וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסופ נאצי של הפלאפל

5.10.2016 / 15:17

אחרי שנים של תחנונים הצליח המונה לשכנע את דני מכפר שלם לכתוב על הפלאפל שלו, אז מה כל כך מיוחד בו ומה יקרה אם תלכלכו לו את הדלפק?

אלוף הפלאפל. קובי רובין
אלוף הפלאפל מכפר שלם/קובי רובין

באזור השכונה בה אני גר יש שלוש פלאפליות ידועות ומוצלחות - הפלאפל של א' בבוטקה, פלאפל חור בקיר ואלוף הפלאפל - הפלאפליה של דני ברחוב משה דיין. כבר יותר מעשור עושה דני פלאפל באזור שכונת כפר שלם. כתושב השכונה, פקדתי את הפלאפליה עוד בימיה הראשונים, עומד בתור יחד עם שאר תושבי השכונה ומחכה בסבלנות לכדורים. מזמן רציתי לכתוב על המקום של דני, אך לא הייתי מעז ללא רשות, והוא העדיף שלא. בתחילת הקיץ ניסיתי שוב לשכנע את דני שאכתוב עליו, והוא בתגובה רק חייך את החיוך המבויש שלו. אחד הקבועים במקום (אפילו יותר ממני) התחיל לשאול אותי שאלות, וכשהבין במה מדובר, נתן לדני הרצאה שלמה והסביר לו בעדינות שלא ייצא חכם אם יסרב. דני חייך, ירד האסימון, קיבלתי את האישור.

מתי בפעם האחרונה שמעתם על פלאפליה כל כך מצוינת שפתוחה ארבעה ימים בשבוע בלבד וסגורה במשך כל אוגוסט? אצל דני זה המצב, מספיקה העבודה, ברוך השם, הוא לא צריך יותר. גם ככה כשהוא פתוח, זרם הלקוחות לא מפסיק מהבוקר ועד הסגירה. הלקוחות רואים רק את התוצאה הסופית, אבל דני קם עוד בשעות שהציפורים ישנות, הרבה לפני הנץ החמה, לא מוותר לעצמו אף פעם. מכין את הכל לבד ובקפידה, הכל מסודר ונקי כמו במסדר צבאי. אי אפשר לפספס את המקצוענות, כל הזמנת מנה נקלטת אצלו ומטופלת בהתאם. דני לוקח פיתה ומניח על הדלפק וכמות מדויקת של כדורים מוטחת אל השמן הרותח.

הפלאפל של דני (16 שקלים למנה), הוא מהסוג הצהוב ומלא הטעם, לא מנומס ותפל, אלא מלא טעמים ותיבול, עם קצה של חריף בסוף כל נגיסה. הפיתה עשויה עבודת יד וטעימה להפליא. על כלי הטיגון של הפלאפל דני לא מוותר מאז הפתיחה, יש לו וותק של מיליון כדורים לפחות. הסלטים במקום טריים ולא מסובכים, יש את החריף האדום והנחמד שלא שורף אף אחד, ואת החריף הירוק כואב.

הלקוחות הקבועים של המקום יודעים לא להפריע לו לעבוד, לא למשוך את תשומת ליבו, לא להפריע לקצב. שימו לב לדלפק, דני כל הזמן מבריק אותו, אז שלא תעיזו להגיע עם מטרה ללכלך, יש סוג כזה של לקוחות שמתנחלים ליד הכפית של הסלטים, כל הזמן מוסיפים, אם תתחילו ללכלך בלי לשים לב, דני יסמן לכם איפה לשבת בשקט, אל תתווכחו, הגעתם לכפר שלם, אתם לא מהאזור, תתנהגו בהתאם.

אלוף הפלאפל, משה דיין 34 תל אביב, 052-4050447. שעות פעילות: שני - חמישי 09:00-20:00.

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully