וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ אפ חדש מביא את מטעמי טבריה לפלורנטין

7.9.2016 / 11:18

לשפע המזללות החדשות בשכונת פלורנטין הצטרף מקום חדש - שולה פופ אפ טבריאני - שמביא את מיטב המאכלים המסורתיים של תושבי טבריה לתל אביב

פופ אפ טברייני. נופר טל, מערכת וואלה! NEWS
מטבח של מאות שנים, מושט צרוב על קישואים ממולאים/מערכת וואלה! NEWS, נופר טל

שכונת פלורנטין בתל אביב הפכה בתקופה האחרונה לאחת השכונות הכי מרתקות מבחינה קולינרית. עם שפע מסעדות ייחודיות כמו פלורנטין האוס, הניוקי שופ, שוק לוינסקי הקרוב, ועוד לא מעט אופציות אחרות לגרגרנים, אין ספק שמדובר באחד המקומות הכי לוהטים כרגע מבחינה קולינרית, ובכלל. כחלק מהאווירה הקולית והלא מחייבת באזור, מיזם חדש המתרחש בשכונה אחת לשבועיים בימי שישי, מוסיף עוד עניין לכור ההיתוך הפלורנטיני.

את מקומו של הניוקי שופ שהזכרנו קודם, שסגור בימי שישי, תופס אחת לשבועיים, מיזם חדש שנקרא "שולה - פופ אפ מטבח טברייני". מאחורי המיזם עומד חמי פסקה, מהנדס תוכנה במקצועו, שתמיד חלם להיות טבח. בשבע השנים האחרונות, הוא הגשים את החלום ועסק בבישול כעבודה צדדית, באירועים פרטיים, עשה סטאז' במסעדת הנמל 24 החיפאית ואצל מאיר אדוני בכתית, ובהמשך עבד כטבח במזללה. לאחרונה הוא החליט להתמקד בבישול אוכל שגם החברים שלו יוכלו ליהנות ממנו, מבלי צורך להגיע למסעדה יקרה.

פופ אפ טברייני. נופר טל,
טבריה מגיעה למעוז התל אביבי/נופר טל

במהלך תהליך החיפוש שלו, אחר אוכל ייחודי לו נתקל חמי במאמר על מאכלים טבריינים. משפחתה של אמו היא טבריינית ואת נקודת ההשקה הוא מצא בדיוק שם. "קלטתי שזה מטבח שאני מכיר מסבתא שלי ומהדודות, שלא מספיק אנשים מכירים", מספר פסקה. "במשך מאות שנים התפתחה בטבריה מסורת ייחודית שעושה שימוש בחומרי גלם מקומיים כמו דגים טריים מהכנרת, עשבי תיבול מהאיזור וגבינות מצפת השכנה. המטבח הזה מגוון כמו האנשים שאיכלסו את טבריה, שהגיעו ממקומות מספרד וצפון אפריקה, ונחשפו גם להשפעות מהמטבח הבלקני ומהמטבח הערבי המקומי".

אחת לשבועיים בצהרי שישי מגיע חמי עם האוכל הטברייני לפלורנטין, לצהריים של שמש, מוסיקה ומשקאות. בפופ אפ הוא מגיש פרשנות עכשווית למטבח מהבית. התפריט סגור מראש, וכולל פתיחת שולחן של סלטים כמו סלט מלפפונים עם בצל וסומאק, מטבוחה וטחינה, לצד חלה מתוקה, בהמשך מגיעה מנת הקלסונס - כיסוני בצק דקים עם קצוות פריכים ממולאים בגבינת קדוש מצפת, מבושלים במים ומוזהבים בתנור. למנה עיקרית מוגש מושט צרוב ברוטב לימון, סלרי ועשבי תיבול על קישואים ממולאים באורז ונענע, כשלצמחונים תינתן אופציה של קציצות פראסה במקום הדג. מחיר הארוחה -80 שקלים לסועד. לצד המנות מוגשים משקאות כמו עראק לימון ומי זאהר (20 שקלים) וקנקן תה קר (15 שקלים).

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פופ אפ טברייני. נופר טל,
קלסונס טבריינים ממלואים בגבינת קדוש/נופר טל

בהמשך המיזם ייתכנו שינויים בתפריט המוגש, "בא לי שכמה שיותר אנשים יטעמו קודם כל את המנות האלו", אומר חמי, "אז בינתיים אני לא משנה כלום".

האירוע הקרוב יתקיים ביום שישי 9 בספטמבר, בין השעות 11:30-15:30.

שולה פופ אפ מטבח טברייני, שדרות וושינגטון 22 ת"א, לעמוד האירוע בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully