וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המפתיעה שבקבוקי בירה הם תמיד ירוקים או חומים

13.3.2017 / 8:47

מדוע בקבוקי הזכוכית של הבירות המסורתיות הן תמיד ירוקות או חומות ואף פעם לא שקופות לגמרי? יש לזה סיבה הגיונית וחשובה מאוד שלא התייחסנו אליה עד היום

חמש עובדות על בירה/מערכת וואלה! News

בסרטון - עוד עובדות מפתיעות על בירה

הבירה קיימת כבר אלפי שנים. למעשה, כבר לפני 5,000 שנה היו מחלקים בירות לעובדים בעיר ארך שבעיראק, כשכר על העבודה שלהם. אולם, רק במאה ה-19 החלו לשווק את הבירה בבקבוקי זכוכית, כשהבינו שזו תשמור על טריותה לאורך זמן רב יותר. בתחילת הדרך, הבירה אוחסנה בבקבוקי זכוכית שקופים. זה עבד יופי לאורך זמן קצר, אולם בקיץ כשהבירה נשארה בשמש, דברים רעים החלו לקרות לה.

בירה. ShutterStock
למה הבקבוק ירוק?/ShutterStock

עוד ב"וואלה! אוכל":

עוד באותו נושא

זה אפילו בריא: העובדות על בירה שידהימו אתכם

לכתבה המלאה

ב- Business Insider בדקו ומצאו שבירות הנמצאות בבקבוקים שקופים "יריחו כמו בואש". הריח הרע נוצר למעשה כי הזכוכית השקופה מאפשרת לקרני UV לחדור לפנים הבקבוק ולשנות את טעמו של המשקה. הפתרון שהוצע אז הוא לאחסן את הבירה בבקבוקים ירוקים או חומים. צבעים כהים יותר חוסמים את קרני ה-UV ההרסניות, מעניקים הגנה ושומרים על הטעם והריח הטבעי של הבירה.

אם אתם תוהים מדוע בקבוקי הבירה נוטים להיות יותר ירוקים מאשר חומים, זה בגלל שאחרי מלחמת העולם השנייה נוצר מחסור בזכוכית חומה. מאז ועד היום הירוק הפך לצבע הרשמי של בקבוקי הבירה, אם כי כמובן גם יש עדיין חברות שמשווקות את הבירות בבקבוקי זכוכית חומים. השכלנו מספיק להיום? יאללה, בירות עלינו.

  • עוד באותו נושא:
  • בירה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully