וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא כל כך נעים לראות ויטרינה סגורה

2.2.2017 / 19:07

פרויקט בנייה המתרחש בצמוד למזללת ויטרינה באבן גבירול הביא בעקיפין לסגירתה בימים האחרונים. האם מדובר בשירת הברבור של מסעדת ההמבורגרים הפופולרית?

המבורגר באטלר בוויטרינה. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
ההמבורגר המפורסם של ויטרינה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

זר לא יבין את המראה המשונה שמתגלה לעוברים והשבים ברחוב אבן גבירול בתל אביב בחודשים האחרונים. על הציר המרכזי של הרחוב, בתוך מה שנראה כמו אתר בנייה לכל דבר, מתגודדים לא מעט אנשים ובאמצע כל הבלגן והרעש, אוכלים המבורגר ושותים בירה. לא מדובר בפופ אפ מסתורי חדש, בדיוק ההיפך. מזללת ויטרינה הוותיקה, היא זו שממשיכה לפעול לבדה במקום שהפך לאתר בנייה ובו שאר העסקים השכנים כבר סגרו.

מאז פתח נתי מנשה את מסעדת ויטרינה בשנת 2011, הפך המקום לאחת ממזללות אוכל הרחוב המובילות בישראל עם עדת מעריצים נאמנה. מנות הבית הפוטוגניות של הוויטרינה הפכו במהרה לאיקוניות וקשה לדמיין את חיינו בלי המבורגר הבאטלר המפורסם שהוכתר בשפע הזדמנויות כהמבורגר הטוב בתל אביב, הנקניקיות המיוחדות, צ'יפס 50:50 מבטטה ותפוחי אדמה ואפילו הלימונדה הוורודה. בעקבות ההצלחה הגדולה והתור התמידי, פתח מנשה לפני כמעט שנה את ויטרינה לילי, אחות קטנה למסעדת האם, ברחוב לילינבלום בתל אביב.

עד לא מזמן הייתה הוויטרינה באבן גבירול שכנה לעוד שלל עסקים שוקקים: חנות ירקות, פלאפלייה, מסעדת נודלס, חנות פרחים ועוד. לכולם הודיעו כי בעתיד הקרוב מתוכננות עבודות תמ"א בבניין שיגררו לאזור לא מעט רעש ובלגן, ובמהלכו צפויות להתווסף לבניין עוד 30 דירות, אולם קומת המסחר תיוותר על כנה. שינויים של הרגע אחרון הולידו את פרויקט אייקון טי אל וי (ICON TLV), שבו כמאה דירות ובהתאמה, הקמה של בניין חדש עם חניון תת קרקעי, הדורשת פינוי של כל בתי העסק. "השינוי אומר שחייבים להוריד את החנות כדי לסיים את הבניין", מסביר מנשה.

ויטרינה. צילום: אינסטגרם ויטרינה, צילום מסך
מנות איקוניות/צילום מסך, צילום: אינסטגרם ויטרינה

החוזה עליו חתום מנשה הוא ל-4 שנים נוספות, חוזה שנחתם עוד בטרם ידע על הפרויקט החדש. "כשהגעתי לפני שש שנים היה דיבור כזה, כמו בכמעט כל בניין היום בתל אביב, אבל אמרו שרוצים לעשות את זה יום אחד, מתישהו, תמ"א ל-30 דירות. רק אחרי שחידשתי את החוזה לחמש שנים נוספות, לפני שנה, נודע לי שזה הולך לקרות, ל-100 דירות, שזה סיפור אחר". העבודות החלו, שאר החנויות עזבו את המתחם והוויטרינה נותרה לבדה. בשבועות האחרונים הקשיים החלו להיערם והמקום לא מצליח לפעול כסדרו. המצב הגיע לשיא כשבשלושת הימים האחרונים המסעדה עומדת סגורה בגלל ניתוק החשמל בעסק.

לדברי מנשה הוא חש כי נעשה ניסיון לכאורה לדחוק אותו החוצה מבית העסק. "הצרות הרציניות התחילו בבת אחת, לפני 3 שבועות. בהתחלה אלה היו דליפות גז ואז ניתקו לי את הגז. אחר כך היו הצפות מים, ואגב, הם התחברו לחשבון המים של הבניין ואני משלם את חשבון המים שלהם. בהמשך כשעברנו מגז לחשמל הם טענו שמישהו אצלם התחשמל, ואז נותק החשמל", מסביר מנשה. "בלי חשמל, אי אפשר להפעיל את הוויטרינה". מנשה פנה לחברת החשמל בכדי לנסות ולמצוא פתרון. "חברת החשמל הסבירה שיש פתרון לתקלה אולם הוא נמצא בידי הקבלן" מסביר מנשה, וטוען שהקבלן מסרב לסייע. "עד שהקבלן לא יסדיר את זה, העסק שלי מושבת", הוא אומר ומוסיף כי לתחושתו השבתת העסק משרתת את האינטרס לכאורה של הקבלן, היות ומנשה מפסיד כסף על כל יום שהעסק סגור, זאת בכדי לייאש אותו ולגרום לו לעזוב את העסק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ויטרינה לילי. מערכת וואלה!
ויטרינה לילי. האם זה הסניף היחידי שישאר?/מערכת וואלה!

ניתן להניח שבית עסק שהוא חלק מאותו בניין בו מתבצעות העבודות הוא כמו עצם בגרון לחברת הבנייה, אבל מבחינה חוקית מנשה מגובה בסעיף עירוני. כחלק מעבודות השיפוץ במקום חתם מנשה על כך שהוא מודע לעבודות בבניין ולכך שהם יסבו רעש, לכלוך ואי נעימויות לבית העסק. יחד עם זאת הוא טוען שיש לו גיבוי מהעירייה בסעיף הבא בהיתר הבנייה: "היתר הבניה מס 15-1408 אשר קובע בסעיף 1 לתנאים הקבועים בהיתר כי שיפוץ קומת המסחר תכלול הסדרה מלאה של צרכי המסחר הטכניים, מתן פתרונות לכל סוגי המסחר הקיימים והפוטנציאלים במתחם לרבות ארובות איוורור לבתי אוכל'. העירייה לא יכולה לפנות את החנויות כי לכל אחד יש חוזה ומשאירה את זה בידי הקבלן", מסביר מנשה.

למה אתה צריך את זה? לא יותר פשוט לסגור ולעבור מקום?

"זה עסק שלקח 6 שנים לבנות", הוא מסביר ומוסיף כי לא יעזוב אותו סתם כך כשיש לו חוזה חתום כיוון שיספוג הפסדים כבדים אלא רק תמורת דמי פינוי הגיוניים, שיכסו על הפסדיו. בנוסף, הקהל ממשיך להגיע בהמוניו, למרות הלכלוך והרעש. לטענתו, הקבלן צריך למצוא לו פתרונות לפי הסעיף האמור והוא מתחמק מכך. כך או אחרת נראה כי מנשה מותש ובמידה ויצטרך לסגור בקרוב ייקח עוד זמן רב עד שימצא את הכוחות לפתוח מחדש מקום נוסף.

מקבוצת ICON TLV נמסר: פסיקת בית המשפט ודחיית טענותיהם של נתי וגדעון מנשה מדברת בעד עצמה ולכן נביא את עיקריה. "העובדה כי הפרויקט יוצא לדרך הובאה לידיעת המבקשים בשנת 2014. ניסיונם של המבקשים לטעון כי גודל המטרד שנוצר לא היה צפוי נעדר בסיס לחלוטין".

"המבקשים הם שביקשו להאריך את חוזה השכירות חרף הידיעה על הבנייה הקרובה. "עוד נמנעו המבקשים מלציין כי לאחרונה הם פתחו בית עסק נוסף תחת אותו השם ברחוב לילינבלום. המשמעות של קיומו של בית עסק נוסף ועיתוי הקמתו תחת אותו השם, מלמדת, כי המבקשים היו מודעים לנזקי הפרויקט הפוטנציאליים, נערכו לכך, והבטיחו מזעור נזקיהם הכספיים כמו גם שימור שם העסק".

"לעניין סוגיית הניתוק מחשמל ומגז יובהר כי קבוצת ICON TLV לא ביקשה לנתק את החשמל או הגז ששימשו את הוויטרינה, לא ניתקה אותם בפועל, וממילא אין היא אחראית לפעולות אלה".

בנוסף, להלן סעיף רלוונטי בחוזה השכירות (עליו חתם מנשה, ג.ג): "כמו כן ידוע לשוכר כי במהלך ביצוע עבודות התמ"א 38, צפוי לשוכר, לרבות אך לא רק, אי נוחות ו/או מטרד /או הפסד השתכרות ו/או עוגמת נפש, כתוצאה מעבודות אלו, ולפיכך השוכר מאשר ומצהיר בזאת כי אין לו ולא יהיו לו כל תביעו ו/או טענה כספית ו/או אחרת מכל סוג ומין שהוא כלפי המשכיר בכל הקשור לבנייה/הריסה וכל עבודה שתבוצע במסגרת התמ"א 38כאמור לעיל, והוא יהיה מושתק מלהעלות כל טענה כאמור לעיל מכל סיבה שהיא ולא יהיה זכאי לכל פיצוי כספי ו/או אחר".

חברת החשמל מסרה בתגובה: "במסגרת הריסת המבנה בו שוכנת המסעדה נפגעה התשתית המזינה את החשמל למסעדה. בשל סכנה בטיחותית במקום נותק המקום מזרם החשמל. חברת החשמל נמצאת בקשר ישיר עם הקבלן בכדי לסייע לבעל העסק. יחד עם זאת החברה לא תסכן את הציבור ולא תחדש את זרם החשמל עד לתיקון הפגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully