וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אפרת בוחן את היינות החדשים של ברקן

8.2.2017 / 17:00

למרות השקעה בשיווק ונוכחות מאסיבית בסופרמרקטים, אבי אפרתי לא מתרשם מהיינות החדשים של יקב ברקן. אין בהם ייחוד, אנינות או שאיפה כלשהי למצוינות

יין. באדיבות היקב,
סדרת אלטיטיוד של יקב ברקן/באדיבות היקב

בטעימת השבוע חמישה יינות אדומים שיצאו לאחרונה ביקב ברקן. שניים מסדרת הביניים "ספיישל רזרב" ושניים מסדרת "אלטיטיוד", הגבוהה יותר. ברקן הוא יקב גדול ודומיננטי, עם נוכחות מאסיבית מאד בסופרמרקטים. הוא זה שאחראי, יחד עם כרמל ויקבי רמת הגולן, לעיקר מאסת היין המגיעה להמוני בית ישראל.

למרות תהליכי תיעוש והשקעה משמעותית ואפקטיבית בשיווק בשנים האחרונות, קשה לומר המון דברים טובים על היינות שנעשו שם בזמן הזה. הטעימה הנוכחית ממחישה את הדברים מאד. יינות מוחצנים, לא מאוזנים, שבמקרה הטוב מצליחים לגעת בטעם ובסגנון הישראלי הגנריים ובאחרים גם את זה לא. ללא ייחוד, אנינות או שאיפה כלשהי למצוינות.

יקב ברקן, הנמצא בבעלות קבוצת "טמפו", עובר שינויים. המנכ"ל התחלף ולאחרונה נערכו שינויים גם במצבת הייננים ביקב. את מקום היינן הראשי תפס עידו לוינסון, מי שהיה מזוהה עם "המהפכה הים תיכונית" שהתרחשה ביקב רקנאטי, וגם חתום על יקב גראז' מוערך הנושא את שם משפחתו.

היינות בסקירה זו, מבציר 2012 ו-2013, מייצגים, אם כן, עידן ישן בברקן. ללוינסון נכונה עבודה רבה שפירותיה יתחילו להיראות רק בעוד שנתיים או שלוש. מעניין יהיה לעקוב אחריה.
לחיים!

1. ברקן, ספיישל רזרב, קברנה סוביניון 2013/באדיבות המצולמים, באדיבות היקב

ברקן, ספיישל רזרב, קברנה סוביניון 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מהגליל העליון. 18 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני. באף פרי אדום ושחור. גוף בינוני. 13.5% כוהל בנפח.

כמה? 70 שקלים

הכי מתאים ל: כריכי בשר, בולונז.

דבר המבקר: בתוך הגוף הבינוני יושב קברנה סוביניון שרירי מאד, מוחצן, עם נוכחות דומיננטית הרבה מעבר למתבקש לעץ ומעט מאד אלגנטיות.

תמורה לכסף: 2/5

בשש מילים: אפשר ואולי גם כדאי קצת אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ברקן, ספיישל רזרב, פטי ורדו 2013

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% פטי ורדו מהגליל העליון. 18 חודשי התיישנות חביבות עץ אלון צרפתי. צבע אדום ארגמני מעט סגלגל. באף פרי שחור, תבלינים ועשבוניות. גוף בינוני. 12.5% כוהל בנפח.

כמה? 75 שקלים.

הכי מתאים ל: נתחי בקר דקים צרובים על הפלנצ'ה.

דבר המבקר: הזן הבורדולזי המשלים משמש כאן ליין זני. זה פטי ורדו בנוסח העולם החדש, פירותי ומוחצן, קטיפתי, מפולפל וחומציות חזקה למדי. לא יין רע מסוגו.

תמורה לכסף: 2.5/5 (ריאלית לז'אנר הסגנוני).

בשש מילים: פטי ורדו לא רע ברוח העולם החדש.

ברקן, אלטיטיוד, קברנה פרנק 770 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה פרנק מכרם בן זמרה בגליל העליון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון חדשות, 80% מהן צרפתיות. צבע אדום עמוק. באף פרי אדום, שחור ותבלינים. גוף מלא. 15% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: קדירות וסטייקים.

דבר המבקר: פרי עוצמתי, ירקרקות מוחשית, אלכוהוליות רבה שניכרת בטעמי היין, שיש בהם גם מידה של קרמליות. יין קצת סגור עם טאנינים שדומיננטיים למדי כרגע.

תמורה לכסף: 2/5.

בארבע מילים: זקוק לעוד קצת התיישנות.

ברקן, אלטיטיוד, קברנה סוביניון 624 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם יפה נוף שבקיבוץ מנרה בגליל העליון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, 80% מהן חדשות. צבע אדום מעט רובי. באף פרי אדום ותבלינים. גוף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים

הכי מתאים ל: סטייקים.

דבר המבקר: מצד אחד עוצמה, מצד שני מימד טעם שטוח משהו. הקברנה הזה רוצה להגיד הרבה אבל בפועל אומר די מעט. יין מוגבל ומאד לא מרשים.

תמורה לכסף: 1.5/5 (יקר מידי).

בחמש מילים:

ברקן, אלטיטיוד, קברנה סוביניון 720 2012

בלי כמה מילים על עפיצות אי אפשר: 100% קברנה סוביניון מכרם עלמה בגליל העליון. 14 חודשי התיישנות בחביות עץ אלון צרפתי, 80% מהן חדשות. צבע אדום ארגמני. באף פרי שחור ותבלינים. ג8וף מלא. 14% כוהל בנפח.

כמה? 120 שקלים.

הכי מתאים ל: סטייקים וקדירות.

דבר המבקר: טוב בהרבה מקודמו, מצליח היין הזה לספק את מקדם הישראליות הטיפוסי של קברנה סוביניון, עולם חדש: מאסה, שריר, פרי, קטיפתיות ואלגנטיות מוחצנת. גבר-גבר מטורזן ומסוגנן, מהסוג שרבים כאן אוהבים לאהוב.

תמורה לכסף: 3/5 (לא רע מסוגו).

בארבע מילים: קברנה סוביניון ישראלי גנרי.

  • עוד באותו נושא:
  • יין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully