וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Sweet Box: בייקשופ אמריקאי שימתיק את עולמכם

16.8.2016 / 14:03

פאדג' בראוניז, עוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות, קאפקייקס רד וולווט או עוגת בבקה - תכירו את סוויט בוקס בייקשופ, מקום החדש בשוק לוינסקי שלא תוכלו לסרב לו

צילום: יעל לאור, עריכה: נועה לוי

אזור שוק לווינסקי כבר מזמן הפך להיות אחד המקומות האהובים עלינו בת"א. אל המסעדות הותיקות יחסית בשכונה כמו אוזריה ודלידה, הצטרפו לאחרונה עוד לא מעט מקומות מוצלחים כמו הדיינר האמריקאי אוגיז, או פיפי'ז החביבה, שמגישה אוכל רחוב תאילנדי. המקום החדש ביותר שהצטרף לתמהיל הכיפי של השוק הוא sweet box, בייקשופ אמריקאי, ברחוב החלוצים (על חורבות הפיצריה דה אוסוואלדו), עם קסם מיוחד.

Sweet Box. יעל לאור, מערכת וואלה!
תנו מענה לעוגיפלצת הפנימי שלכם/מערכת וואלה!, יעל לאור

עבור חובבי מתוקים בכלל ובעיקר עבור חובבי מאפים אמריקאים מדובר בגן עדן, כזה שנכנסים אליו ולא יודעים למה לגשת קודם. קאפקייקס קטנטנים, עוגות רד ולווט, מאפי קינמון מתוקים (סינמון רולס), בבקה שוקולד ועוגיות ענק כמו במאפיית Levian בניו יורק, הם רק חלק קטן ממה שתמצאו שם. כמו לקהל השוקוהוליקים המקומי, גם גם עבור שרה שמחוביץ ומיכאל טננבאום, בעלי המקום, מדובר בהגשמת חלום. "אני אופה מאז שאני זוכרת את עצמי", מספרת שרה. "לא למדתי מעולם קונדיטוריה ואף פעם לא חשבתי על זה בתור מקצוע".

בגיל 21 היא עברה לגור בניו יורק 5 שנים, שם עבדה בכלל כמורה לעברית. כשחזרה לארץ היא התחילה לאפות בבית עוגיות טחינה עבור בית קפה בירושלים ושבועיים אח"כ זה קרה. "יצרה איתי קשר בחורה בשם ליסה דין שעמדה לפתוח את בית הקפה וילקה, היא סיפרה שהקונדיטורית הבריזה לה ברגע האחרון והיא ביקשה שאעשה לה טעימות". באותו יום שרה הלכה לסטימצקי, קנתה שלושה ספרי בישול ואפתה אל תוך הלילה, "ככה נהייתי קונדיטורית, והתגובות היו מדהימות". אחרי שעזבה היא המשיכה לחפש את עצמה, שבע שנים עבדה בעבודות שונות, בשירות לקוחות של חברה סלולרית, וביקב קסטל, עד שהבינה שהיא חייבת לחזור להקשיב ללב.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

לחשוב בתוך הקופסה

כשנכנסים ל- Sweet Box רגע לפני שמקבלים סחרחורת מכל המתוקים שם, הדבר הראשון שקופץ לעין הן הקופסאות היפות בצבע תכלת, קופסאות מתוקות מלאות בכל טוב, לקנות הביתה, לשלוח ליולדת הטרייה ולאנשים שאוהבים. "הכל התחיל מהרעיון של הקופסה, לשלוח קופסה עם כל הדברים הכי טעימים שיש. לא ממש חשבתי על זה, פשוט התחלתי". שרה הקימה בתחילה עסק מהבית, היא לא ממש ידעה מה היא רוצה לעשות, אבל ידעה שהקופסאות יהיו במרכז. אבא שלה קנה לה בנצרת תנור אפייה ב-1,000 שקלים, עוד ידיד התקין מדפים, היא הוציאה מהארון את המיקסר ומשם התחילה לעבוד, "הדבר היחיד שממש השקעתי בו היה העיצוב של הקופסאות והייצור שלהן".

באיזה שהוא שלב היא הבינה שהיא חייבת למצוא מקום, אז גם הכירה את מיכאל. האחרון, אחד השותפים בדלידה ובטאפלה, חיפש גם הוא תקופה ארוכה לעשות משהו כזה. החיבור בין השניים נוצר דרך הפייסבוק. "החיבור הוא מאוד מדליק וקוסמי, שנינו ירושלמים, עם אמא אמריקאית, שנינו בני 36 וחיינו בניו יורק תקופה". יחד הם התחילו לחפש מקום שיהיה מטבח הכנות מקום לתפעל ממנו את האופרציה "ואז כשמצאנו את המקום הזה אמרתי, אנחנו כבר בשוק, לא נפתח חנות?". הפשרה הייתה לפתוח את החנות בימים חמישי ושישי, "זה מעין פופ-אפ שבועי ויש לזה את הקסם שלו" משלים מיכאל.

Sweet Box. יעל לאור, מערכת וואלה!
סינמון רול ובבקה שוקולד, כמו באמריקה/מערכת וואלה!, יעל לאור

בתפריט תמצאו עוגות לקפה כמו ניו יורק פרורים (38 שקלים), נוטלה אגוזי לוז (38 שקלים), עוגת גזר (36 שקלים) ועוד. מאפינס שונים כמו אוכמניות (4/12 שקלים), שוקולד צ'יפס נוטלה (4/12 שקלים), פטל (4/14 שקלים) ועוד. עוגות גדולות כמו רד ולווט בציפוי שמנת (18/140 שקלים), עוגות גבינה כמו אוראו צ'יז קייק (70 שקלים לפס), עוגיות ענק כמו מונסטר שוקולד - חמאת בוטנים (20 שקלים), וופי שוקולד קרם מרשמלו (14 שקלים) או עוגיית שחור-לבן (15 שקלים), בייבי קאפקייס כמו גזר-קרם שמנת, רד ולווט או שוקולד (5 שקלים), סינמון רול, סטיקי באן או בבקה שוקולד (25 שקלים), פאדג' בראוניז בטעמים שונים ועוד. בימי שישי נמכרים במקום לחם וחלות ממאפיית טלר הירושלמית. "אני קצת משוגעת וכל הזמן רוצה לחדש" אומרת שרה, "אני מתשדלת שמעבר לתפריט הקבוע כל שבוע תתווסף הפתעה מתחלפת. שבוע שעבר היה לנו וופי פאי, בקרוב יהיה טעם חדש של קאפקייק".

Sweet Box. Sweet Box, תמונות גולשים
תוספת מתוקה לשוק/תמונות גולשים, Sweet Box

השניים מקפידים על המינוח בייקשופ, ולא בייקרי, כיוון שהכל נעשה במקום. במהלך השבוע המקום מתפקד בהכנות, אירועים ומשלוחים, "בסופו של דבר אנחנו קודם כל מטבח ומקום שילוח, אבל יש במכירה את החלק הכיפי כי את רואה את האנשים, זה שובר את השגרה של המטבח, וזה גם מעין שואו רום עבורנו".

Sweet Box, החלוצים 6 שוק לוינסקי ת"א, 6196030?03. שעות פעילות: ראשון - רביעי: 09:00-18:30, חמישי: 08:30-19:00, שישי: 08:30-17:00. שירות משלוחים בכל ימות השבוע.

לאתר SWEET BOX

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully