וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לה פדלה: מסעדה חדשה במקום קפה מזרחי

31.1.2017 / 16:18

במקומו של קפה מזרחי המפורסם נפתחה השבוע מסעדה חדשה, לה פדלה, בלב לבו של שוק מחנה יהודה בירושלים. אז מה אוכלים שם?

ארוחת בוקר צרפתית עם גבינה וסלמון. נועם מושקוביץ
התוספת החדשה לשוק של הבירה/נועם מושקוביץ

במשך 14 שנה פעל קפה מזרחי בשוק מחנה יהודה ונחשב לחלוץ מרכזי בהפיכתו למוקד בילוי קולינרי שמושך אליו רבבות מבקרים מכל רחבי הארץ. המקום גם היה בין הראשונים שהתבססו על חומרי גלם מהשוק הסמוך. בשנת 2016 קפה מזרחי נסגר ובמקומו נפתחה השבוע מסעדת לה פדלה, שהשתלטה על החלל של קפה מזרחי כמו גם על שתי בסטות נוספות.

לה פדלה נכנסה לשוק בתקופה שבה מסעדות חדשות בשלל ז'אנרים נפתחות חדשות לבקרים לא מעט בזכות המורשת של קפה מזרחי. עוד מורשת מקומית מעניינת שהיא מקיימת היא העובדה שמבשל בה השף בעל השם המחייב אהרוני כהן. כהן הוא יוצא מסעדת מחניודה המצליחה, שגם היא הפכה בינתיים לאימפריה שבוגריה משתלבים במסעדנות הירושלמית. כך למשל ארחנטו של לוקאס סיטרונוביץ' או מונא שנמכרה על ידי הקבוצה למושיקו גמליאלי.

מאפים במסעדת לה פדלה. נועם מושקוביץ
לה פדלה/נועם מושקוביץ

מסעדת לה פדלה היא בבעלותו של מנחם סיטבון הירושלמי שמעיד על עצמו כחובב אוכל וכמי שנמצא שעות רבות במטבח, מה שהביא אותו לתחום המסעדנות, שבו נגע בעבר. את אהרוני הביא מתוך הבנה שלא יוכל לחלק את זמנו בין בעלות על מסעדה ובישול בה. "אבל מדי פעם אני לא מתאפק ומבצע גיחה למטבח", הוא מודה.

פירוש השם מאיטלקית הוא מחבת וזהו גם הקונספט של המקום. "יצרנו הרבה מנות שרובן יכולות להיות מוגשות במחבת", אומר מנחם ומוסיף כי המקום בדומה לקודמו מתכתב עם השוק שהוא פועל בתוכו. "יש הרבה מחבתות תלויות ואווירת שוק מאוד חמימה", הוא מספר. "כל הרעיון של התפריט הוא לנצל את המזווה המדהים שיש לנו פה מול העיניים, השוק, ולהשתמש בחומרי הגלם הטובים ביותר".

עוד באותו נושא

שוק לילי: סיור לילה במקומות הלוהטים של מחנה יהודה

לכתבה המלאה
מסעדת לה פדלה  בשוק מחנה יהודה. נועם מושקוביץ
מסעדת לה פדלה בשוק מחנה יהודה/נועם מושקוביץ

התפריט של אהרוני מורכב משלושה חלקים: תפריט בוקר, צהריים-ערב ולילה. כך למשל בבוקר תוגש מנה כמו ארוחת בוקר צרפתית עם סלסלה של מאפי בריוש, קרואסון חמאה, ומיני באגט עם קממבר, חמאה וריבה או ארוחת שוק דגים הכוללת שלל דגים מעושנים וכבושים מהבסטות הסמוכות, בורקס שמכינים במקום עם חמוצים איכותיים, ועוד. במהלך היום יוגשו מנות כמו פיצה על לאפה, שקשוקה מרוקאית לוהטת, ממולאים, לזניה, פסטות, מקלובה צמחונית, מרק קובה צמחוני ועוד. חלק מהמנות יוגשו כל היום כמו בורקס עם מטיאס כבוש, צ'יפס עם גבינת צ'דר מומסת ועוד. בנוסף מגישים כאן קינוחים כמו כנאפה, פאי ברולה, קרם ברולה על בצק פריך וקוקילידה שעושים במקום.

לה פדלה. רחוב השזיף 12, ירושלים. שעות פתיחה: 7:00-אל תוך הלילה. ו' 07:00- שעה לפני כניסת שבת

מסעדת לה פדלה  בשוק מחנה יהודה. נועם מושקוביץ
מסעדת לה פדלה בשוק מחנה יהודה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully