וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיטו: המסעדה החדשה שמגישה אוכל אקסטרה לארג'

4.8.2016 / 8:18

בעלי בנדיקט עושים את זה שוב ומשיקים את מסעדת טיטו בגבעתיים בפורמט חדשני: מנות ענקיות, שמתאימות למינימום של 3 סועדים וקינוח של עוגה שלמה. נשאר אוכל בצלחת? מיד יארזו לכם הביתה

צילום: עידו שחם, עריכה: יותם וקס

עד היום התרגלנו לכך שהביטוי "מנות לחלוקה למרכז השולחן" הוא שם קוד למנות זעירות עד בינוניות שדורשת להזמין חצי מהתפריט. טיטו, המסעדה האיטלקית החדשה מקבוצת בנדיקט שנפתחה השבוע בקניון גבעתיים, לוקחת את הרעיון הזה לאקסטרים ומגישה הכלאה בין דיינר אמריקאי למסעדה איטלקית משפחתית. יאיר קינדלר, מבעלי הקבוצה, מסביר כי ההשראה לקונספט מגיעה מהמהגרים האיטלקים בארה"ב. במבט ראשון המנות בתפריט יכולות להיחשד כיקרות כשמחיר מנת פסטה יכול לעבור את רף ה-100 שקלים, אך בפועל מדובר במנה המספיקה למינימום של שלושה סועדים.

כך גם שאר התפריט: מנות גדולות, על גבול הענקיות, המוגשות למרכז השולחן. הקנלוני (115 שקלים) הוא צינור באורך של למעלה מ-50 ס"מ ומנת השניצל פרייד פרמזן היא בעצם נתחי שניצל עצומים קבורים מתחת להררי גבינות מוקרמות ורוטב עגבניות. על התפריט והמטבח מופקדים גיא ארבל, שף הקבוצה, והשף בפועל דודי בן דוד, (לשעבר במסעדת ויקי כריסטינה, אחת ממסעדות הקבוצה), שהופקד על המקום.

המסעדה האיטלקית טיטו. שרית גופן,
מנות בגודל אקסטרה-לארג'. קנולני במילוי תבשיל ציידים וברוטב בשמל/שרית גופן

המסעדה מכוונת מראש לקבוצות ומשפחות, ופחות לזוגות או יחידים. השאלה שבוודאי עולה לראש היא האם ניתן להזמין חצאי מנות, והתשובה היא שלילית. החזון של הבעלים הוא מסעדה שמחה ונדיבה עם חווית אכילה משותפת. אגב, אחד העקרונות עליהם חוזרים ומדגישים במסעדה הוא שלא זורקים אוכל. במידה ונשאר אוכל בצלחת, וסביר להניח שיישאר, המלצרים אורזים אותו, מבלי בכלל לשאול את הסועדים, בקופסאות ממותגות תחת השם tomorrow's lunch (ארוחת הצהריים של מחר).

קינדלר מספר שהעבודה על התפריט של המקום כללה הרבה נסיעות לארה"ב ואיטליה על מנת גם ללמוד את הקונספט וגם לבחור חומרי גלם לייבוא. כל המנות מוכנות מאפס, כלומר הפסטות טריות והרטבים מותקנים במטבח. התפריט מחולק ל-5 חלקים: ראשונות עם מנות כמו קפרזה - עגבניה, בזיליקום ומוצרלה (68 שקלים), קריספי קלמרי (105 שקלים ל-400 גרם) או טסטה פרמז'נו - ראש כרובית שלם מטוגן בציפוי פרמזן (62 שקלים), סלטים עם סלט ירוק (52 שקלים) או פנצלה - ירקות עם קרוטונים (67 שקלים), בשר ועוף עם 2 מנות של צ'יקן פרמזן (87 שקלים) ותבשיל אוסובוקו על מצע ריזוטו זעפרן (190 שקלים), חלק של דגים ופירות ים עם מנות כמו שרימפס ברוטב שמנת מוקרם עם פרמזן בתנור (107 שקלים) או ארנציני פירות ים (120 שקלים), וחלק הארי הוא כמובן הפסטות עם מנות כמו ספגטי פרימוורה (89 שקלים), פפרדלה ציידים - פסטה ארוכה עם תבשיל אונטריב (158 שקלים) או ספגטי מיטבולס (132 שקלים).

מעבר לכך, בדומה לאוכל עצמו, גם בגזרת הקינוחים הלכו על אקסטרה לארג'. המסעדה מציעה 3 עוגות המוצגות לראווה בויטרינה: רד וולווט בקוטר 16 ס"מ, עוגת מוס שוקולד במשקל 700 גרם או טירמיסו בתבנית פיירקס. כל העוגות, במחיר של 120 לאחת, ומוגשות בשלמותן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
המסעדה האיטלקית טיטו. סטילס: שרית גופן, יח"צ,
במקום פרוסת עוגה, מוגשת לשולחן עוגה שלמה. רד וולווט/סטילס: שרית גופן, יח"צ

בתשובה לשאלה מה הביא את הקבוצה לפתוח מסעדה דווקא בקניון, מסביר קינדל כי ראשית הם חיפשו חלל מספיק גדול שיתאים לאכלס את החזון שלהם למסעדה, אבל לא רק; לדבריו, הקניונים ככלל בארץ חווים תחייה מחודשת ובכלל הם מציעים תשתיות מצויינות למסעדות, חניה מסודרת למי שלא גר באזור ומיקום מרכזי. גם הבחירה בגבעתיים אינה מקרית. כבר הרבה זמן שהקבוצה זוממת על העיר השכנה של תל אביב בזכות כניסה של דם חדש המורכב בעיקר ממשפחות צעירות.

המסעדה, המונה לא פחות מ-200 מקומות ישיבה, פועלת 7 ימים בשבוע בשעות הערב. עד לתאריך ה-9 ביולי המסעדה נמצאת בהרצה ומציעה 10% הנחה על התפריט. בהמשך היא מתוכננת להיפתח החל משעות הצהריים.

טיטו, דרך יצחק רבין 53 (גב קניון גבעתיים, קומה שלישית), גבעתיים. 03-6317080. שעות פעילות: ימים א'-ש' 18:00-23:00. בהמשך המסעדה תפתח גם בצהריים. לא כשר

המסעדה האיטלקית טיטו. שרית גופן,
מומלץ להגיע בקבוצות של לפחות 4 סועדים. כדורי ריזוטו מטוגנים עם פירות ים/שרית גופן
מסעדת טיטו. צילום: מתן שופן, מערכת וואלה!
פסטת פונגי במשקיל קילו וחצי/מערכת וואלה!, צילום: מתן שופן
מסעדת טיטו. צילום: מתן שופן, מערכת וואלה!
פנים מסעדת טיטו/מערכת וואלה!, צילום: מתן שופן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully