וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף סוף: סנדביצ'יה ראויה בת"א

30.1.2017 / 9:09

אחרי יותר מדי זמן שהכריכים המושקעים נפקדו מסצנת אוכל הרחוב התל אביבית, הגיעה שעת הסנדביץ'. במקום חדש מבית מעדניית יום טוב בשוק לוינסקי, הם מקבלים את הכבוד הראוי עם שלל אופציות מפתות

צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט

לא מעט כתבנו כאן בשלוש השנים האחרונות על תופעת אוכל הרחוב והמקום המשמעותי שהוא תפס בקולינריה הישראלית בכלל, והתל אביבית בפרט. אבל בעוד שנפתחות עוד ועוד פיצריות, שוק ההמבורגרים המושקעים נמצא בפריחה, טרנדים של אוכל רחוב כמו קערת הפוקי מיובאים מהעולם, או קונוסים של צ'יפס, נדמה שדווקא הכריך, אחד ממאכלי הרחוב הכיפיים והמפנקים ביותר, לא מצליח לקבל ברחוב הישראלי את הכבוד הראוי לו. מדובר בעובדה מוזרה למדי, במיוחד בגלל שישראלים מתים על כריכים.

כעת, מעדניית יום טוב הוותיקה משוק לווינסקי הרימה סוף סוף את הכפפה ופתחה השבוע את מזללת הכריכים הנקראת בפשטות יום טוב, לא רחוק מהמעדנייה. את האחים יומי ואיתן לוי בעלי יום טוב הוותיקה בשוק לוינסקי, מכירים כל המבקרים הקבועים בשוק. בשנה האחרונה הכינו השניים כריכים אצלם במעדנייה בהרכבה חופשית לפי מצב רוחם. אבל האחים לוי, שכבר הספיקו לפתוח גם את גלידריית ג'לה ברחוב, ידעו שזה רק עניין של זמן עד שהם יפתחו גם מקום ייעודי לסנדביצ'ים בלבד. והנה, בתחילת השבוע יצאה לדרך "יום טוב" מסעדת הכריכים המבטיחה של השניים, שנותנת לכריך את הכבוד הראוי לו.

יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
סוף סוף עושים כבוד לסנדביץ'. כריך צרפתי/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

בשונה מהמעדנייה הקטנה בה יכלו האחים לאלתר את הכריכים כאוות נפשם, הפעם הם הלכו על תפריט מסודר, מחולק לשלוש קטגוריות של בשר, דגים וגבינות, המגיעים בלחמים מסוגים שונים. כל הלחמים הם של מאפיית המוציא לחם, ומשתנים בהתאם לסוג הכריך.

בסקציית הבשר סנדביצ'ים כמו כריך אמריקאי עם מקסימום בשר קורנביף ומינימום ירקות; טורקי עם פסטרמה או סוג'וק, חרדל, פסטו, צלפים וזית מרמרה; כריך כתף עם כתף עגל, חרדל, פסטו, שום קונפי, פטריות, ארטישוק ופלפל פפדיו;

בדגים - כריך סלמון עם שמנת, פסטו, שום קונפי, פטריות, ארטישוק, פלפל פפדיו והיביסקוס; עוד בין הדגים תמצאו כריכים שונים עם הרינג, מטיאס, לקרדה, טונה מעושנת, מקרוסקה והרינג כבוש.

בין שלל כריכי הגבינות תוכלו ליהנות מכריך הולנדי עם גאודה, עגבניות מיובשות, פסטו, מיונז, זיתי קלמטה וארטישוק; כריך צרפתי המוגש בקרואסון עם גבינת סנט מור, פסטו, חמאה, בלסמי מצומצם, עגבניות, פטריות וזית צרפתי; כריך טורקי עם קשקבל טורקי, טולום, פסטו, ממרח זיתים, שום קונפי, ארטישוק וזית מרמרה; כריך איטלקי, עם גבינת פקורינו, פסטו, בלסמי מצומצם, עגבניות מיובשות, ארטישוק, שום קונפי וזית קסטלוראנו; כריך ישראלי המוגש בבורקס עם בולגרית פנחס, זית סורי, עגבניות שרי, חסה ערבית וארטישוק ירושלמי; ועוד. כל הכריכים נמכרים במחיר אחיד של 36 שקלים.

בנוסף ניתו להזמין גם פלטות של גבינות, בשר, דגים, ברמות מחיר שונות (60 / 100 / 160 / 200).

עוד באותו נושא

יום חופש בשוק לווינסקי

לכתבה המלאה
יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
כריך אמריקאי, הרבה רוסטביף, קצת ירקות/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

בכריכי יום טוב, מבקשים האחים לוי ליצור אווירה שהיא מעבר למזללה פשוטה. במקום יש מספר מקומות ישיבה, לצד הכריכים מוצע תפריט אלכוהול רחב יחסית למסעדת אוכל רחוב, הכולל אלכוהול מושקע ויין, מתוך כוונה לפעול מדי ערב עד השעה 23:00 בכל ערב. ניתן להעריך שבשכונת לוינסקי, אשר הפכה בשנתיים האחרונות למוקד בילויים תוסס גם מבחינה קולינרית, צפוי ביקוש רב לסנדביצ'ים החדשים.

יום טוב, לוינסקי 30 ת"א. שעות פעילות: ראשון - חמישי: 09:00-23:00, שישי: 09:00 עד כניסת השבת. לא כשר

יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
איתן לוי בממלכה החדשה שלו/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי
יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
כריך ישראלי/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי
יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
חומרי גלם טריים/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי
יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
יאמי!/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי
יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
מלאכת הכנת הכריכים/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי
יום טוב. דור קדמי, מערכת וואלה! NEWS
עוד לא ביקרתם בלוינסקי?/מערכת וואלה! NEWS, דור קדמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully