וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: פלאפל יותר ירוק מירוק

1.11.2016 / 11:13

פלאפל במחיר שפוי במרכז ת"א הוא לא פחות מהישג. המונה מוצא בקינג ג'ורג' בת"א את הכדורים הירוקים המבהיקים של ד"ר סעדיה ומתאהב

פלאפל דר סעדיה. קובי רובין
יותר ירוק מירוק. פלאפל ד"ר סעדיה/קובי רובין

תקופה ארוכה חלפה מאז מאז הצלחתי למצוא מקום ראוי, משביע וידידותי במחירים במרכזה של תל אביב. לא שחסרים בעיר אנשים שיכולים להרשות לעצמם, במרכז תל אביב תמיד יהיו לקוחות למחירים לא הגיוניים, בואו נסכים שאין הרבה הגיון בריא בחלק הזה של הארץ, כמו שלא חסרים נוסעים במונית שמגלים את התחביב שלי באפליקציה ומתפלאים שאפשר לאכול בזול. לא יעזרו ההסברים, אנחנו חיים בעולמות מקבילים, לפחות בכל הקשור באוכל רחוב.

על רחוב קינג ג'ורג' בתל אביב יש לפחות ארבע פלאפליות, מצד אחד אלה שעפות על עצמן על גבול ה-20 שקלים למנה ומן הצד השני יש את רצון ששובר את השוק עם 6 דקלים למנה. המשותף לכולם הוא העדר ייחודיות, כולם מגישים פלאפל שאתה תמיד עסוק בלשפר לו את הטעם עם רטבים ותוספות (אבל לפחות פלאפל רצון עושה מצווה אמיתית בנוגע למחיר.

פלאפל דר סעדיה. קובי רובין
בין המיצים לחנויות הצבעוניות מדי. ד"ר סעדיה/קובי רובין

מאות אם לא אלפי פעמים חלפתי על פני רחוב קינג ג'ורג', אבל איכשהו פספסתי את ד''ר סעדיה, פלאפלייה שפועלת ברחוב "רק" 21 שנה. בין מיצים טבעיים לחנויות הצבעוניות מדי. במהלך היום קיבלתי מאשתי משימות, כלומר, "תעצור הכל ולך תעשה מה שאמרתי", מי שלא חי בסרט הזה הוא כנראה צעיר ולא נשוי. מצאתי חנייה באזור, ויצאתי חדור מטרה לבצע את המשימה ואז עצרתי מול הפלאפל וכל המשימות התערפלו ונשכחו. אי אפשר היה להתבלבל כשהאף פגש ריח עוצמתי של פלאפל ירוק. עד לאותו הרגע לא ידעתי כמה ירוק פלאפל ירוק יכול להיות, הפלאפל הירוק והמפורסם של באר שבע מחוויר ליד הירוק בוהק של ד''ר סעדיה.

הזמנתי מנה, בוהה כילד קטן בפיילה של השמן עם הכדורים הענקיים, מהופנט מתנועת הכדורים בתוך השמן. לאט לאט הם המשחימים בתוך ים הבועות הלוהטות ואז ישר אל תוך הפיתה. מתחילים עם פיתה בעבודת יד בגודל סטנדרטי, לא גדולה יתר על המידה, כדורים ועוד פטרוזיליה ואז סלט כרוב מוחמץ ועוד פטרוזיליה, כי אם כבר ירוק אז עד הסוף. הכדורים של ד''ר סעדיה בעלי ציפוי לא עבה, תוכנם פריך. אוכלים לאט ונהנים מכל ביס. הפלאפל לא מתובל מדי, וגם הטחינה של המקום נייטרלית ולכן הלכתי על העמבה שהרימה את הטעם. חיסלתי את המנה בקלות ושילמתי רק 13 שקלים, זה נחשב בימינו הישג במרכז תל אביב. כמובן שרק כשהתנעתי את המונית הבנתי ששכחתי את המשימה, אוכל טוב משכיח הכל.

פלאפל ד"ר סעדיה. רחוב קינג ג'ורג' 45 תל אביב. 03'5284841. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:30ו ' 10:00-16:00

עוד באותו נושא

עודף מ-10: סיור אוכל משתלם ברחוב המלך ג'ורג'

לכתבה המלאה
פלאפל דר סעדיה. קובי רובין
מהפנט. הכדורים בתוך השמן/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פלאפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully