וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד בהתהוות: מזללת צ'יפס חדשה בפלורנטין

2.8.2016 / 19:35

שוקולד עם סוכריות קופצות או קארי הולנדי: אלו רק 2 משלל הרטבים המקוריים שמוגשים באמסטרדם פרייז, מקום חדש שיפתח ביום חמישי הקרוב בפלורנטין שבת"א ויגיש אך ורק צ'יפס

צילום: ליאור נאור, מתן שופן. עריכה: נטלי זברו

בין שלל ההמצאות והיציאות שיש בתחום השוקק של אוכל רחוב בארץ, מפציעה לפעמים מגמה שמעלה שאלה מתבקשת אחת: איך לא חשבו על זה קודם? זה לא חדש שלישראלים יש חולשה לצ'יפס, אבל תמיד כתוספת. לאחרונה, עלו מספר יזמים על קונספט פשוט וגאוני- הצ'יפס במרכז.

מוקדם יותר השנה, נפתח סניף מקומי ראשון לרשת הבינלאומית צ'יפסטאר במרכז רחוב אבן גבירול בתל אביב, שהפך לאחד הרחובות העמוסים ביותר במזללות של אוכל רחוב. כעת, מצטרף שחקן נוסף לזירה.

אמסטרדם פרייז הוא פרויקט האוכל הרציני הראשון של דודי יפתח (39). יפתח, במקור מהרצליה, החליט לפתוח מקום שמגיש אך ורק צ'יפס באמצע שכונת פלורנטין. מה הביא אותו לכך? הסיבה הרשמית היא שהתפתחה סצנה קולינרית תוססת בתל אביב, ובפרט בפלורנטין, והמקום החדש משתלב היטב באוירה של השכונה. הסיבה הלא רשמית היא העובדה שיפתח מנהל בשנה האחרונה מערכת יחסית עם תושבת השכונה.

אי אפשר להתחמק מהשאלה המתבקשת: מה בעצם מבדיל אתכם מצ'יפסטאר?

"הם היו החלוצים. אבל אנחנו לוקחים את האווירה של אמסטרדם, ומביאים אותה לפה. אמסטרדם מעולם לא הייתה כל כך קרובה. הרטבים שלנו מיובאים מהולנד וגם העיצוב של המקום משדר אמסטרדם".

צ'יפס אמסטרדם בפלורנטין. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
"אמסטרדם מעולם לא הייתה כל כך קרובה"/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן
יפתח מבטיח כי משפחה ממוצעת של 5 נפשות יכולה לאכול, לשתות ולצאת משם עם עודף מ-100 שקלים

הצ'יפס במקום מוכן מזן תפוחי אדמה מיוחד, ייעודי לצ'יפס, שהיתרון הגדול שלו הוא העובדה שאינו סופג הרבה שמן ובעת הטיגון הופך לקריספי במיוחד. כמו כל צ'יפסריה שמכבדת את עצמה, גם פה הצ'יפס עובר 2 שיטות טיגון שונות לפני שהוא מוגש ללקוח.

הרטבים המוצעים לבחירה נעים מהקלאסיים כמו מיונז הולנדי, קטשופ או חרדל, אל המיוחדים יותר כמו גבינת צ'דר, קארי הודי, טריאקי, איולי צ'ילי או קארי אדום מהר מאוד הופכים למקוריים במיוחד כמו סאטה הולנדי (בוטנים), רוטב שזיפים חמוץ-מתוק, רוטב עמבה או רוטב שוקולד עם סוכריות צבעוניות. מומלץ אגב להקשיב להמלצות הצוות בנוגע לשילוב רטבים שונים, ובכל מקרה כדאי לנסות פעם את רוטב ההוי סטיר פטריות שמפתיע מאוד לטובה.

מבחינת המחירים, יפתח מבטיח כי משפחה ממוצעת של 5 נפשות יכולה לאכול, לשתות ולצאת משם עם עודף מ-100 שקלים. מנת ילדים עולה 10 שקלים ומוגשת עם טרופית וסוכריה על מקל. מנה קטנה עולה 12 שקלים, בינונית 18 שקלים וגדולה 24 שקלים. כל מנה מוגשת עם רוטב אחד לבחירה, למעט הגדולה המוגשת עם 2 רטבים לבחירה. עלות כל רוטב נוסף היא שקל אחד בלבד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צ'יפס אמסטרדם בפלורנטין. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
רוטב שוקולד עם סוכריות צבעוניות./מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

בכוונת המקום להיות חלק בלתי נפרד מחיי הלילה האופיינים של השכונה; לדברי יפתח, מעבר לצ'יפס עצמו, הבשורה של היא גם במחירי האלכוהול; מחירי הבירה במקום (בנפח של שליש עד חצי) נעים מ-10 שקלים ל-17 שקלים, קוקטיילים בפחית המיובאים מבלגיה בשם Kiss Mix (עם 8% אלכוהול) עולים גם כן 10 שקלים וכך גם צ'ייסרים של אלכוהול ממותג. גם מבחינת שעות הפתיחה, מהצהריים ועד 04:00 בבוקר באמצע שבוע, ניכר שיפתח מכוון לבליינים של האזור.

יש תוכניות להתרחב גם לסניפים נוספים?

"ניטשה אמר שמי שרוצה לעוף צריך ללמוד קודם ללכת. אנחנו מתקדמים עקב בצד אגודל. כמובן שלפתוח סניפים נוספים הם החלום, ואם יש זכיינים שמעוניינים - אנחנו פתוחים להצעות, אבל כרגע זה סניף הדגל, ואנחנו עוד בשלבי למידה".

צ'יפס אמסטרדם בפלורנטין. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
"גם העיצוב משדר אמסטרדם". אמסטרדם פרייז/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

המקום ייפתח ביום חמישי, 4 באוגוסט בשעה 18:00. בערב הפתיחה יוגרלו טלוויזיה, סמארטפון ומערכת קולנוע ביתית. יפתח מוסיף כי אחת לחודש אף יוגרל כרטיס טיסה לאמסטרדם.

אמסטרדם פרייז, ויטל 10 (פלורנטין), תל אביב. 077-9977050. שעות פעילות: ימים א'-ה' 12:00-04:00, ימים ו'-ש' 12:00-06:00. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully