וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמריקן עוגיפאי

22.9.2016 / 13:12

לקראת סוף הקיץ נפרדת מירב שיינר מהקיץ ומכינה גרסה כיפית ושובבה לפאי התפוחים המסורתי - עוגיפאי תפוחים עם קראמבל קינמון

עוגת תפוחים קראמבל. נמרוד סונדרס
עוגיפאי/נמרוד סונדרס

הנה נחתם לו סופית הקיץ, ואיתו מסעותיי בנתיביה הקולינריים של ארצות הברית. התחנה האחרונה מובילה אותי אל דלאוור ואל המאפה המפורסם , שהפך ברבות השנים לסמל הכל אמריקני המובהק - פאי תפוחים. המאפה הוכן עוד בימי הביניים באנגליה ואצל שכנתה מעבר לים בהולנד, הרבה לפני שהמהגרים הביאו אותו לאמריקה בתחילת המאה ה-17.

לצד שמירה על המסורת, המאפים באמריקה מקבלים טוויסט מקומי; אם בעטיו של חומר גלם אחר, כלי אפייה שונה או אוירה ותרבויות שמתערבבים זה בזה, וכך נולדים אייקונים קולינריים דוגמת הפאי תפוחים האמריקני.

היום אני מגישה לכם מתכון כייפי שהוא מיקס אנד מאץ' של כל מה שהיה וכל מה שהווה. הבצק והמלית הם בסגנון הולנדי, הטופינג אנגלי, ההרכבה בסטייל צרפתי מודרני, והתוצאה ישראלית קומפקטית וקלילה - הכל כדי לחטוף רק טעימה קטנה, כי כולנו תמיד בדיאטה, לפני ואחרי החגים...

אגב, המתכון הזה יוכל לשמש אתכם נהדר גם לקראת ראש השנה, פשוט תחליפו בתערובת התפוחים את הסוכר לדבש, ויש לכם קינוח קטן ומושלם לסיום ארוחת החג.

ביי ביי מיס אמריקן פאי, הלו גברת עוגיפאי.

עוגת תפוחים קראמבל. נמרוד סונדרס
מעולה גם לארוחת ראש השנה. עוגיפאי/נמרוד סונדרס

מצרכים לתבנית 12 שקעים למאפינס/ טארטלטים

לבצק:
130 גרם קמח (3/4 כוס + 1/2 2 כפות)
80 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
25 גרם אבקת סוכר (3 כפות)
קורט מלח
קורט מיץ לימון
10-20 מ"ל מים קרים (כף)

למלית:
3-4 תפוחי גרני סמית קלופים וחתוכים לקוביות
20 גרם חמאה
2 כפות סוכר
1 כף מיץ לימון
1/2 כפית קינמון טחון
1/2 כפית קורנפלור

לקראמבל:
200 גרם קמח
30 גרם סוכר לבן ( 3 כפות)
20 גרם סוכר חום דחוס (כף גדושה)
100 גרם חמאה קרה קצוצה לקוביות קטנות
1 כפית מחוקה קינמון טחון

תרסיס שמן
קורצן/כוס זכוכית
אבקת סוכר


אופן ההכנה:
1. לקערת מעבד מזון עם להב מתכת מכניסים את כל מצרכי הבצק למעט המים. מתחילים לעבד בפולסים. לאחר חצי דקה מוסיפים את המים תוך כדי ערבול עד לקבלת בצק אחיד וחלק.

2. פורשים יריעת ניילון נצמד, מעבירים על גבה את הבצק, משטחים קלות, עוטפים היטב ומכניסים למקרר.

3. מכינים מלית: לתוך מחבת בינונית מכניסים את התפוחים, החמאה, הסוכר והלימון ומבשלים ללא מכסה כ-5-7 דקות על אש בינונית. מערבבים מדי פעם. העיסה מצטמצמת מהנוזלים והופכת דביקה וצפופה יותר, בשלב זה מסירים מהאש ומוסיפים את הקינמון והקורנפלור. מערבבים היטב ומניחים לצינון בצד.

4. מכינים טופינג: לתוך קערה בינונית מכניסים את כל מרכיבי הקראמבל לפי סדר הופעתם. מערבבים קלות בידיים כדי לעטוף את החמאה בחומרים היבשים. בשלב זה ממוללים בידיים את כל החומרים עד שמתקבלת תערובת פירורית. מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר.

5. הרכבת המאפה: משמנים בתרסיס את השקעים בתבנית האפייה. מוציאים מהמקרר את הבצק הפריך. מקמחים קלות את משטח העבודה ומרדדים את לעובי של 5-7 מ"מ. נוטלים קורצן או כוס זכוכית קטנה וקורצים עיגולים בגודל תחתיות השקעים (יש תבניות שקוטר השקעים הוא 5 ס"מ יש של 6 ס"מ. יש לקרוץ בדיוק לפי מידת קוטר השקע). מניחים את פיסות הבצק הקרוצות בתחתית השקעים. מעל לבצק מניחים כף גדושה מתערובת התפוחים המקורמלים ומסדרים באופן שווה כך שכל הקלתית תכוסה. מעל התפוחים המקורמלים מפזרים בעדינות חופן מתערובת הקראמבל ופוחסים מעט מטה.

6. מניחים את תבנית השקעים על תבנית התנור. ממקמים בשליש התחתון ואופים 15 דקות בתנור שחומם מראש ל-180 מעלות.

7. מוציאים בתום האפייה ומצננים בתבנית כ-10 דקות. לאחר מכן מעבירים על גבי רשת צינון. מסדרים על גבי כלי הגשה, בוזקים אבקת סוכר ומגישים לצד משקה חם.


המעוניינים במאפה פרווה יוכלו להמיר את החמאה בשומן צמחי כמו מרגרינה או שומן קוקוס. ניתן להגיש בלוויית גלידת וניל פרווה או לימונדה קרה.

עוד שחיתות נוסח אמריקנה
בוסטון קרים פאי
פיצה פרעצל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully