וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלידה לארוחת בוקר תעשה אתכם חכמים יותר

27.11.2016 / 7:52

עזבו אתכם מקפה וחביתה, בניסוי שהתבצע ביפן התגלה שאנשים שאכלו 3 כפות גלידה על הבוקר הפגינו ביצועים מנטליים טובים יותר וזמני תגובה מהירים יותר. לא מאמינים? הנה כל הפרטים

מערכת וואלה!

בווידאו: מה יכול להיות יותר טוב מגלידה לארוחת בוקר? גלידה בתוך ענן צמר גפן מתוק

את זה שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר של היום אתם כבר בטוח יודעים, אבל מה כדאי לאכול בה? עזבו אתכם מדייסת שיבולת שועל, ביצים או מוזלי, אם אתם רוצים להתחיל את היום חדים ורעננים מה שאתם צריכים זה כדור גלידה. זאת לפחות ההמלצה של המדען היפני יושיהיקו קוגה, מאוניברסיטת קיורין בטוקיו. פרופסור קוגה הוא מומחה בפסיכו-פיזיולוגיה, תחום בפסיכולוגיה שעוסק בקשר שבין גוף ונפש.

פרופסור קוגה ביצע ניסוי, במסגרתו התבקשו המשתתפים לאכול 3 כפות גדושות של גלידה דבר ראשון על הבוקר. לאחר מכן, הם התבקשו לבצע מספר מטלות חשיבה מול מחשב. החוקר גילה שמשתתפי הניסוי שאכלו גלידה לארוחת בוקר הפגינו זמני תגובה מהירים יותר והיו טובים יותר בעיבוד מידע, בהשוואה לקבוצת הביקורת (שלא אכלה ארוחת בוקר כלל).

עוד בנושא:
5 דרכים להפוך את ארוחת הבוקר לבריאה יותר
7 מאכלים שהכי בריא לפתוח איתם את הבוקר
כל הסיבות המדעיות לפתוח את היום עם כוס קפה
מחקר של הרווארד: 3 כוסות קפה ביום מאריכות חיים

נשיא ארה"ב ברק אובמה אוכל גלידה, יולי 12. רויטרס
בוקר טוב, אדוני הנשיא. ברק אובמה אוכל גלידה/רויטרס

במסגרת הניסוי נמדדו גם גלי המוח של המשתתפים, ועל פי התוצאות המדווחות נרשמה עלייה גם בפעילות גלי האלפא המוחיים - שקשורים בפעולות כמו ריכוז, רגיעה וקואורדינציה מנטלית – בקרב אוכלי הגלידה.

לאחר תום הניסוי הראשון, חזר פרופ' קוגה על הניסוי בשנית, רק שהפעם במקום גלידה, המשתתפים התבקשו לשתות כוס מים קרים על הבוקר. מטרת הניסוי השני היתה לשלול את האפשרות שהסיבה לתפקוד הטוב יותר של המשתתפים היתה פשוט הטמפרטורה הקרה של הגלידה ש"היממה" אותם והעירה אותם בבקרים.

אולם, אף על פי שהאנשים ששתו מים קרים בבוקר הראו שיפור מסויים בביצועים המנטליים בניסוי וכן, הפגינו ערנות מוגברת – השפעת המים על ביצועיהם לא היתה משמעותית כמו השפעת הגלידה על המשתתפים בניסוי הראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully