וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שחייבים לדעת על חציל

12.7.2016 / 7:53

בסלטים, תבשילים, מאפים ומוקפצים, נדמה שחציל יכול להיכנס כמעט לכל מנה, והוא אחד מהירקות האהובים בארץ. הנה 10 דברים ששווה לדעת עליו

1. החציל הוא בן למשפחת הסולניים, שבין חבריה נמנים גם הפלפל, תפוח האדמה והעגבנייה. בזמן ששלושת אלו מקורם ביבשת אמריקה, החציל תורבת (כלומר, הפך מצמח בר לצמח שמגדלים בחקלאות) לראשונה בצד השני של העולם – בהודו.

חציל מוחמץ חמוצי הוואדי, שוק ואדי ניסנאס. אפיק גבאי,
חצילים מוחמצים/אפיק גבאי

2. חצילים יכולים לבוא בשלל זנים, ששונים זה מזה באורך, בצורה ובצבע, שיכול לנוע משחור, דרך סגול כהה ובהיר ועד לבן לחלוטין.

סוגים שונים של חצילים. ShutterStock
סוגים שונים של חצילים/ShutterStock

3. לפי פיני גוטליב, האגרונום של סלטי אחלה, כשבוחרים חציל, חשוב קודם כל לשים לב שעורו חלק ומבריק. חצילים שמרגישים רכים למגע נקטפו לפני זמן רב ופחות מומלצים לרכישה. החלק העליון שלו צריך להיות ירוק ויפה, בלי סימנים לאפרוריות, ולא להיות רפוי אלא הדוק סביב גוף

חצילים רעננים. ShutterStock
חצילים רעננים/ShutterStock

4. מומלץ להשתמש בחצילים ביום הקנייה, אז הם בשיאם מבחינת טעם ומרקם. קירור ממושך יכול לפגוע בהם וליצור בהם טעם מריר, לכן מומלץ לשמור אותם במקום מוצל מחוץ למקרר למשך יומיים-שלושה.

חצילים. ShutterStock
חצילים/ShutterStock

5. במטבח הפרסי והתורכי אוהבים לשדך לחציל טעמים חמוצים מתוקים של רכז רימונים – בתבשילים וגם בסלטים הרכז מאזן את טעמו העדין.

חצילים ורימונים. ShutterStock
חצילים ורימונים/ShutterStock

6. כשקולים חציל, בין אם על להבה גלויה או בתנור, הדבר הכי חשוב לעשות הוא להניח את החציל על מסננת במשך 15-20 כדי שיגיר נוזלים מיותרים.

פטה חצילים בטאטי - לבקשת הגולשים. נמרוד סונדרס
פטה חצילים בטאטי - לבקשת הגולשים/נמרוד סונדרס

7. במנות חציל רבות – כמו למשל חציל מטוגן (שיכול להפוך לסביח יחד עם טחינה וביצה קשה) או מוקפצים שונים, משרים את החצילים במלח לפני הבישול, על מנת שיוציא נוזלים מיותרים ויספוג פחות שמן.

סנדוויץ' שניצל וביצה בסביח והשניצל. אפיק גבאי
סנדוויץ' שניצל וביצה בסביח והשניצל/אפיק גבאי

8. אחת ממנות החצילים הפופולאריות באיטליה (ליתר דיוק, דרום איטליה) היא Melanzane parmigiana, או חציל בפרמז'ן, שמורכבת מחציל אפוי יחד עם רוטב עגבניות והרבה גבינות, שמזכירה מאוד לזניית גבינות

לזניית חצילים. ShutterStock
לזניית חצילים/ShutterStock

9. במטבח היווני מכינים ממתק שנקרא sweet spoon מחצילים קטנים שמתבשלים זמן ממושך עם סירופ סוכר, סוג של ריבת חציל.

חצילונים קטנים. ShutterStock
חצילונים קטנים/ShutterStock

10. החצילים הקטנים זמינים בשווקים בארץ בסוף האביב וגם עכשיו בקיץ. הם נהדרים להכנת ממולאים (מורידים את הראש ומרוקנים את הזרעים עם כפית כדי לקבל חלל למילוי) או להכנת חמוצים.

גלילות חציל. נמרוד סונדרס
גלילות חציל/נמרוד סונדרס
עז תלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully