי מסורתי. אם אתם מסוג האנשים שבופה מרתיע אותם, אתם יכולים להיות רגועים. האוכל כאן איכותי וחם, ויש משהו כיפי בסוג כזה של אוכל, שאפשר למזוג לעצמך כאוות נפשך. תמצאו כאן בר עם מבחר גדול של סלטים כמו חצילים צלויים על הגריל, סלט ארטישוקים מבושלים, סלט מלפפונים ביוגורט, טאבולה, קישואים ועוד.

בגזרת המנות החמות תמצאו מגוון של ירקות ממולאים באורז ובשר טחון, דגים בסגנון מרוקאי, שיפוד קבב, שישליק, אורז פירות יבשים ושקדים קלויים, שוק טלה צלוי ועוד. אל אלה מצטרפת עמדה מעולה של שווארמה עם ארומה משכרת, אותה יגלגלו עבורכם במיוחד בתוך פיתה דקידה ולבסוף עמדה של קינוחים מסורתיים כמו קטאיף, בקלאווה, כנאפה ועוד. כל זה בחצר ירוקה, עם המוזיקה הנעימה והשולחנות המעוטרים בעבודת יד, יוצרים יחד ארוחת ערב שהיא חוויה. מחיר לסועד לבופה: 195 שקלים.

מלון אמריקן קולוני, רח' לואי ונסן 1, ירושלים, 02-6279777. הארוחה מתקיימת בכל יום שישי בין השעות 19:00-23:00. לא כשר

כשמסעדת טופולינו האיטלקית נסגרה בירושלים רבים התאבלו על סגירתה של אחת המסעדות הכשרות הטובות בעיר. לא מזמן נפתחה מסעדת אנה בבית טיכו ההיסטורי, וכעת מסתמן שאפשר להכתיר אותה כאיטלקית החדשה של ירושלים. את הסיפור מאחורי אנה כבר סיפרנו לכם, ועכשיו אנחנו גם יכולים להגיד שמדובר באחת המסעדות הכי כיפיות שנתקלנו בהן לאחרונה. שווה במיוחד להגיע בשעות היום, לשבת במרפסת המסעדה ולהנות מהעיצוב הנעים והקוקטיילים הקיציים. בגזרת האוכל, הכשרות לא מהווה כאן שום מכשול, מהסיבה הפשוטה שמדובר במסעדה חלבית מעולה עם דגים, פסטות ופיצות. מסעדות כמו אנה נותנות לנו את התחושה שהיינו יכולים להסתדר די טוב בעולם בלי בשר, הוא פשוט לא מורגש בחסרונו כאן. טעמנו ואהבנו את מנת הקישואים עם גבינת צאן מלוחה (26 שקלים), את מנת הדג נא עם שמן זית וזרעי עגבניה (42 שקלים) ואת הרביולי תרד וריקוטה (60 שקלים), ואנחנו רק חולמים על הפעם הבאה שנוכל לחזור לכאן.

מסעדת בית אנה טיכו, הרב קוק 9 ירושלים, 02-6244186. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:00-00:00, שישי: 09:00-15:00, שבת: שעה לאחר צאת השבת - חצות. כשר

מיין נודלס החדשה והאותנטית היא בדיוק הדבר שירושלים הייתה צריכה. מדובר במסעדה אסיאתית קטנה, אמנם לא כשרה, אבל לא תמצאו כאן פירות ים או בשר לבן. היתרון שלה הוא העובדה שהיא פתוחה בשישי-שבת, ובירושלים מדובר ביתרון גדול. בתפריט לא תמצאו מנות ראשונות, אלא הוא מחולק לשני חלקים: הראשון מציע תשעה סוגים שונים של מרקי ראמן, וחלקו השני של התפריט מציע חמש מנות מוקפצות לצד אורז מאודה. בנוסף תמצאו על הלוח שלוש מנות ספיישל מתחלפות ששתיים מהן הן בדרך כלל קרות, כך שאם בכל זאת תתעקשו לחלוק איזו מנה כראשונה, יש עם מה לעבוד. בגזרת הראמן תוכלו למצוא ראמן נודלס עם עוף (48 שקלים), ראמן נודלס בקר (50 שקלים), ראמן נודלס טבעוני עם פטריות אוזן שחורות (35 שקלים), ראמן עם אטריות גזר (48 שקלים), ראמן עם אטריות תרד וטופו (45 שקלים) ועוד. מוזר לקרוא להגדיר מסעדת ראמן כאופציה מרעננת, אבל בירושלים, בהחלט מדובר במסעדה חיובית ויוצאת דופן.

מיין נודלס, שלמה המלך 22 (מול מלון ממילא) ירושלים, שעות פעילות: ראשון - שבת: 11:00-21:00. לא כשר

אז את מחניודה כאמור החלטנו להשאיר הפעם מחוץ לרשימה, ולהתמקד דווקא באחות הקטנה והתוססת מעבר לכביש. ביודלה בר ליד השוק, לוקחים את השיגעון של מחניודה לשלב הבא עם מוזיקה שמחה, אלכוהול זורם וכמובן האוכל המשובח שהחבר'ה האלה יודעים לעשות. תמצאו כאן את הפולנטה האגדית, אבל גם מנות ייחודיות למקום. אם הגעתם לבלות סופ"ש בעיר שווה במיוחד להגיע למקום בשעות הצהריים, לקבל את השבת באווירה הנכונה, רצוי עם החריימה המפורסם של המקום וחלה טרייה לצידו. כמעט שבת שלום.

יוד'לה בר ליד השוק, בית יעקב 11 ירושלים, 02-5333442, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 18:30-00:30, שישי: 11:30-15:00, שבת: 21:00-00:00. לא כשר

את מסעדת סאטיה פתח אילן גרוסי, מי שהיה אחד הבעלים השותפים של מסעדת צ'אקרה הותיקה, לפני כמעט שנתיים, ומהר מאוד היא ביססה את מעמדה בעיר כמסעדה ים תיכונית מובילה. המסעדה, אחת מהבודדות הפתוחות בירושלים בשבת, ממוקמת ברחוב קרן היסוד. במרכזה בר גדול שדרכו ניתן להשקיף על המטבח ולשמוע את אילן, שהוא לא רק הבעלים אלא גם השף של המקום. התפריט הוא כאמור ים תיכוני עם מנות כמו פסטות והרבה מאוד דגים ופירות ים. טעמנו ואהבנו במיוחד את מנת הקפלצ'יו - כיסוני פסטה במילוי גבינת עיזים ובליווי ארטישוק אלה רומנה (68 שקלים), את ואת הפיש אקמק - דג פריך בין שתי פרוסות לחם כוסברה וירקות (54 שקלים). זוהי לא עוד מסעדה טרנדית; הקהל במקום מורכב מגילאי 30 ומעלה, זוגות וגם לא מעט קבוצות תיירים (אך לא להתבלבל, זוהי אינה מלכודת תיירים), והאווירה נעימה וחמה. (מתן שופן)

סאטיה, קרן היסוד 36 ירושלים, 02-6506808, שעות פעילות: ראשון - שישי: 18:00-01:00, שבת: 13:00-17:00, 19:00-01:00. לא כשר

גם על בוריטו חי סיפרנו לכם כאן לא מזמן, המקסיקנית הכשרה של מיסי ויטי, עולה משיקגו, שהחליטה שגם עיר הקודש צריכה לאכול בוריטו כמו שצריך ורצוי מבחינתה, שהם יהיו כשרים. בוריטו חי שהתמקמה בשוק מחנה יהודה מציעה מבחר של טורטיות במילוי של עוף, בשר טחון, סטייק, ביצה מקושקשת ועוד עם מבחר של תוספות (26-34 שקלים), טוסטדות שונות (34-38 שקלים), טאקוס (30-34 שקלים), סלטים ושאר נשנושים קלילים כמו כנפי בפאלו (20 שקלים), צ'יפס מטורטיה ביתית (18 שקלים) ועוד. כל זה לצד אטרקציות משתנות כמו הופעות חיות של להקה מקסיקנית ועוד. בוריטו חי העליזה והצבעונית היא בדיוק זריקת הצבע שירושלים הייתה צריכה.

Burrito חי, האשכול 4, שוק מחנה יהודה, ירושלים, 054-2861355. שעות פעילות: ראשון - רביעי: 12:00-00:00, חמישי:12:00-02:00, שישי: 11:00-14:00, שבת: 21:00-01:00. כשר

המתוקה: קפה קדוש

קפה קדוש. אנטולי מיכאלו, ספק 500
קפה קדוש, לא מפסיקים לחדש/ספק 500, אנטולי מיכאלו

אי אפשר לסיים בלי משהו מתוק, ואי אפשר לחשוב על משהו מתוק בירושלים ושקפה קדוש לא תקפוץ מיד לראש. את קפה קדוש נדמה שאין צורך להציג, ובכל זאת לטובת אלו מכם שלא מכירים, מדובר בתחנת חובה בביקור בעיר. מדובר בעסק משפחתי ותיק, אשר קיים בירושלים מאז 1967. אבל שהוותק לא יטעה אתכם; הקונדיטוריה של קדוש לא מפסיקה להמציא ולפתח מאפים חדשים וקינוחים מרהיבים ומגרים. ראו הוזהרתם, הבחירה קשה.

קפה קדוש, שלומציון המלכה 6 ירושלים, 02-6254210, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 07:00-00:30, שישי: 07:00 - שעה לפני כניסת השבת, שבת: חצי שעה לאחר צאת השבת עד 01:00. כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully