וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

11 המקומות הכי שווים בחיפה

5.12.2016 / 12:35

מאוכל הודי ותאילנדי, דרך איטלקי ועד בר קוקטיילים סקסי - בחיפה פועלת סצינת מסעדות איכותית ושוקקת. גל השריפות האחרון בעיר הוא עילה מצוינת לבוא ולתמוך בה דווקא עכשיו, ולאכול במסעדות הכי טובות שלה

צילום: עידו שחם, עריכה: נטלי זברו

אם חשבתם אי פעם לקפוץ לחיפה, כנראה שעכשיו, כשבוע אחרי גל השריפות שפקד אותה, מדובר בזמן אידיאלי לפירגון. העיר מלאה במסעדות מצוינת, כל אחת לסוגה, שמעניקות חוויה חיפאית אותנטית. ובכל זאת, למרות הבגרות הקולינרית רק השבוע נסגרה בה אחת מהפנינים המוצלחות, כולא, המסעדה של עודד חצבני שהביאה אל העיר התחתית אוכל ים תיכוני מתוחכם עם טאץ' אלגנטי. סגירתה של כולא רק מוכיחה עד כמה זקוקה העיר לתמיכה וסועדים מבחוץ בכל זמן נתון.

חמארה בשוק: תלפיות, שוק תלפיות

סביצ'ה במסעדה בשוק תלפיות חיפה. אפיק גבאי,
תלפיות/אפיק גבאי

החמארה הקטנה משוק תלפיות מפורסמת בתפריט המשתנה שלה, המבוסס על התוצרת הטרייה של השוק. ביום זו מסעדת שוק עליזה עם מנות ביתיות מנחמות וקפה שחור ובערב היא חמארה באווירה לוהטת עם ג'אז ברקע ועראק רימונים. יש בתפריט דגים ופירות ים בגרסאות ים תיכוניות יצירתיות, סלטים צבעוניים וטריים ובירה מהחבית. לאחרונה נפתחה עונת המרקים ואם יש לכם מזל אז אילן יכין בדיוק טום יאם או בויאבז.

תלפיות, סירקין 28 חיפה, 04-6992296. לא כשר

חיפה בצלחת: ג'ק והאפונים, עיר תחתית

ג'ק והאפונים. נטלי איכנגרין, ספק 500
חיפה מעושנת וכבושה/ספק 500, נטלי איכנגרין

ג'ק והאפונים הוא מקום עם די.אן.איי חיפאי מחוספס. בבר האוכל שברחוב הבנקים מגישים דגים שכובשים במקום, בשרים שמעשנים במקום ונקניקיות עבודת יד. אפילו עבודות השיפוץ בדרך יפו לא מפריעות לאווירה וזוגות נפגשים לדייט רומנטי עם יין וצלחת שרימפסים לצד חבורות קטנות שחולקות ספייריבס מעושן ובירה מהחבית. חיפה במיטבה.

ג'ק והאפונים, דרך יפו 44 חיפה, 04-8535668. לא כשר

הגלידה: אייססלון, דניה

אייססלון. ערן גילווארג
ג'לטו חיפאי/ערן גילווארג

הגלידרייה הביתית שנפתחה זה מכבר במרכז המסחרי בסביוני דניה כבר צברה לה קהל של מלקקים נאמנים. הגלידה מבריקה (אדווה השפית למדה באוניברסיטה לגלידה באיטליה), הטעמים מיוחדים ומהנים (מגלידת תפוז אבוקדו ועד גלידת בירה) והאווירה ביתית, חייכנית ונעימה, שלא לדבר על כך שניתן לרכוש כדור גלידה ב-5 שקלים. ההורים בשכונה מספרים שהילדים כבר התרגלו לעצור באייססלון בדרך חזרה מבית ספר - לא נרשמו תלונות הורים בנושא.

אייססלון, אוסקר שינדלר 7 חיפה, 04-8344340. לא כשר

ההודית: ג'יוטי, עיר תחתית

ג'יוטי. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
טאלי מסורתי/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

ג'יוטי פתחה לפני שנה את המסעדה שלה בעיר התחתית ומאז לא מפסיקים להגיע למקום חיפאים וסועדים אחרים שהתגעגעו להודו. הדיסוננס בין דרך העצמאות הסואנת לבין אווירת הנמסטה שבתוך המסעדה רק מוסיף לחוויה האותנטית בג'יוטי. התפריט עצמו לקוח ממטעמים ממרגלות ההימלאיה שצרובים על קירות ליבה של ג'יוטי: סמוסה ברוטב תמרינדי, לאסי זעפרן עוקצני, תבשיל פאקורה וחומוס, בטטה ואדה קלאסית ורבים נוספים.

ג'יוטי, דרך העצמאות 72 חיפה, 054-2088077. כשר

האיטלקית: איטליאנו דה לה קוסטה, בת גלים

מנות במסעדת איטליאנו דה לה קוסטה. גלעד הר שלג,
הישר מאיטליה/גלעד הר שלג

השף חמודי עוקלה עבר במשחקי השף ובמסעדת מגדלנה לפני שנחת על החוף בבת גלים. איטליאנו דה לה קוסטה שנפתחה לפני מספר חודשים הלהיטה את שני עברי הכרמל עם תפריט איטלקי מובהק שלא מתנצל שהוא בחיפה, אבל גם לא עושה מזה סיפור. בתפריט אפשר למצוא פיצות ופסטות וסלטים שלא רק נעשים במיומנות אלא חורגים מגבולות הבנאלי. פירות ים טריים, גבינות משובחות, דגים כבושים ועוד תופעות חיפאיות לא שכיחות הופכות את המסעדה הזו לפנינה.

איטליאנו דה לה קוסטה, העלייה השניה 96 חיפה, 04-6601011. לא כשר

בלגן מענג: וניה ביסטרו, עיר תחתית

ביסטרו וניה. רועי כהן, מערכת וואלה! NEWS
ביסטרו ססגוני/מערכת וואלה! NEWS, רועי כהן

כשנפתחה וניה ביסטרו בכניסה לשער פלמר היא בישרה לראשונה על תחייתה של העיר התחתית ועל הפיכה ליד מועדף. מאז שקמה כבר התרבו האלטרנטיבות במתחם הנמל אבל וניה ביסטרו החלוצה (מלבד אולי נמל 24 הותיקה) המשיכה לספק חוויה קולינרית לא שגרתית, עמוסה ומבולגנת אבל מענגת מאוד. התפריט העונתי מציע מנות שף ים תיכוניות על הקו שמדרום צרפת עד לואדי ניסנאס והאווירה מציעה לכם לחוות את העיר התחתית במיטבה.

וניה ביסטרו, שער פלמר 1 חיפה, 04-6716272. לא כשר

מטבח ערבי: רולא, מרכז הכרמל

שושוברק וקבב חלבי, רולא. רונית אבידן, ספק 500
הלבנט בחיפה/ספק 500, רונית אבידן

רבות כבר דובר על המסעדה הערבית שהביאה את הבישול המסורתי והמדויק ללא קיצורי הדרך אל מרכז הכרמל, ובכל זאת, אין רשימה חיפאית שלא יכולה לכלול בה את רולא. בחלל המעוצב בפשטות מגישים מנות מהמטבח הערבי בגרסאות שהן לא רק הקרובות ביותר למקור, הן המקור עצמן. השושברק המפורסם, הקבב החאלבי שלא מתחנף, החומוס העדין, סלט הג'רג'יר הנפלא, כל אלו ועוד מרכיבים תפריט של מסעדה מחוננת ששולחת יד ארוכה כל הדרך מהכרמל ללבנט.

רולא, שדרות מוריה 11 חיפה, 052-2273812. לא כשר

הטבעונית: פרייה, כרמליה

פרייה. צילום: רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
טבעונים השמיעו קול/מערכת וואלה! NEWS, צילום: רעות סהר

תמר לפיד קראה לא רק לבתה בכורתה פרייה אלא גם למסעדה הטבעונית הקטנה שפתחה בכניסה לכרמליה. מלבד ערכות מיצים לניקוי רעלים ושייקים משגעים על בסיס חלב שקדים שלפיד מכינה בעצמה אפשר גם ליהנות מתפריט טבעוני מנחם הכולל סלטים מושקעים מירקות טריים, תבשילים טבעוניים עמוסי ויטמינים, סנדביצ'ים ואפילו המבורגר סלק טבעוני שכבר רכש לו מוניטין בעצמו. ממש לא כדאי לעזוב את המקום מבלי לנסות מאפין שוקולד-בננה.

פרייה, צפרירים 2 חיפה, 04-8201122. לא כשר

התאילנדית: צ'אנג בה, עיר תחתית

צ'אנג בה. מיה א-דור,
קפונקה/מיה א-דור

חיפאים רבים החסירו פעימה מהתרגשות כשטעמו לראשונה את הפאד תאי של צ'אנג בה. סוף סוף אפשר להתנחם באוכל תאילנדי אמיתי, מחומרי גלם אותנטיים, כזה שמזכיר את הטיול האחרון לצפון תאילנד. גם אחרי שעברה המסעדה הקטנה לעברה השני של דרך העצמאות היא עדיין הצליחה לשמור על מקוריות, אווירה מדליקה ואוכל הטעים: טופו, עוף, בקר או פירות ים בגרסאות שונות של קארי, אטריות או אורז, ויש גם דגים שלמים צלויים. אם אתם רואים אנשים יוצאים משם עם דמעות זה בגלל הצ'ילי אבל גם מאושר.

צ'אנג בה, הנמל 23 חיפה, 04-6722891. לא כשר

לא רק חומוסיה: אום כולתום חומוס בר, כרמליה

אום כולתום חומוס בר. צילום: גאיה דלק, מערכת וואלה! NEWS
אהבה בשדרות מוריה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: גאיה דלק

המהפכה הטבעונית לא פסחה על חיפה ולפני כמה חודשים נפתח אום-כולתום חומוס-בר שהוא ממש לא רק חומוסיה. הכוסות הצבעוניות, הקירות מחופי הלבנים והקשתות מבשרים על מקום עליז במיוחד שהתפריט הטבעוני שלו מבקש גם לחוס על בעלי החיים וגם לענג בני אדם: ארוחות בוקר מפנקות, תבשילים מעודנים, סלטים יצירתיים וכמובן גם חומוס ביתי. המנות יפות כמו ציור והשירות נעים כמו בבית, אולי בגלל זה חצי חיפה כבר מאוהבת במקום.

אום כולתום חומוס בר, שדרות מוריה 60 חיפה, 04-8852227. לא כשר

בר קוקטיילים: וספר, עיר תחתית

וספר בר קוקטיילים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
קצת קלאסה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

בר הקוקטיילים הראשון של חיפה ומי שהביאו לראשונה אל מורדות הכרמל את אמנות השקשוק והניעור. אבל שלא תטעו שבמקום המעוצב יש רק משקאות ארטיסטיים, מי שמשקיע כל כך בכוס משקיע ככה גם בצלחת והאוכל בו יצירתי ומלהיב וקורץ לויטנאם, ספרד, ארגנטינה ותאילנד. אם היתה חסרה לעיר התחתית קצת קלאסה אין ספק שבווספר מספקים את הסחורה.

וספר, נחום דוברין 9 חיפה, 04-8852227. לא כשר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully