וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביס המושלם: פריקסה הכי טעים שיש

21.2.2017 / 7:19

סנדביץ' פריקסה מושלם בדוכן של בונז'ור בנתניה זורק את המונה לילדות, ללחמניית השמרים שתפחה במטבח ולניחוחות הטיגון שעלו ברחבי הבית. זלילה מענגת במוסד הנתנייתי הוותיק

פריקסה במזללת בונז'ור סנדביץ' טוניסאי. קובי רובין
פריקסה במזללת בונז'ור סנדביץ' טוניסאי/קובי רובין

ב-10 בבוקר, אספתי גברת דוברת צרפתית שנסעה למרכז העיר נתניה. בכיוון הנגדי על כביש החוף הייתה תאונת שרשרת לא חמורה, כך שהיה לי ברור שאשאר קצת באזור. במרכז נתניה אין חניה, נדמה שכל תושבי העיר נוסעים לאותה נקודה בדיוק. אין קניון בעולם שיכול לשחזר את התחושה של מרכז נתניה, הצבעים, הריחות, הדמויות, ללא זיוף או חיקוי, התושבים של נתניה עושים את נתניה, ואת ארץ ישראל.

מודה מראש, יש לי תחושת פספוס קשה לגבי העיר, כאילו כולם בילו במסיבה הכי גדולה שלא הייתי מודע לקיומה. הייתי רוצה להחזיר את הגלגל לאחור, להתחיל עם העיר מההתחלה. מעולם לא ניתקלתי בכל כך הרבה אוכל רחוב ברדיוס כל כך קטן, רק מלעמוד ברמזור ספרתי לפחות עשרה מקומות מסקרנים שלא שמעתי עליהם מעולם.

לא ידעתי מאיפה להתחיל. מה שהכניע אותי היה ניחוח של ביצים טריות, צלפים ואנשובי, הימור שהוכיח את עצמו בהמשך. דוכן ארעי עם כמה שמשיות היה הנקודה בה עצרתי. עמדתי מבויש ובוהה מול הדלפק בלעתי את הרוק וכשהצלחתי להחזיר לעצמי את יכולת הדיבור הצטרפתי לתור, כולם בו נתנייתים כמובן. את פריקסה בונז'ור פתחו עמרם ומאירה בלאיש לפני 32 שנים, זמן מספק להבין בדיוק איך להכין את הפריקסה הכי טעים שיש.

ביצים בדוכן בונז'ור פריקסה. קובי רובין
ביצים בדוכן בונז'ור פריקסה/קובי רובין

בימים עברו, כשאמי הכינה פריקסה בבית, הייתי יכול בקלות לטחון שלושה סנדביצ'ים כאלה בלי למצמץ. יחד עם העובדה שאמא טוניסאית אוהבת לראות את הילדים שלה שמנמנים (בעיה שמלווה אותי עד היום), היום כבר אחרי חצי פריקסה אני לא מפסיק לפהק.

מאירה הסתכלה עלי והספיק לה מבט אחד כדי להבין מה אני צריך. מריחה נדיבה של פלפלים לכל האורך, ביצים, ריח מעלף נישא באוויר, אריסה, טונה, כמה פרוסות של אנשובי, דג הקסמים שאחריו לא צריך מלחייה, צלפים וכל זה הונח על צלחת והוגש לי אחר כבוד.

נגסתי את הפינה והכל התחבר יחדיו, כל זיכרונות הילדות חזרו. השולחנות בבית שעליהם עמדו קערות שהדיפו ניחוח שמרים, לחמניות פריקסה שתפחו בנחת, ריח הטיגון שהבריח את כולם מהבית, אמא בגבורה הייתה עומדת מעל השמן ומטגנת כל פריקסה עד לשלמות, והנה אני הקטן, מתגנב למטבח ומפלח פריקסה. יחד עם אחי הקטן היינו בורחים לחצר הבניין ואוכלים בשקט. החניה הרחוקה כבר לא עניינה אותי, הייתי הולך אפילו חצי שעה מקצה נתניה לאכול בבונז'ור פריקסה. את החצי הראשון העלמתי תוך חצי דקה, את השני עיכבתי עד הערב לדחיית הסיפוק הנלווה, סך הכל 20 שקלים לארוחה מלאה וכל כך טעימה.

בונז'ור סנדביץ' טוניסאי. העמק 1, נתניה. 09-8616172. כשר. שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-19:00 ו' 08:00-15:00

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
סלטים בדוכן בונז'ור פריקסה. קובי רובין
סלטים בדוכן בונז'ור פריקסה/קובי רובין
בונז'ור סנדביץ' טוניסאי. קובי רובין
בונז'ור סנדביץ' טוניסאי/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • פריקסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully