וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהב(ה) טהור

25.10.2016 / 7:56

המונה מגיע לצפת ונתקל שם בסנדביץ' טוניסאי טעים מאין כמוהו אצל זהבה: לחמניית פריקסה מטוגנת עם לימון כבוש, טירשי, טונה, חצילים וביצה וחווה גן עדן אמיתי תמורת 20 שקלים

פריקסה זהבה. קובי רובין
הפריקסה של זהבה/קובי רובין

בקצה עלייה מפותלת, על פסגת ההר, עם פקק תנועה קבוע והמוני בית ישראל המתיירים את סמטאותיה, צופים על הנוף מכל כיוון אפשרי, שוכנת לה העיר צפת. כל היום עולים ויורדים בתוכה, אין פה מקום שאפשר לאזן בו פלס, כל העיר בזווית. אחרי בני ברק זאת העיר השניה שבה אפשר למצוא הכי הרבה הכשרים שונים ומשונים מבחינתי. הצלחתי לזהות לפחות שני סוגי כשרות מעל ומעבר לרבנות, אחרי שהצלחתי לפצוח בשיחה ערה עם אחד האברכים של המקום, הבנתי שייש עוד הכשר אחד מאוד נדיר, עדיין יש תושבים בעיר שלא יעיזו לאכול באף אחד מהמקומות, בשבילם כנראה שום דבר לא כשר מספיק. אז הסירו דאגה - הפריקסה של זהבה הוא לא רק כשר, אלה כשר למהדרין,

אחרי שהספקתי להוריד את התיירים שלקחתי מתל אביב במרכזה של העיר, התחלתי להצטער שלא הגעתי לעיר עם נעלי הליכה. חמוש רק בסנדלים התחלתי לעלות ולרדת את מרכז העיר והוכנעתי במהרה על ידי מילה אחת פשוטה, פריקסה. הפריקסה של זהבה הוא מטבחון עם פינת אוכל הכי ביתית שהיה אפשר להמציא, בצד שמאל מטבח זעיר ושולחן קטן אחד, בחוץ עוד שני שולחנות.

הפריקסה (20 שקלים למנה), אותו בצק מטוגן ממולא בכל טוב הוא הבסיס של המקום. בהיתי מהופנט בהילה פורסת את הפריקסה וממלא אותו כל טוב, יש רוטב לימון מרוכז, חובה להוסיף גם בהתחלה וגם על הכל בסוף ההכנה, הביצה מגיעה מעורבבת יחד עם תפוחי האדמה הלבנבנים, הכל בקוביות קטנות, אבל לא קטנות מידי. יש חצילים, לא הוספתי הרבה, דג טונה והרבה כל הדרך בתוך הפריקסה, מקודקוד לקודקוד, לא לחסוך, טירשי מעשה הבית, ארישה חריפה, עד שמתקבל טיל מונחה של פצצת כולסטרול ישר למוח.

פריקסה זהבה. קובי רובין
פריקסה זהבה/קובי רובין

הלכתי אל המונית בצעדים זריזים, מדבר אל עצמי לזכור לאכול רק חצי, חייב להגיע בחזרה לתל אביב בלי לפהק כל הדרך.
זאת הייתה הנגיסה הכי נעימה שיכולה להיות, לרגע עצרתי את הלעיסה, כל הטעמים התחברו יחד במעטה השמן של הפריקסה, יותר נכון להגיד הפריקסה החזיק את השמן שבוי בתוכו עד לנגיסה המשחררת, הלימון שהיה מעל ומתחת השתחרר בלי בושה אל תוך דג הטונה ויחד עם החציל והטירשי הצליחו ליצר אצלי תגובה שלא הייתה לי כבר שנים. כשמן מקצועי בדרך כלל לא מחכה בין הנגיסות ותמיד דואג למלא את חלל הפה בעוד נגיסה, הפריקסה של זהבה גרם לי לאכול לאט, לחוות כל ביס בנפרד. עצרתי אחרי שלוש נגיסות מלאות, קרוב לחצי, עטפתי את מלאכת המחשבת לתוך שקית והחבאתי מעצמי את הפריקסה בבגאז' של המונית, חסר היה לי שהלקוחות היו מריחים ורוצים גם. זהו, יותר, אני לא חוזר לפקק המעצבן של צפת, אולי רק בשביל הפריקסה של זהבה.


הפריקסה של זהבה. רח' ירושלים 26 צפת. 04-6974342
שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:00 ו' 10:00-15:00. כשר למהדרין, רבנות צפת

  • עוד באותו נושא:
  • פריקסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully