וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האביב האסייתי: בקיץ הזה נאכל במקלות

19.3.2017 / 10:25

עונת אביב-קיץ 2017 מביאה אתה 5 מסעדות גדולות ושוות, כולן מהז'אנר האסיאתי בדגש על היפני, שפשוט חובה להכיר. השבוע נפתחת הסנונית הראשונה, הירו ראמן של אהרוני, זמן מעולה לעשות שיעורי בית

צילום: דייב שחר, עריכה: רן צימט

וידיאו: מתוך פתיחת הירו ראמן של אהרוני בשרונה. תתכוננו לדור 2.0


אחרי תקופת רגיעה יחסית בתחום המסעדות הגדולות בכלל ובז'אנר האסיאתי בפרט (למעט קאב קאם של בית תאילנדי ואסיה בשוק הפשפשים, שנפתחו בחורף האחרון), אנו עומדים בתחילתה של עונה אסיאתית מרגשת. בתקופה הקרובה צפויות לא פחות מחמש פתיחות של מסעדות אסייתיות חדשות ומבטיחות. החיך התל אביבי כבר מורגל לטעמים האסייתיים, מתאילנד והודו ועד וייטנאם, אבל אביב קיץ 2017 יהיה בסימן יפן, שהפכה ליעד ישראלי מבוקש בתחום התיירות בשנתיים האחרונות, מה שמתבטא כעת גם בקולינריה.

לא מזמן נפתח סניף חדש לאוקינאווה, שהיה רק יריית הפתיחה לגשם היפני העתיד לבוא; ארבע מתוך חמש המסעדות שעתידות להיפתח יציעו תפריט יפני - מאהרוני שהולך לתת כיוון חדש לראמן ועד אריאל גרוסמן שפותח מסבאה יפנית. עוד ברשימה המכובדת הצמד רותי ומתי ברודו עם היפנית שלהם ברחוב הרצל ויובל בן נריה וההרפתקה היפנית שלו בנחמני. ארבע היפניות הללו אגב, מתרכזות ברדיוס די קטן של מרכז תל אביב, כך שיהיה מעניין. את הרשימה סוגרת המסעדה הויאטנמית החדשה של נופר זוהר (עליה קראתם כאן לראשונה) שהולכת לשרוף את הלשון של התל אביבים בכיכר רבין. הכינו את השיחון העברי-יפני שלכם, כי הקיץ הזה כולנו הולכים ללבוש קימונו.

הירו לבונטין, הראמן של אהרוני

הירו ראמן בר. חיים יוסף, מערכת וואלה! NEWS
האם זה יהיה הראמן המנצח?/מערכת וואלה! NEWS, חיים יוסף

שיגעון הראמן נמשך. חודשים ארוכים המתנו בסבלנות והנה זה קורה: השבוע קיים השף ישראל אהרוני טעימות סגורות לצוות ולחברים בהירו לבונטין שם הוא הולך להגיש את הראמן שלו, שאנו מכירים ממתחם שרונה, רק בגרסה משודרגת. בניגוד לשרונה, הפעם הלך אהרוני על מסעדה של ממש בלבונטין והתפריט שבנה הולך להיצמד ככל הניתן למקור ולהגיש מנות ראמן אותנטיות, חלקן עם בשר לבן. הפתיחה צפויה לקרות כבר במהלך השבוע הקרוב, ובהמשך מתכנן אהרוני גם משלוחים.

מרגש אותנו כי: לטובת אלו מאיתנו שמתקשים להגיע למתחם שרונה או לאלו שמתעניינים בראמן לא כשר, אהרוני בדרך עם הבשורה. מה גם שהתגעגענו לראות אותו מכהן על תקן המנצח של התזמורת במסעדה גדולה ומושקעת.

הירו, לבונטין 19 תל אביב, לא כשר

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

שיראטו, איזקאיה יפנית של עלי גרוסמן

המזללה. דן פרץ,
הגלגול הקודם. המזללה/דן פרץ

הזוכה בלוקיישן היפה בעיר הוא אריאל (עלי) גרוסמן שפותח בתחילת מאי בחלל היפהפה של מסעדת כתית לשעבר את שיראטו. הקונספט הוא איזקאיה יפנית, מסבאה עם מנות בר קטנות ואלכוהול שהולך לצידן. גרוסמן הוא אחד מחלוצי המטבח האסיאתי בארץ שהקים את מסעדת טקמארו בשנות התשעים ובהמשך אונמי, והיה בין הראשונים בארץ שהגיש אוכל יפני. בשיראטו הולך גרוסמן להגיש טאפאס יפני, כגון מנות יקיטורי, השיפודים היפנים, דגים בגריל ודגים נאים וסוגים שונים של ראמן, ועוד.

מרגש אותנו כי: חזרתו של איש שתרם כל כך הרבה לקולינריה אחרי היעדרות של עשור, מסקרנת במיוחד. האם הוא יצליח להביא אותה בשיחוק מרענן או שההיעדרות הממושכת מסצנה שהשתנתה כל כך בשנים האחרונות, תיתן את אותותיה? ומה יהא על החלל של כתית והמזללה? כל התשובות יינתנו באביב הקרוב.

שיראטו, נחלת בנימין 57, תל אביב. לא כשר

ביסטרו יפני של יובל בן נריה

פורים בטאיזו. צילום: איליה מלניקוב
יחצ: קרבט וייס,
חצי יפני חצי צרפתי/צילום: איליה מלניקוב יחצ: קרבט וייס

אחרי ההצלחה חסרת התקדים של טאיזו, ואחרי שהקים את מיאזאקי מתפנה יובל בן נריה להקים עבורנו ביסטרו יפני בניחוח צרפתי בלוקיישן תל אביבי שנגוע בלא מעט כישלונות (קפה נחמני, האויסטר בר, ועוד). בתוכנית של בן נריה שילוב של אוכל רחוב יפני ומנות מוכרות מהמטבח הצרפתי, ללא ראמן וסושי, תוצאה של טיולים שעשה ביפן במהלך השנה האחרונה ובהם קיבל השראה ורעיונות. הביסטרו אמור להיות באווירה נינוחה וקז'ואלית ביחס לטאיזו.

מרגש אותנו כי: אם יש מישהו שמסוגל לשבור קללה של לוקיישן זה כנראה יובל בן נריה, חמוש בצ'ופסטיקס.

נחמני 26 תל אביב.

היפנית החדשה של R2M ברחוב הרצל

הוטל מונטיפיורי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
הראמן המוצלח של הוטל מונטיפיורי/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

גם רותי ברודו קפצה ליפן במטרה להדק את הקונספט ואת החוויה שהולכים להיות בהרצל 16, המיקום שאליו יעבור המתחם של רוטשילד 12 ושם תיפתח המסעדה היפנית המדוברת של הקבוצה במהלך חודשי הקיץ. השף העתידי של המסעדה הוא עידו לב, שבימים אלו עובד במרץ על בניית תפריט יחד עם השף הראשי של r2m גיא פולק.

מרגש אותנו כי: עם סגירתה הקרבה של רוטשילד 12 האהובה הולכים בקבוצת R2M לפצות אותנו עם המסעדה היפנית הזאת, וכי בשורה חדשה מהקבוצה המצליחה היא תמיד סיבה למסיבה.

הרצל 16, תל אביב.

קפה האנוי, מסעדה צרפתית ויאטנמית בכיכר רבין

המקום המסקרן שסוגר את הרשימה, עליו גילינו לכם פה לראשונה בסוף השנה שעברה, הוא מסעדה צרפתית ויאטנמית שכנראה תהיה נגזרת של קפה האנוי, ביסטרו צרפתי ויאטנמי מצליח בפריז. על התפריט הופקדה השפית נופר זוהר (משחקי השף, כתית, צפון אברקסס) שעומלת בימים האחרונים על ניסויים של מנות שונות ועל מציאת סו-שף מתאים. המקום צפוי להיפתח במהלך אפריל.

מרגש אותנו כי: קפה האנוי הולך להרים את הרמה של הקולינריה המדשדשת של אזור כיכר רבין, לייבא קונספט מבטיח מפריז מה שתמיד מרגש, ולתת גם אפשרות לשפית המבטיחה להראות מה היא יודעת, בלי שף גדול לצדה.


קפה האנוי, כיכר מלכי ישראל 10 תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully