וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוכן הבוריקה ששווה את המאמץ

24.1.2017 / 9:38

שווה לסטות לכמה דקות מכביש ואדי עארה בשביל בוריקה במילוי ביצה ותפוחי אדמה שנכנסים עם שפע סלטים לתוך פיתה. בשביל כל היופי הזה נפרד המונה מ-15 שקלים בלבד

הבוריקה של עופר  בקציר. קובי רובין
הבוריקה של עופר/קובי רובין

לפני חודשיים הוגנבה לאוזני שמועה שיש בוריקה מצוינת בישוב קציר. במהלך נסיעה מייגעת לצפון הארץ החלטתי לסטות מהדרך ולנסוע עד קציר על סמך אותה שמועה. הפעלתי את הווייז עד הכניסה לישוב, כמו בהרבה ישובים קטנים, על הכניסה יש כיכר האטה ראשונית. שמאלה מהכיכר בצד ימין יש צרכניה, שהבוריקה של עופר צמודה אליה. בסך הכל מדובר על סככה קטנה עם גזייה ושולחן, צריך להיות עקשן גדול בשביל לעמוד בקור הזה ולהכין אוכל. אבל, כידוע, העולם שלנו לא היה מתקדם בלי עקשנים.

הגעתי לאזור בתחילת החורף. התעטפתי בצעיף ובמעיל כאמצעי הגנה מהרוח הקרה, לא יאומן כמה קר כאן, למטה, ליד כביש 65 לא קר באותה מידה בכלל. לא הייתי לבד במקום, הבחור הצעיר בתמונה לא התייחס אל הקור בכלל ועמד עם חולצה קצרה, היה לי קר רק מלהסתכל עליו, גם אני בגילו לא התרגשתי מקור.

לכל הטורים של המונה טועם
התרופה הכי טובה לקור הירושלמי
המעורב הסודי ששובר את השוק
עשו זאת בעצמכם: בוריקה טריפוליטאית

דוכן הבוריקה של עופר בקציר. קובי רובין, קובי רובין
הבוריקה של עופר/קובי רובין, קובי רובין

ניגשתי לדוכן והזמנתי בוריקה עם הכל, 15 שקלים בפיתה, ביצה עם תפוח אדמה. עופר סיפר לי שזה מתכון של אמא שלו וגם שם לב שקפאתי ותהה מאין הגעתי. הסברתי שמדובר על מקרה של נהג מונית רעב בדרכים, גם הבחור הצעיר בתמונה הגיע כל הדרך מאזור נהריה, הוא כבר התרגל לאכול בדוכן של עופר. על השולחן מונחות צנצנות של רטבים ביתיים, אחת עם חריף מרפרף שלא שורף, השנייה עם רוטב חמוץ ונהדר וסלט כרוב טרי ומעולה. כל מה שבדוכן עופר מכין בעצמו ובימי שישי הוא מוכר את הסלטים המשובחים לתושבי האזור. עופר הפריד את העלה הדקיק והשקוף והניח אותו בעדינות בצלחת, אל תוך העלה העמיס כמות יפה של תפוח אדמה מרוסק, אחר כך חיכה עוד קצת לשמן שיגיע לטמפרטורה הנכונה לאיטום הבוריקה במגע בשמן, ובתנועת אומן מהפנטת החליק את החלמון החמקמק.

תוך כדי ההמתנה עופר המשיך להכין את הפיתה הדשנה, מרח שיכבה של חריף וחמוץ עד בלי די, נא לשים הרבה חמוץ לפני וגם אחרי, קיצר, אל תתרחקו מהדלפק ותבקשו עוד ועוד. עופר הוציא את הבריקה מהשמן והעביר לפיתה, קצת סלט כרוב מעל. הצבע של עלה הבוריקה קיבל עשרות גוונים וצורות, הפיתה עצמה יכלה לתכולה בקלות, לא הראתה סימני שבירה בכלל, לא מובן מאליו בימינו. הריח של תפוחי האדמה התערבל בניחוח הביצה המטוגנת . החלמון התערבב בשלמות אל תוך מחית תפוח האדמה, הרוטב החמוץ מעוות את הפנים קלות יחד עם הרוטב החריף, עופר יודע בדיוק מה עושה ושלא יעז לשנות משהו. הוא אמר לי שאם הוא מצליח ביום למכור 10 או 15 יחידות הוא שמח, אם לא בא לכם לעצור לאכול על כביש וואדי ערה, אז 7 דקות בלבד מכביש 65, לכו לאכול אצל עופר העקשן, שווה את המאמץ.

בשבוע שעבר

תחנת האוכל: תבשיל בשר ב-25 שקלים

לכתבה המלאה

בוריקה בקציר. שמאלה בכיכר הכניסה, צמוד לצרכניה בצד ימין. 052-2770591. א-ג' ה'-ו' 11:00-18:00 סגור בימי רביעי

דוכן הבוריקה של עופר בקציר. קובי רובין, קובי רובין
עופר בפעולה/קובי רובין, קובי רובין
דוכן הבוריקה של עופר בקציר. קובי רובין, קובי רובין
דוכן הבוריקה של עופר בקציר/קובי רובין, קובי רובין
בוריקה אצל עופר  בקציר. קובי רובין, קובי רובין
בוריקה אצל עופר בקציר/קובי רובין, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully