וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרי מהשדה: החדשים שאתם חייבים להכיר

5.10.2016 / 12:41

כל שנה אנחנו מגלים עוד ועוד חידושים בתחום הפירות והירקות שהופכים את הצלחת שלנו לעשירה ומעניינת יותר. אספנו עבורכם שישה שאתם חייבים לאמץ

ירקות. ShutterStock
חדש מהשדה. חידושים בתחום הפירות והירקות/ShutterStock

עולם הירקות מתחדש ללא הרף ואל המדפים מגיעים חדשות לבקרים ירקות חדשים ומעניינים, שרק מחכים שתנסו אותם במטבח. פיני גוטליב, האגרונום של סלטי אחלה, מסביר כי מדובר בנושא רחב ורב פנים: "אפשר לחדש בכל אלמנט בשרשרת החקלאית, משינויים בירקות עצמם- צבע, גודל, חיי מדף, טעם ועוד, דרך שינויים בצמחים עליהם גדלים הירקות – פרמטרים של יבול ועמידות למזיקים. חברות הזרעים מאותגרות להביא תוצרת איכותית עם חיי מדף שונים".

אם בעבר היה קשה עד בלתי אפשרי לגדל חסות בקיץ, או למצוא עגבניות לא בעונה, היום, מסביר גוטליב, בזכות מחקר והתפתחות התחום, זה אפשרי ואין גבול למקוריות וליצר החדשנות של החקלאים והאגרונומים שעוסקים במלאכה. אבל מעבר לחדשנות ופיתוח הזנים הקיימים בארץ, אנחנו מתחדשים גם בזנים שונים של פירות וירקות שאנחנו מאמצים מכל העולם. בחרנו בשישה זנים שהצטרפו למדפים בשנים האחרונות וכדאי לכם להכיר.

פלפלוני סוויט בייט (אנג'לו)

פלפלוני סוויט בייט צבעונים. ShutterStock
פלפלוני סוויט בייט צבעונים/ShutterStock

פלפלים קטנים, מתוקים וצבעוניים (אדום, צהוב וכתום), וכמעט ללא זרעים. מאז שהגיעו למדפים הפכו לבני בית אצל רבים בישראל ומהווים חטיף בריא ומזין. הפלפלונים זמינים לאורך השנה וניתן להשיגם אצל ירקנים וברשתות השיווק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

חצילים יפניים

חצילים יפניים. ShutterStock
חצילים יפניים/ShutterStock

חצילים ארוכים ודקים שיכולים בצבע סגלגל או לבן בוהק. הזן שגדל בעמק חפר, סופג מעט מאוד שמן (בהשוואה לחציל הרגיל) וניתן לחצות אותם לאורך, לצרוב עם מעט שמן במחבת ולאכול כמו מעדן עם כפית. ניתן להשיג אצל ירקנים מובחרים ובשווקי האיכרים.

עגבניית לב השור

עגבניית לב השור. ShutterStock
עגבניית לב השור/ShutterStock

עגבניה בשרנית עם טעם דומיננטי והרבה אופי. היא נהדרת בעיקר בסלטים, וניתן לחתוך אותה לפרוסות עבות ולצרוב, ממש כמו סטייק. ניתן להשיג אצל ירקנים מובחרים ובשווקי האיכרים.

סלקים צבעוניים

סלקים צבעוניים. ShutterStock
סלקים צבעוניים/ShutterStock

בזמן שהתרגלנו לראות את הסלק רק בצבעו הסגול, הירק האדמתי והאהוב גדל היום בארץ בצבעים נוספים: צהוב, לבן ואפילו בדוגמת זברה. את זני הסלק השונים ניתן למצוא בחודשי החורף בשווקי איכרים ואצל מגדלים אורגניים. את הסלט הצהוב ניתן לאפות ולבשל כמו סלק רגיל, סלקי זברה מומלצים לשימוש בעודם נאים או חלוטים – על מנת לא לאבד את דוגמתם היפה במהלך הבישול.

דלעת יפנית

דלעת יפנית. ShutterStock
דלעת יפנית/ShutterStock

דלעת עגולה וחיננית במיוחד, עם קליפה דקה ואכילה. היא נוחה מאוד לריקון ונהדרת לאפייה ולמילוי. אם תוסיפו אותה למרקים, תגלו שהיא נותנת טעם מתקתק יותר מדלעת השדה הרגילה. הדלעת היפנית זמינה בתקופת הקיץ והסתיו אצל ירקנים ובשווקי איכרים.

כרובית אלמוג

כרובית אלמוג. הזרע,
כרובית אלמוג/הזרע

כרובית בעלת תפרחות ירוקות ומחודדות, שפרצה בגדול לחיינו בשנה שעברה, ותחזור שוב בחודשי החורף. היא פותחה באיטליה, שם היא מוכרת בשם רומנסקו, ואת תפרחותיה היפות ניתן להוסיף למנות פסטה, לאדות ולהקפיץ בשמן זית וגם לאכול בעודן נאות. ניתן להשיג אצל ירקנים מובחרים ובשווקי האיכרים.

לעוד טרי מהשדה:
10 דברים שחייבים לדעת על קטניות
10 דברים שחייבים לדעת על עגבניות
10 דברים שחייבים לדעת על פלפלים

עז תלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully