וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא חשש מלכודות תיירים: 5 המלצות בעכו

18.10.2016 / 12:34

לקראת פסטיבל עכו, אספנו בשבילכם חמישה מקומות מהטובים בעיר הצפונית, בשביל שלא תצטרכו לכתת רגליכם ולחפש בין ההמון מקום טוב לאכול בו

לארוחה ארוכה: דגים טריים וסלטים בסבידה

סבידה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
דגים טריים בסבידה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

מה הסיפור: בתוך הבזאר הטורקי בין הקשתות נמצאת מסעדת סבידה. סבידה הקטנה הצליחה איפה שנפוליאון נכשל וכבשה את עכו תוך זמן קצר בזכות מנטרה אחת- דגים טריים.

מה אוכלים: הארוחה היא במחיר אחיד לסועד (100 שקלים) וכוללת דגים, תוספות לחם וסלטים משתנים. אפשר למצוא שם דגי מרמור, פארידות, סרדינים, מוסר ים, מליטות, פלמידות ועוד, לפי העונה כמובן. את הדגים צולים על הגריל או מגישים נאים בוורסיות שונות. יש גם תפוח אדמה בחמאה שרק בשבילו שווה להגיע, לחם או פיתות טריים וערמה של סלטים המבוססים על תנובת השוק, שיגזלו את כל המקום בבטן עוד לפני העיקריות. אולי תיתקלו בסלט כרישה מאודה מתקתק, סלט קישואים ושקדים ביוגורט, סלט ג'רג'יר עם יוגורט עיזים מיובש ועוד. בסבידה עושים כבוד גם לאלכוהול ויציעו קוקטיילים מיוחדים, משקאות מעורבבים למיניהם או בירה מהחבית. שווה להגיע לארוחה ארוכה ולא למהר.

סבידה, הבזאר הטורקי עכו העתיקה, 04-9019062, לא כשר

בילוי ערב קליל: טאפאס בר שאטירה

שאטירה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אוכל יצירתי ושמח בשאטירה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

מה הסיפור: האנשים שהביאו לכם את הלהיט הקודם סבידה ראו כי טוב ופתחו לא מזמן טאפאס בר באווירה מגניבה בפאתי השוק. עם ספסלי עץ, נישות, כריות ומוזיקה אתנית המקום החדש הוא אלטרנטיבה מצוינת לבילוי ערב קליל של אלכוהול ואוכל מבלי לפתוח את הארנק יותר מדי, אבל עם לפתוח עם הלב.

מה אוכלים: קל להתאהב בתפריט של שאטירה, ולא משנה באיזה יום הגעתם ומה כתוב על הלוח באותו היום, כי גם הוא מבוסס על תוצרת השוק, צבעוני ומגוון. טאפאס, פינצ'וס, סנדביצ'ים קטנים וסלטים חמודים והכל מוגש לצד אלכוהול שמח קוקטיילים על בסיס פירות העונה, תזקיקים ובירה מהחבית. תוכלו להיתקל שם בסלט פפאיה והדרים; תמר ממולא גבינת עיזים, פיסטוק וטימין; בשר מפורק, צ'דר, צ'יפוטלה דבש ושאלוט מטוגן; פורל ; חבוש אפוי ומנצ'גו; ברווז קונפי ותפוחים מקורמלים; פטריות ממולאות באינטיאס, גבינת שמנת וחמאת אנשובי; פקורינו אפוייה, דבש וזרעי צ'ילי ועוד במחירים שנעים בין 24 ל-38 שקלים.


שאטירה, מרקו פולו 3 עכו העתיקה, 04-617-1060, לא כשר

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ארוחת בוקר לצלילי הגלים: חומוס אל עבד אבו חמיד

חומוס אל עבד אבו חמיד. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ת'רידי מסורתי של ערין/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

מה הסיפור: עכו מפורסמת במוסדות החומוס הוותיקים שלה שנשלטים ברובם, מלבד אולי סווהילה, על ידי גברים. את תקרת הזכוכית הזאת ביקשה לשבור והצליחה ערין אבו חמיד כורדי שפתחה מתחת למגדלור, במקום שהיה במשך שנים מסעדת דגים של אביה המנוח, מסעדה קטנה ונעימה. את המקום שעיצבה בעצמה צבעה בגווני כחול ים וקראה לו על שם אביה, חומוס אל עבד אבו חמיד. במטבח הקטן היא מכינה בעצמה את כל המנות המופיעות בתפריט.

מה אוכלים: החומוס שלה עדין ומאוזן טעמים, לא חלק כמו של סעיד ולא חמצמץ כמו של סווהילה, אלא ייחודי. הוא מגיע עם תוספות שונות כמו בשר וצנוברים אבל לצידו עוד מנות שנלקחו מהמטבחים הביתיים של נשות עכו, מהבישול הערבי המסורתי. תוכלו למצוא שם מנות כמו מוסקה- קוביות חציל מטוגנות עם גרגירי חומוס, עגבניות, שום ובצל (30 שקלים); ת'רידי גרגירי חומוס בלבן חמצמץ, חמאה ושקדים, מונחים על קרעי פיתות (30 שקלים); סיידיה, נתחי דגים עם בצל מטוגן, אורז וכורכום (30 שקלים) מופרקת אל עבד- סלט ביצים עם פטרוזיליה ובצל בתערובת תבלינים שנקראת בהראט מחלוטה (25 שקלים) ועוד. ערין מכינה גם תבשילים משתנים של במיה וירקות, אורז ובשר, שאפשר לאכול במקום או לקחת, ואפשר גם להגיע מוקדם לארוחת בוקר של חביתות עם תוספות שונות לצלילי הגלים המתנפצים על החומות.

חומוס אל עבד אבו חמיד, רחבת המגדלור עכו העתיקה, 050-6593985, לא כשר

מהטאבון: מרקטו

מרקטו. עמרי שחר, מערכת וואלה! NEWS
אוכל איטלקי עכואי/מערכת וואלה! NEWS, עמרי שחר

מה הסיפור: הקולינריה של עכו חורגת מגבולות הבישול הערבי והדגים במסעדה הקטנה מרקטו בבזאר הטורקי. שם, תחת הקשתות ובלהט הטאבון מגישים מנות בהשראת המטבח האיטלקי ולא נצמדים לנרטיב של האוכל הערבי והדגים של העיר העתיקה.

מה אוכלים: מהטאבון יוצאות פיצות דקיקות(32 שקלים) ויש עליהן תוספות כמו ארטישוק, גבינה כחולה או פפרוני (8-10 שקלים) או נתח שפונדרה וירקות שורש שבילה בפנים לילה שלם (73 שקלים) דג ים עם עגבניות, שמן זית, שום לימון שגם הוא נצרב באש הטאבון. יש גם ארטישוק מטוגן בשלמותו (28 שקלים) שרק בשבילו שווה להגיע, פסטות תוצרת בית כמו או ספגטי שרימפס עם עגבניות וזיתים שחורים (58 שקלים) או ריזוטו שרימפ בקונפי עגבניות שרי ואפונה (60 שקלים). בגזרת האלכהול תפריט יין ישראלי מכובד אבל גם בהתאם למיקום יש קוקטיילים (30-40 שקלים) מחומרי גלם מקומיים כמו חלב שקדים, זרעי ערער ליצ'י וקינמון, דברים שהולכים מעולה יחד עם הטירמיסו הקלאסי (25 שקלים) שתיקחו לקינוח.

מרקטו, הבזאר הטורקי עכו העתיקה, 053-6130981, לא כשר

קלאסיקה מהים: אורי בורי

מסעדת אורי בורי. נמרוד סונדרס
אי אפשר לטעות אצל אורי בורי/נמרוד סונדרס

מה הסיפור: כבר 27 שנה שאורי ירמיאס, הלוא הוא אורי בורי, מגיש קלאסיקות מהים במבנה עותמאני בן 400 שנה ברחבת המגדלור בעכו. הוא מנצח ביד רמה על הניגון הקולינרי בעיר ובצפון בכלל והוא עושה זאת בעיקר בזכות מנות ייחודיות שמוגשות במסעדה כבר זמן רב שלא נס ליחן.

מה אוכלים: על המפות הצחורות יניחו המלצרים במקצועיות מנות או חצאי מנות לבחירתכם מהתפריט שמחולק לראשונות, דגים ופירות ים. תוכלו למצוא מנות כמו בייבי מושט בקרמל, עם קוביות סלק ועירית (48 שקלים); סשימי סלמון ברוטב סויה, עם סורבה וואסבי (43 שקלים); פילה ברמונדי בחמאת לימון מוקצפת ומרווה, מוגש עם פירה כרובית (60/109 שקלים); קוקי סן ז'אק ברוטב ג'ינג'ר, יין לבן, שמנת ואצות ים (75/128 שקלים); פילה לברק בחמאת רוזמרין ובלסמי מצומצם, עם קרם דלעת ערמונים (60/109 שקלים). תפריט היין באורי בורי גדול במיוחד ויש גם ארוחת טעימות שמאפשרת להיחשף למספר מנות גדול. אל תוותרו גם על הגלידה שלו בסוף הארוחה.

אורי בורי, רחבת המגדלור עכו העתיקה, 04-9552212, לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully