וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זמן אפשר להחזיק כל סוג מזון במקרר? התשובות מפתיעות

21.1.2017 / 0:10

איך תדעו אם אפשר לאכול את מה שיש במקרר או שהגיע הזמן לזרוק לפח? הנה מדריך מפורט עם פרקי הזמן בהם כל מוצר נשאר טרי ובריא באחסון במקרר

ספק 500

בסרטון - המקרר הזה הוא גם מחשב למטבח

מדריך חדש שגובש על ידי מומחי תזונה מפרט את משך הזמן בו כל סוג אוכל מחזיק מעמד במקרר - והוא עשוי להפתיע מאוד את המיליונים שבטוחים שבשביל טריות צריך לשמור את המזון במקום הכי קר שיש. מפירות ועד דגים – מסתבר שרוב המזון הטרי שאנו קונים לא אמור להחזיק מעמד יותר מיומיים-שלושה במקרר.

עוד בנושא

ההמצאה שהוכתרה כ"דבר המגעיל ביותר שאי פעם ראינו"
מיליונים צפו במתכון שלה לעוף - יש לכם ניחוש אחד למה

העצה שנותנים המומחים במגזין "Good Housekeeping"
עשויה להפתיע את מי ששומר בשר או חלב במקרר יותר משבוע. הם מציינים שם את הזמן לתפוגת המוצרים השונים במקרר ומדובר בפרקי זמן קצרים בהרבה ממה שרובנו התרגלנו.

מקרר מלא באוכל. GettyImages
מקרר מלא באוכל/GettyImages

כך למשל, דגים (כולל פירות ים) אסור לשמור טריים במקרר יותר מיום אחד (!), פירות רכים צריכים להעלם מהמקרר שלכם בתוך יומיים ובשר חתוך, גבינה רכה וחלקי עוף – בתוך שלושה ימים. אפילו הגבינות הקשות, שרבים חושבים שמחזיקות מעמד תקופה ארוכה, לא צריכות להשאר במקרר יותר משבוע אחד בלבד – כך לפחות טוענים במדריך שפרסם המגזין.

גם במגזין עצמו מודים: "כולנו אשמים בשמירת מזון במקרר הרבה יותר זמן ממה שהוא אמור להישאר שם – אבל איך תדעו מתי הזמן הנכון לזרוק משהו? עם מזון ארוז זה קל – רק צריך להסתכל על תאריך התפוגה שעל האריזה. אבל מה עם ביצים, דגים ובשר? איך יודעים מתי הגיע הזמן להשליך אותם לפח או שאתם עדיין יכולים להשתמש בהם?".

ההמלצה שלהם היא – עדיף להיות זהירים מאשר להצטער אחר כך. תאכלו סלט עלים בתוך 2-3 ימים, נקניקים בתוך 3 ימים, ירקות וחלב בתוך 3-4 ימים ופירות קשים בתוך שבוע מקסימום. המוצר היחיד שיכול לשרוד זמן רב יותר הוא סלמון מעושן – בגלל שהוא כבר מעושן ולכן הוא יכול להישאר טרי במשך שבועיים.

עוד באותו נושא

שימו לב: אתם מפשירים את האוכל שלכם בצורה לא נכונה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully