וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד בית מחוץ לבית: המונה טועם מפרום

13.12.2016 / 6:39

המונה טועם מגיע עד קפה סרוסי בבאר שבע בשביל למצוא טעמים של בית, בדמות מפרום במחיר מצחיק, ששווה מבחינתו שלושה כוכבי מישלן

קפה סרוסי. קובי רובין
מנת מפרום בקפה סרוסי/קובי רובין

קיימים בארץ סוגים רבים של מטבחים, חדש וישן, גרוע ומעולה, אוכל טרנדי שפוקד אותנו לכמה שנים ונעלם לו לדרכו, לצד מטבח מסורתי של אימהות. מבלי להיות שופט מדופלם, מבחינתי דווקא האחרון, הוא הראוי לכוכבי מישלן, שיוענקו לאימהות שרוקחות במטבח מיני מטעמים שהיו נותנים בראש בקלות לכל שף.

זאת לא הפעם הראשונה שאני מגיע לעיר העתיקה בבאר שבע, הגעתי לקפה סרוסי בעקבות טיפ שהגיע עם הוראות מדויקות של אחד מקוראי, למי אקשיב אם לא למי שבאמת עוקב אחרי. אני חייב להודות שבפעמים הקודמות שלי כאן, לא הבנתי עד הסוף את הקסם ולא הצלחתי לאפיין אותו. נראה לי שהמקום בנה אופי עם השנים, בזכות בעליו רוני ויוסי.

קפה סרוסי, היא בועת זמן קטנה במרכז העתיק של באר שבע, כמו מחלקת שימור המסורת של הקהילה הטוניסאית בארץ, הלא גדולה גם ככה. כמה לא גדולה? בואו נגיד שאחרי שתי שאלות וחצי הם הצליחו להגיד לי מי זאת אימא שלי, מה מקור המשפחה, שמות האחים ועוד מידע שלא ידעתי בכלל. המקום שורד כבר מעל לשלושים שנה, ברציפות ראויה להערצה, מאז שנת 1981.

קפה סרוסי. קובי רובין
תחושה של בית/קובי רובין

הגעתי אל המקום בשעת צהריים, המלצרית הייתה עסוקה מידי, הבנתי שיש היום מפרום (שמוגש רק בימים שלישי ורביעי), ו שהקומבינציה בתמונה עולה 30 שקלים, לא רע בכלל. המפרום לא גדול במיוחד, אך מספיק לחלוטין, מלא בכל טוב, כל חלקיו מנהלים דו שיח טעים לאורך כל הארוחה. הקוסקוס היה אוורירי ושמן בו זמנית, כל גרגר קיבל את שכבת המגן שלו. המרק היה מלא בירקות, כל ירק במצב הצבירה הכי טעים שלו, בושלו לאט לאט עד שלמות. זה הסוד של המטבח הטוניסאי, הרבה סבלנות.

חלק מחוויית האכילה במקום קשורה בהתרגשות מהאוכל, כממתיק סוד בהתרגשות התכנסתי עם הצלחות שנחו על השולחן לפניי, כמו מגן בגופי על האוכל. ככה, בקלות לא מובנת מאליה, בהינף מגש אוכל, חזרתי אחורה לימים פשוטים יותר. הגעתי עד באר שבע, לקפה סרוסי, ומצאתי עוד בית מחוץ לבית.

קפה סרוסי , החלוץ 110 באר שבע, 08-6237224. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 07:00-18:00, שישי: 07:00-16:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully