וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה אל נור: בית קפה-מעדנייה שחוזר למקורות

19.1.2017 / 15:47

בית קפה שכונתי שמכיל גם מנות שף מושקעות, אוכל ביתי טוניסאי ומרוקאי ומעדנייה עם היצע מגוון - הצצה אל קפה אל נור שנפתח היום לקהל הרחב בתל אביב

יח"צ - חד פעמי

רחוב קינג ג'ורג' בחודשים האחרונים הפגין התעוררות מסוימת ונפתחו בו מיני מקומות חדשים כמו פטאט צ'יפס, פיצה ראמה, קפה-בר פלורי של יוצאי האח הגדול וסניף נוסף של מסעדת נאם התאילנדית שיפתח בקרוב. לחגיגה הזו הצטרפה השבוע מסעדה חדשה שנפתחה להרצה- קפה אל נור (בקומה של מסעדת ברטי שנסגרה לפני מספר חודשים). את המקום חלמו ויצרו איב וענבר זרוק, בני זוג שבבעלותם גם המסעדות וונג וזה סושי.

בני הזוג זרוק רצו לחזור למקורות ולפתוח מקום בו יוכלו להגיש אוכל ביתי, מנחם, כזה שמעורר לא רק את בלוטות הטעם אלא גם את רגש הנוסטלגיה: מסעדה בשילוב מעדנייה, כשברקע פסקול אתני שמכניס לאווירה. מקום שבו אפשר להריח ולטעום מוצרים ולשבת בחוץ עם סנדביץ' וקפה, לקנות שמן זית או תה הביתה ולהשקיף על העוברים והשבים של רחוב קינג ג'ורג'. דרך המעדנייה עוברים לתוך המסעדה שם מוגש בצהריים תפריט לא גדול של מנות שעוברות דרך קו דמיוני על הגלובוס המתוח מצפון אפריקה, מרוקו ואלג'יר, דרך סוריה ועד איטליה. על התפריט הופקד השף אוהד לוי מי שצבר את ניסיונו בכתית, הרברט סמואל, ומסעדת אורטוריו, ובהשראת חלומותיהם של בני הזוג זרוק הוא יצר מנות ים תיכוניות מעניינות אך פשוטות, משביעות, מנחמות ומהנות. גם טוני, אמא של איב, תרמה לתפריט כמה מתכונים סודיים מהמטבח התוניסאי והמרוקאי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכים בקפה אל נור/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתפריט הצהריים תוכלו למצוא מלבד פתיחים משתנים אשר יוגשו ישירות מהמעדנייה, מנות כמו שיפוד פרגית בטאביל, שזו תערובת תבלינים מרוקאית, לצד ירקות שרופים וסלט של בצלים וסומק (64 שקלים); פפרדלה עם כדורי בשר טלה, מנגולד וחומוס (58 שקלים); או שרימפס בגריל על סלסה של ירקות שרופים (64 שקלים); או מרק ראש לוקוס עם פירות ים ופתיתים, עגבניות וכוסברה (64 שקלים).

בשעות הערב התפריט נמתח ויש מבחר של מנות ראשונות המתאימות למרכז השולחן כמו קובנייה טלה מבשר טלה נא טחון עם ראס אל-חנות, מיץ עגבניות טריות ובורגול דק המוגש עם סלסת ירקות צלויים ויוגורט (48 שקלים); חציל שראביכ- פרוסות חציל קלוי אפויות בתנור אבן עם רכז רימונים וטחינה גולמית (32 שקלים); מגש 7 המאזטים המגיע מהמעדנייה ובו למשל צ'קצ'וקה, זעלוק, מסבחה שעועית לימה, טבולה, סלט חצילים שרופים ועוד (58 שקלים); בין העיקריות תמצאו את מנה יפהפיה המגיעה בכד חרס המתבשל בבישול איטי של 24 שעות בתנור ובו תבשיל טלה, תפוח אדמה, לימון כבוש, ירקות שורש וזיתים בתיבול ראס אל-חנות (82 שקלים). את הכד מגישים עטוף בנייר וקשור בחבל והמלצרים במקום פותחים את הנייר ומוזגים את תוכן הכד לקערת נחושת אל מול הסועד.

לסיום הארוחה ניתן לקבל קנקן של חליטה מקומית או קפה ערבי וקינוחים כמו בסבוסה ואגסים בקרמל (28 שקלים) או קרם מסקרפונה עם תותים ושערות קדאיף (32 שקלים).

עוד באותו נושא

לקראת 2017: אז איפה נאכל בשנה הבאה?

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קובה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קפה אל נור מתפקד כרגע במתכונת הרצה ואינו פתוח בשעות הערב. בימים כסדרם הוא אמור להיפתח בשעות הבוקר ולחליף את התפריט בכל חלק אחר ביממה. גם הבר המוצב במקום ומדפי האלכוהול שמסביבו מרמזים על הכוונות להגיש אוכל גם בשעות מאוחרות יותר.

קפה אל נור, קינג ג'ורג' 88 תל אביב, 03-9033995, שעות פעילות המעדנייה ימים א' עד שבת 8:00-18:00 והמסעדה כרגע בתקופת הרצה ימים א' עד שבת 12:00-18:00 ובהמשך עד 23:00 בימי חול ועד חצות בסופי שבוע. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מעדניית קפה אל נור.
מעדניית אל נור
ארטישוק במסעדת קפה אל נור. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ארטישוק במסעדת קפה אל נור/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חציל קלוי על האש/מערכת וואלה!, צילום מסך
שרימפס במסעדת קפה אל נור. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
פרגית בלבן אמו/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully