וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שואורום בייקהאוס: מאפייה חדשה וצבעונית בתל אביב

21.3.2017 / 12:10

כיכר רבין מתחדשת בשוארום בייקהאוס - קונדיטוריה צבעונית, פוטוגנית ומוקפדת עם להיטי אינסטגרם פופולריים במיוחד כמו קרונאטס, דונאטס צבעוניים, כוסות ממותגות, ואפילו המצאה חדשה - קרוגלעך

צילום: עידו שחם, עריכה: אביב ארגז

עולם האפייה והקונדיטוריה בישראל הפך בשנים האחרונות לפוטוגני במיוחד, תוצר ישיר של רשת האינסטגרם הפופולרית.
מאפיות שהיו בעבר חלום פריזאי או ניו יורקי רחוק, הגיעו בשנתיים האחרונות גם אלינו לארץ, מציעות מאפים יפהפיים בויטרינות בוהקות ובחלל מעוצב ועדכני. לא עוד סתם פחמימות ריקות או קרואסונים משעממים, הישראלים צורכים את המאפים שלהם הישר ממפעלי הטרנדים הגדולים בניו יורק ופריז, מהקרונאט המפורסם ועד עוגות הקרפים הגבוהות. אפשר למצוא דוגמאות לתופעה בסוויט בוקס, בייקשופ אמריקאי שנפתח בקיץ שעבר בשוק לוינסקי, או בחנות המקרונים המעוצבת טווינס קייק בבוגרשוב. כעת מגיעה התופעה גם לכיכר רבין.

ביום חמישי הקרוב ייפתח לקהל השואורום בייקהאוס, פאטיסרי חדש בכיכר רבין ברוח צעירה ועיצוב שובב. השואורום הוא חלום משותף של אב ובתו, היא מעצבת צעירה ויזמית עם אהבה גדולה לעולם האפייה והוא עם רזומה ארוך בעולם היזמות בכלל ובעולם האפייה בפרט. קלואי ווב סיימה את לימודי העיצוב שלה אבל לא התחשק לה במיוחד להיכנס לרוטינה של סטודיו. אבא שלה, ג'ונתן, הקים לפני 15 שנה את רשת המאפיות בוטיק סנטרל וכשזו צברה הצלחה מכר את העסק ופנה להקמה של פרויקטים דומים בניו יורק, ביניהם רשת המקרונים By Woops Bakehouse.

שואורום בייקהאוס. סיגל סבן,
עוגיות פילואו/סיגל סבן

השניים חברו לשף קונדיטור קלוד בן סימון שעבד בזמנו בבוטיק סנטרל אבל מאז כבר הספיק להתמחות אצל Pierre Hermé וב-LADUREE ויחד הם הקימו את המאפייה החדשה, בה תמצאו מאפים מהפכניים שעוד לא נראו בגבולות תל אביב וביניהם אפילו מאפה אחד שרשמו עליו פטנט וניתן למצוא רק אצלם - הקרוגלעך.

בויטרינות ועל גבי הדלפק תמצאו מגוון מאפים צבעוניים כאשר הבולטים ביניהם הם דונאטס במגוון ציפויים צבעונים ובמילויים שונים כמו דונאט בזיגוג וניל עם פצפוצי לימון ובמילוי קרם לימון (12 שקלים) או דונאט תות במילוי קרם תותים (12 שקלים) אבל הדונאט המלהיב במיוחד הוא ללא ספק הקרונאט (12-14 שקלים) המפורסם שהמציא לראשונה דומיניק אנסל בניו יורק, המצאה ששינתה את עולם הקונדיטוריה לנצח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שואורום בייקהאוס. סיגל סבן,
צבעוני ופוטוגני/סיגל סבן

וכאמור, יש את הקרוגלעך, פיתוח בלעדי של השואורום והמצאה שנרשמה כפטנט. מדובר במאפה הרוגלעך המוכר רק מבצק קרואסון ובטעמים לא שגרתיים כמו ציז' קייק, קוקוס ושוקולד לבן, שוקולד ואגוזי לוז אבל גם גרסאות מלוחות כמו קרים צ'יז וחלפיניו או עגבניות ומוצרלה (5 שקלים). עוד בתפריט הפוטוגני של השואורום תמצאו קרופרצעל, פרצעל מתקתק מבצק קרואסון, או פילו קוקי, עוגיות ענק המזכירות בגודלן כרית במשקל 150 גרם, קרואסונים באפייה כפולה מיוחדת ויש אפילו פאסטל דה נאטה, המאפה הידוע מפורטוגל.

מלבד המאפים אפשר למצוא בשואורום גם מיני משקאות מסקרנים וביניהם מאצ'ה לאטה שאפשר לבקש בגרסה החמה או הקרה, ויש גם קפה נייטרו (Nitro) הלא הוא קפה קר מוגז בחנקן שנמזג מברז המחובר לחבית.

שואורום בייקהאוס. סיגל סבן,
פיתוח בלעדי- קרוגלעך/סיגל סבן

קלואי שמגיעה מעולמות העיצוב עיצבה לוגו שובב וגם המקום עצמו מעוצב ברוח צעירה עם דלפק העשוי בטון, מדרגות ורודות, חרסינות לבנות וקירות לבנים אפורות. גישת האפייה של השאורום אומרת שאופים כל פעם קצת כך שתמיד יש מאפים טריים שרק יצאו מהתנור. אין מאגרים גדולים, לא מחזיקים מאפים מאתמול ובכלל בויטרינות יש רק כמה מאפים מכל סוג ולפי הביקוש מכניסים לתנור מאפים חדשים. בכניסה דולק שלט המבשר לעוברים ושבים על כך שהתנור בעבודה ומיד ייצאו מאפים לוהטים למכירה. אז כדאי להיות בהיכון.

The Showroom Bakehouse, רחוב מלכי ישראל 11 תל אביב, שעות פעילות בכל ימי השבוע 7:00-00:20, 03-9335592. לא כשר

שואורום בייקהאוס. סיגל סבן,
דונאטס/סיגל סבן
שואורום בייקהאוס. סיגל סבן,
הקרונאט הגיע לכיכר רבין/סיגל סבן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully