וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל בן נריה פותח מקום בקונספט חדש: ביסטרו יפני

25.12.2016 / 15:00

השף יובל בן נריה לא נח: אחרי שפתח את מסעדת טאיזו המצליחה, ואת מזללת הראמן מיאזאקי בשוק צפון, באביב הקרוב הוא עתיד לפתוח ביסטרו יפני חדש ברחוב נחמני בת"א

הביסטרו היפני של יובל בן נריה. מאיה קרבט, צילום: יובל בן נריה,
בקרוב, המקום החדש של יובל בן נריה/מאיה קרבט, צילום: יובל בן נריה

יובל בן נריה ממסעדת טאיזו לא נח. אחרי שפתח השנה את מיאזאקי בשוק צפון, דוכן אוכל רחוב יפני מוקפד, המתמחה בראמן ושיפודים על גריל רובוטה, הודיע היום השף על פתיחתו של מקום חדש באביב 2017. את הלוקיישן החדש, ברחוב נחמני 26 (במקומו של סניף מסעדת הגוצ'ה שנסגרה לאחרונה),בצמוד למסעדת קפה נואר הפופולרית, מצא בן נריה במסגרת חיפושיו אחר לוקיישן לסניף נוסף למסעדת מיאזאקי. המקום קסם לבן נריה ושותיפו, אבל לא התאים להם לקונספט של מיאזאקי, ולכן הוחלט לפתוח במקום ביסטרו יפני.

יובל, מה זה בעצם ביסטרו יפני?

"זה אומר שיוצרים איזושהי חיה חדשה כזו. קצת כמו מה שעשיתי בטאיזו, עד אז לא היה דבר כזה. מצד אחד נפעל לגמרי בתחום המוכר - ביסטרו ושכונתיות, משהו שהוא מאוד לא מחייב, ובמקביל, בתוך הרקע הזה נגיש מנות באוריינטציה יפנית", מסביר בן נריה ומדגיש כי לא מדובר במסעדה יפנית אותנטית אלא בסגנונו שלו, בלי מחויבות לכללים מסוימים.

לדברי בן נריה המקום יהיה בדיוק בין הסקאלה של מיאזאקי וטאיזו. "זה יהיה מקום שאפשר להגיע אליו גם בצורה ספונטנית לחלוטין, לכל המשתמע: גם מבחינת הזמנות, וגם מבחינת חוויה ורמת מחירים", הוא אומר.

בניגוד למיאזאקי וטאיזו, שתוכננו בקפידה על ידי בן נריה והמשקיעים, כאן הוחלט לנצל הזדמנות ואת הבסיס למנות לבנות מתוך ההשראה שספג השף במסעותיו ביפן. שנה האחרונה ערך בן נריה שני מסעות מחקר קולינריים ביפן. במהלכם, חקר לעומק את אוכל הרחוב העשיר של האי, בישל עם טבחים מקומים, סייר בשווקים, טעם והתבונן. את רשמיו מהמסעות האלה ישלב במקום החדש יחד עם השפעות מקומיות.

בין המנות שיציע השף במקום תוכלו למצו מנות כמו קארי אודון יפני, קאטסו קארי ( katsu - שניצל יפני), תבשילי דונבה (donabe - כלי חרס יפני מסורתי) של בשר או דגים, זאת לצד קלאסיקות מהביסטרו הצרפתי אשר יקבלו פרשנות יפנית ייחודית. במקביל נעשים בימים אלו ניסיונות במטבחו של נריה להתסיס מיסו תוצרת בית ולשלב עוד תוצרים מקומיים מעניינים בתפריט שיחשפו בהמשך.

מיאזאקי. צילום: יעל לאור,
ראמן במיאזאקי/צילום: יעל לאור

את הביסטרו החדש יתכנן הצוות הקבוע שעיצב את טאיזו ומיאזאקי: האדריכל פיצו קדם ומעצבת הפנים סיגל ברנוביץ', אליהם תצטרף האדריכלית אירנה קרוננברג. המקום יכלול חלל מרכזי, איזור ישיבה הומה בתוך המסעדה, ש'זולג' לרחוב, שם יהיו מקומות ישיבת-חוץ, שיהוו חלק דינמי ובלתי נפרד מפנים המקום. ובסה"כ 70 מקומות ישיבה.

נכון לעכשיו, המקום מתוכנן לפעול לאחר תקופת ההרצה במהלך כל ימי השבוע בשעות הצהריים והערב ובהמשך לא שולל בן נריה גם בראנץ' סופ"ש ברוח השכונה שלדבריו היא "אחד האיזורים הכי כיפיים ונעימים בת"א".

הפתיחה באביב הקרוב, נחמני 26 ת"א

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הביסטרו היפני של יובל בן נריה. מאיה קרבט, צילום: יובל בן נריה,
מנות בהשראת טיוליו ביפן/מאיה קרבט, צילום: יובל בן נריה
הביסטרו היפני של יובל בן נריה. מאיה קרבט, צילום: יובל בן נריה,
צילום: יובל בן נריה/מאיה קרבט, צילום: יובל בן נריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully