וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 תיירים שילמו 16,000 שקלים במסעדת אבו גוש

5.9.2016 / 8:45

חשבון של 16,500 שקלים שקיבלה קבוצה של 8 תיירים במסעדת אבו גוש הרגיזה מאד את הגולשים ברשתות החברתיות. אבל מאחורי הניצול לכאורה של תמימות התיירים מסתתרת תמונה מעט יותר מורכבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חומוס במסעדת אבו גוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

פוסטים ויראליים שעושים שיימינג ברשתות החברתיות לאנשים ולעסקים, זה ממש לא דבר חדש. אחת הנפגעות העיקריות מהתופעה, לעיתים בצדק ולעיתים גם לא, הן המסעדות. בעידן בו כל אחד מאיתנו יכול להציג בפייסבוק את הסיפור האישי שלו ולחלוק חוויה שלילית שעבר במסעדה, הקלות בה מתעוררים הדים ופוגעים בעסקים היא לא אחת מסוכנת. רק לא מזמן היה זה רושפלד שטען שבגלל פוסט אחד ויראלי נאלץ לסגור את מסעדת ארוחת ערב, פוסט ויראלי אחר שרץ לאחרונה בפייסבוק הציג תמונה מדאיגה של סושי עומד בשיא החום בבגאז' של מכונית מחוץ למסעדת ג'ירף ויש עוד עשרות רבות של דוגמאות.

הקורבן הנוכחי של שיימינג מן הסוג הזה, היא מסעדת אבו גוש הוותיקה. תמונה שהועלתה בימים האחרונים בחשבון פייסבוק והפכה מהר מאוד לוויראלית, הציגה תמונה של חשבון מנופח במיוחד שהגישה המסעדה לשמונה תיירים סינים. שמונת התיירים נאלצו לשלם סכום מופרך של 16,500 שקלים עבור ארוחת ערב במסעדה, אשר נחשבת למסעדה שמגישה אוכל עממי וזול יחסית, ולא כמסעדת שף יוקרתית.

החשבון המנופח:

בחשבון, כפי שתוכלו לראות, מפורטים סכומים מוגזמים, שלא לומר הזויים: 4,000 שקלים עבור שימוש בחדר פרטי, 650 שקלים עבור סלטי פתיחה, 5,900 שקלים עבור אלכוהול, 3,150 שקלים עבור מנות עיקריות, 1,300 שקלים עבור קינוחים ו-1,500 שקלים עבור שירות. הפוסט כמובן צבר תאוצה, ואף זכה לתגובה חריפה מלשכת התיירות. לא פעם בעבר נשמעו סיפורים על ניצול ציני של תיירים שמגיעים לארץ, מחירים מופקעים על אלכוהול, תפריטים עם מחירים שונים לתיירים ועוד מקרים אשר מציגים את ישראל, שגם ככה סובלת מתדמית בעייתית בעולם, באור שלילי. אך כאן, נדמה היה שנשבר שיא חדש.

אלא שכמו בכמעט כל מקרה שיימינג, למטבע יש שני צדדים ולאחר יום של השמצות והכפשות בפייסבוק, הגיע תורו של בעל המסעדה להגיב, והוא מציג תמונה מעט יותר מורכבת. בפוסט שהעלה אמש מספר ג'אוודת איברהים, בעליה של מסעדת אבו גוש את פרטי הסיפור. "לפני כחודשיים קיבלתי פנייה ממדריך תיירים לארח משלחת סינית במסעדת אבו גוש. הבקשה היתה לא פשוטה: לסגור עבורם את המסעדה ביום שישי, שהוא אחד הימים העמוסים של השבוע, להכין עבורם סעודה מהסרטים ולהגיש להם אלכוהול כמה שירצו".

איברהים ממשיך ומספר כי למרות שהוצע לאורחים תפריט עסקי, הם ביקשו ארוחה מיוחדת "סגרנו את המסעדה במיוחד עבורם ל-8 שעות, הכנו 30 קילו כבש ממולא, סידורי פרחים, בופה קינוחים אפילו נסעתי במיוחד לאיירפורט סיטי כדי לקנות את האלכוהול שהם רוצים". על פי גרסתו, הסינים דווקא יצאו מרוצים מהערב המושקע, אלא שהחשבון התגלגל למישהו, שהחליט להעלות אותו לפייסבוק מבלי להכיר את התמונה במלואה. "אדם אחד, שאין לו מושג על מה מדובר ועד כמה השקענו כדי לעמוד בבקשות שקיבלנו החליט שהוא יודע הכל ובלי לשאול שאלות הוא פרסם מידע חלקי, במטרה לפגוע במסעדת אבו גוש".

"אני לא יודע מה מכעיס אותי יותר, העובדה שמישהו ניסה לפגוע בנו או חוסר המחשבה לפרסם דבר כזה בלי לשאול. ראוי שמי שהעלה את הפוסט יפרסם פוסט התנצלות ויסיר את הפרסום המכפיש כי הוא כתם על הכבוד שלנו, על השם הטוב שלנו ועל המחוייבות שלנו לפעול למען התיירות כאזרחים של המדינה. אנחנו לא יודעים לענות בפייסבוק, אנחנו במסעדת אבו גוש יודעים לעשות אוכל טוב ולתת שירות מהלב. זאת השליחות שלנו, זאת האהבה שלנו ואם לא מבקשים מאיתנו לסגור את המסעדה ל-8 שעות ולתת פינוק מהסרטים, יש לנו גם תפריט עסקי ב-59 שקלים".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

פוסט התגובה של איברהים:

הבוקר, העלה איברהים פוסט נוסף על השעות הקשות שעבר במהלך המשבר, עם תמונות מתוך הארוחה החגיגית שערכו עבור התיירים הסינים. בפוסט החדש, הוא קורא ליוסף פתאל, האיש שהעלה את הפסוט המקורי עם החשבון לעשות חשבון נפש, על הפגיעה בשמה הטוב של המסעדה. "השעות האחרונות לימדו אותי פרק בחיים. הם לימדו אותי כמה קל להכפיש, כמה קל לקבל מסקנות מוטעות מרסיס מידע ועד כמה המדינה שלנו מלאה באנשים טובים, שחוקרים, בודקים, מטילים ספק ונכונים להגן על שמה הטוב של המסעדה שהם כל כך אוהבים" הוא כותב, הוא ממשיך ופונה לפתאל, "סיפרת סיפור על 8 סינים שנכנסו למסעדה ויצאו עם חשבון של 16,500 שקלים. סיפרת סיפור על תיירים שנעקצו ושכחת לספר על הזמנה מיוחדת, על ארוחת גורמה שנמשכה 8 שעות, על קינוחים מיוחדים, אלכוהול שהוזמן על פי דרישה ואמנים שעיצבו את המקום שנסגר במיוחד עבורם. לא עניין אותך שהעלות שלנו היתה 14 אלף ש"ח, לא אכפת לך שהחשבון היה 15 אלף ש"ח ושהם התעקשו לשלם טיפ של 10%".

תמונות מהאירוע:

אבו גוש. פייסבוק המסעדה, צילום מסך
סגרו עבור התיירים את המסעדה/צילום מסך, פייסבוק המסעדה
אבו גוש. פייסבוק המסעדה, אתר רשמי
שולחן קינוחים מיוחד/אתר רשמי, פייסבוק המסעדה
אבו גוש. פייסבוק המסעדה, צילום מסך
סידורי פירות מיוחדים/צילום מסך, פייסבוק המסעדה
  • עוד באותו נושא:
  • אבו גוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully