וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אדום: אוצרות קולינריים בדרך לפריחת הכלניות

מתכננים נסיעה דרומה בקרוב? אירועי דרום אדום הם הזדמנות מעולה לפרגן ליצרנים מקומיים קטנים ולהצטייד בכל טוב - מקינוחים משגעים, דרך בשרים מעולים ביצור עצמי ועד למבשלת בירה קטנה ואיכותית

כל אכלן מתחיל יודע שהחלק הכי טוב בטיול הוא הרגע בו מגיעים למחלבה קטנה או מעדנייה, ומתחילים בטעימות ורכישות הביתה.

פסטיבל דרום אדום הוא הזדמנות לטייל בנגב המתמלא עכשיו במרבדים אדומים ולהכיר את מה שיש ליצרנים כחול-לבן להציע. לכבוד המאורע הכנו רשימה של חמישה מקומות שמחייבים עצירה לטובת הצטיידות, כדי שלא תחזרו הביתה בידיים ריקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת התמצאות/מערכת וואלה!, צילום מסך
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מעדני בשר בייצור ביתי מסורתי אצל תומס, מושב משען

נקניקיות של תומר- תומס. פייסבוק, צילום מסך
נקניקיות מבשר שתומר טוחן ומתבל בעצמו/צילום מסך, פייסבוק

אחרי שעבר תקופה לא קלה כשהעסק שלו פשט את הרגל, חזר תומר פיטוסי לעניינים בעזרת יצור בשר. במו ידיו הוא מכין דליקטסים בייצור ביתי- מסורתי, כשאת האהבה למטבח ובמיוחד לבשר ספג מהבית. "סבי היה אמן בשר עוד בטוניס והמשיך לעסוק בכך גם בארץ. בתור ילד ביליתי אתו שעות על גבי שעות ולמדתי ממנו את כל הסודות" .כמו סבו, תומס יודע לפרק גושי בשר טריים במיומנות ולהפוך אותם לשלל למעדנים.

מצטיידים: יש נקניקיות תוצרת בית מכל הסוגים ומכל המינים (80 שקלים לק"ג): נקניקיות שווארמה שפופולריות במיוחד בקרב הילדים, מרגז חריפות, נקניקיות אווז ואפילו כאלה העשויות מכבד, וזה רק חלק קטן מהמבחר. יש כמובן גם קבבים בתיבולים שונים, ולמיטיבי לכת מציע תומר טחול ממולא או עסבנה- מעי של כבש ממולא אורז ועשבי תיבול (130 שקלים ק"ג). חוץ מזה תוכלו לחזור הביתה עם נתח אסאדו שתומר עישן במעשנה ולכם רק נותר לתת לו צלייה אחרונה בבית. לפני שמגיעים מומלץ לתאם עם תומר והוא ידאג לצייד בדרך חזרה הביתה בדליקטסים.

עוד משהו: אם אתם בכל אופן לא מתכננים נסיעה למושב משען בקרוב, תוכלו לצפות בתומר בשידור חי מכין מרמומה, פקיילה או עסבנה מהמהטבח הטוניסאי בפייסבוק שלו בשידור חי.

תומס- בשר ברמה אחרת. תומר פיטוסי, מושב משען. 054-777-7200

אקלרים ומקרונים בקונדיטוריה ניחוחות חיים, נתיבות

אקלרים של קונדיטוריה ניחוחות חיים בנתיבות. באדיבות חיים דמרי, אתר רשמי
צילום: מתוך האינסטגרם/אתר רשמי, באדיבות חיים דמרי

חיים דימרי למד בתדמור, עבד והשתלם בתל אביב, צרפת, ארה"ב וקנדה, אבל אחרי שהתחתן הבין שהוא הכי רוצה לשוב הביתה, לנתיבות. "הבנתי שאין בטווח הקרוב אף מקום שדומה או מזכיר את מה שאנחנו עושים כאן היום, קלטתי שיש לזה פוטנציאל והביקוש באמת מטורף". את הקונדיטוריה פתח דימרי לפני 5 שנים ומאז נראה שהיא רק הולכת ומתרחבת. אם אתם באזור ואתם פריקים של מתוק, הביקור כאן חובה.

מצטיידים: יש כאן מגוון גדול של קינוחים אישיים כמו מוס ערמונים, מוס שוקולד בלגי ומוס ריבת חלב, פאי לימון, פאי פיצוחים וטופי קרמל או טארט קרם שקדים (20-25 שקלים). אם החלטתם להתפרע, תוכלו לחזור הביתה עם מילפיי צרפתי על בסיס פטיסייר (49 שקלים) או עוגת גבינה ברוקלין אפויה עם דובדבנים (49 שקלים). חוץ מזה יש גם מיני קרואסונים ממולאים בקרם פטיסייר ושוקלד צ'יפס, עוגיות אלפחורס, עוגיות אגוזי מלך, עוגיות קפה (25-30 שקלים) עוגות בחושות כמו מייפל אגוזים ותפוז עם קוקוס או קראנץ שוקולד בלגי עם חלבה (27 שקלים). במידה ולא תרצו להיסחב עם המגדנות בדרכים, תוכלו להתיישב במקום לקפה ולבחור קינוח מפנק.

עוד משהו: דימרי ממליץ במיוחד להגיע לקראת הסופ"ש, אז מתמלאות הוויטרינות לכבוד השבת במגוון אינסופי כמעט של מאפים וקינוחים וגם חובבי המלוחים יוכלו למצוא כאן בייגלה ירושלמי וחלות.

קונדיטוריה ניחוחות חיים. הגפן 23, נתיבות. 052-580-7444. שעות פעילות: א'-ה' 08:00-20:00 וביום שישי 08:00 עד עד שעה לפני כניסת. כשר

מבשלת בירה וביר גארדן ISIS, מושב דקל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוס בירה על הגבול עם מצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דבר ראשון ממהר איציק לוי הבעלים של מבשלת ISIS לענות לשאלתי המתבקשת, אין בינו לבין ארגון הטרור דאע"ש (ISIS באנגלית) דבר. למעשה המבשלה שלו קיימת תחת השם הזה כבר 11 שנה. אייסיס היא אלת השפע והפיריון המצרית ולוי שמצא חיבור בין הקרבה לגבול עם מצרים לדמיון לשמו שלו, והחליט שיהיה זה השם הראוי למבשלת הבירות שלו במשק במושב דקל. בכל חודש מבשלים פה 20-30 אלף ליטר בירה, הרוב לחביות והשאר לבקבוקים. אם אתם חובבי בירות בוטיק יש סיכוי שנתקלתם בבירה שלו בברים וחנויות המתמחות בבירות ממצפה רמון ועד תל אביב. לוי עצמו הקים בצמוד למבשלה ביר גארדן גדול עם במת הופעות ובימי שישי תוכלו ליהנות לצד בירה טרייה גם ממוסיקה חיה וג'אמים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצטיידים: במבשלה חמש בירות קבועות: Pale Ale- בהירה וקלה, Amber Ale- ענברית ובעלת טעמים פירותיים, FreeStyle Beer העוצמתית המשלבת בין לתת פילסנר לשמרי אייל והרבה כישות אמריקאי, -Desert Ale הקרמלית ו- Black Ale הכהה בסגנון הסטאוט האירי (70 שקלים למארז של שישייה). לצד הבירות הקבועות מבשל לוי גם בירות עונתיות וקלילות יותר בקיץ, כבדות ואלכוהוליות בחורף ובירת דבש לקראת החגים. במהלך דרום אדום במת ההופעות תארח אמנים בימי שישי בין השעות 11:00-16:0 ובימי שבת באותן שעות אפשר לצאת לסיור במבשלה עם טעימות (25 שקלים לאדם) או לתפוס שמש חורפית בביר גארדן (שליש -15 שקלים, חצי ליטר-20 שקלים).

עוד משהו: אם אתם ממש רעבים ותפריט הנקניקיות המצומצם לא מספק אתכם, אתם מוזמנים לעשות פיקניק משלכם במקום או ללגום בבר הנגרייה בסמוך את הבירה של לוי לצד תפריט עשיר יותר.

מבשלת בוטיק ISIS, משק 22 מושב דקל.054-6428598. באמצע השבוע ובשבתות שאינן חלק מפסטיבל דרום אדום, רצוי לתאם בטלפון לפני שמגיעים

מחלבת צאלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גבינת רות בסגנון סנט מור, מחלב כבשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

צאלה גורוגנצ'יק גדלה כילדה ב'חוות משק צאן' שהקימו הוריה סמוך למושב עין הבשור ולכן היה זה הדבר הטבעי מבחינתה לחזור לשם אחרי סיום הלימודים ולהקים את המחלבה, שחוגגת עוד מעט עשור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדר הכבשים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצטיידים: מומלץ להצטייד בגבינות חלב כבשים כמו ענבל- גבינה חצי קשה בסגנון גאודה (19 למאה גרם), רות- בסגנון סנט מור (17.5 שקלים), קשקבל (19 שקלים) או יוגורט כבשים (12 שקלים ל-250 גרם או 20 שקלים ל-500 גרם). כמו כן יש גרנולה תוצרת בית, שמן זית מקומי, זיתים בכבישה ביתית, לחמי מחמצת, ריבות וליקרים. במהלך דרום אדום מציעה צאלה בהזמנה מראש סל פיקניק זוגי (150 שקלים) או משפחתי (275 שקלים) הכולל פלטת גבינות, לחמים, סלט, מתבלים, יוגורט עם גרנולה, מפה, כלים ועוד הפתעות. במידה ושכחתם להזמין ואתם כבר כאן, אפשר לאכול בימי שישי ארוחות בוקר עשירות בחווה. בשבת, 18 בפברואר, תתארח כאן הזמרת קורין אלאל ובשישי, 24 בפברואר, יערך מופע מקהלות זמר עם קבלת שבת. כרטיסים ניתן לרכוש דרך דרום אדום מרקט.

עוד משהו: צאלה עושה גם סיור בחווה ובדיר כולל טעימת גבינות (20 שקלים לאדם).

מחלבת צאלה, חוות משק צאן סמוך לעין הבשור. 052-8478935. שעות פעילות: א'-ה' ניתן לבקר באתר בתיאום טלפוני, ו' - 10:00-16:00 פתוח ללא תיאום כולל ארוחות בוקר, שבת - 10:00-17:00 – ניתן לרכוש גבינות וסלי פיקניק

מנשנשים ירקות אורגניים, טבע הבשור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערוגות הקייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנון ורועי עוזיהו, אב ובנו מעין הבשור, הם מראשוני החקלאים האורגניים בארץ. כבר לפני 16 שנה הבין אמנון שאם הוא רוצה להמשיך להתפרנס מהחקלאות בכבוד, עליו לשווק את תוצרתו ישירות לבתים וקהל לקוחותיהם הקבועים מתחיל במצפה רמון בדרום ועד רעננה בצפון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אמנון ורועי עוזיהו בחממות במשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצטיידים: יש כאן ירקות אורגניים מכל הסוגים ובהתאם לעונה. עכשיו יש לצד המבחר הרגיל של פלפלים קטנים ומתוקים, עגבניות שרי צבעוניות, ברוקלי, סלקים צבעוניים, שורשים למיניהם, סוגי צנונים שונים כמו הצנון השחור, ירוקים ותותים מתוקים. בנוסף לירקות שמגדלים במשק, יש מגוון פירות של חקלאי האזור, ביצים אורגניות ממשק אפעים בערבה, שמן זית שהם מייצרים בעצמם ולחמים. אפשר להצטייד בסל ירקות וקרקרים (125 שקלים) או להרכיב לעצמכם את הסל שלכם.

עוד משהו: בתיאום מראש ובקבוצה של 12 איש מעלה, אמנון עושה סיורים במשק ובחממות, מרצה על האזור ועל החקלאות המקומית ומכבד בטעימות מהתוצרת המקומית.

טבע הבשור, מושב עין הבשור. 08-6471600. א-ה' 08:00-16:00 בשישי ושבת בתיאום מראש עם אמנון 077-7295721.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully