וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא דוכן בשוק: נפתחה מסעדת הראמן החדשה של אהרוני

30.3.2017 / 12:25

שנה וחצי מוצלחות בשרונה מרקט פתחו לאהרוני את התיאבון והיום הוא פותח רשמית מקום שני, הפעם מסעדה של ממש, גם היא על טהרת הראמן. הצצה להירו סאקה בר, שיגיש שלל מנות חדשות מבית היוצר של השף המוערך

צילום: עידו שחם, עריכה: רן צימט

אין ספק ש-2017 היא שנת מפנה לשף ישראל אהרוני שהופך לעסוק יותר ויותר. שנה בה הוא יככב על המסך לא רק ב"המסע המופלא עם גידי ואהרוני" אלא גם כשופט מן המניין במאסטר שף, ויחנוך לראשונה מזה שנים ארוכות, מסעדה של ממש. ניסוי כלים מוצלח במיוחד של שנה וחצי כדוכן בשרונה מרקט, הספיק לו כדי להבין שלראמן המדובר שלו מגיעה מסעדה של ממש. זאת, אחרי שנים רבות במהלכן לקח השף הכוכב הפסקה ממסעדנות ובחר להישאר מחוץ לסצנה המקומית. "למרות שנשבעתי שאני לא אחזור למסעדות, לפני כשנה וחצי הצליחו לפתות אותי לדוכן, כי זאת באמת דינמיקה אחרת. והנה לא עברה שנה וחצי ואני מוצא את עצמי שוב עם מסעדה. לא התכוונתי לעשות את זה בגילי, אני עוד רגע בן 66, אבל זאת ההוכחה שאף פעם אסור לנו להצהיר 'לעולם לא'".

אהרוני מתקשה לשים את האצבע על נקודת זמן מסוימת בה האסימון נפל לו שהוא בשל למסעדה שוב, לדבריו זה היה תהליך ממושך, שקרה בעיקר בזכות לנהירה לדוכן הראמן בשרונה מרקט, שהצליחה להפתיע אפילו אותו. "זאת הייתה תעלומה. זה דבר נורא ספציפי שהרבה ישראלים לא הכירו, לא היה לי מושג איך זה יתקבל", מספר אהרוני על התקופה שקדמה לפתיחת הראמן בשרונה מרקט. "מה עוד שפתחנו ממש בשיא החמסינים של הקיץ והמיתוס של ישראלים לא אוכלים מרק בקיץ גם כן היה לו משקל". המיתוס כמובן התגלה כשגוי, הדוכן הפך ללהיט והוכח כי קיץ או חורף, ישראל בשלה לראמן.

ראמן. יעל לאור, אתר רשמי
הראמן של אהרוני, כבר לא דורש הגעה לשרונה/אתר רשמי, יעל לאור

את הקרדיט להתפתחות הקולינרית של הישראלים מעניק אהרוני דווקא לסועדים. "אני חושב שבכל המהפכה הקולינרית של השנים האחרונות הקרדיט העיקרי מגיע לקהל, כי אם אין קהל שבשל למהפכות האלו אז הן לא קורות. ברור שנהייתה מין דינמיקה של היזון חוזר אבל ההתנעה מתחילה מהסקרנות, מהפתיחות ומהצורך של הקהל לעוד ועוד דברים חדשים".

למרות שכבר היו ראמנים פה ושם במסעדות בכל מיני מסעדות אסיאתיות, אהרוני היה הראשון שפתח ראמן בר. "אנחנו הלכנו על ראמן בר ממש, זאת אומרת שזה הדבר העיקרי ואני חושב שזה מוכיח את עצמו".

בניגוד לשרונה מרקט שם היה דוכן קטן, כאן זאת כבר מסעדה רצינית, עם 60 מקומות ישיבה, עם מלצרים, כלים מעוצבים שמחליפים את הכלים החד פעמיים ועיצוב מושקע. גם טווח המנות גדל כאן: "יש לי מטבח ענק, מצויד, משוכלל, נהדר, כך שאין לי בעצם מגבלות, כל עוד אני נשאר נאמן לרעיון של ראמן בר", אומר אהרוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הירו ראמן. שי אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
ישראל אהרוני, חונך את הבייבי החדש/מערכת וואלה! NEWS, שי אוחיון

בתפריט המסעדה (שנמצא כרגע בהרצה) רגע לפני הראמן תוכלו לנשנש מנות קטנות (19 שקלים) של סלט ירקות ירוקים, מיסו ולימון; גזר ודייקון כבושים קלות; חציל מאודה עם סויה, שום וג'ינג'ר או סלט אצות קומבו ואטריות שעועית (19 שקלים). עוד תמצאו בתפריט גיוזה פרגית (32 שקלים) גיוזה חזיר (34 שקלים) או טבעונית (28 שקלים; וחמישה סוגי באן, הלחמנייה המאודה שהפכה גם היא בשנתיים-שלוש האחרונות ללהיט קולינרי עם מילויים של ברווז (24 שקלים), עוף (22 שקלים), חזיר (24 שקלים), בקר מפורק (24 שקלים) או טבעוני (21 שקלים). מנה חדשה נוספת היא מנה של פרוסות חזיר במרינדה פיקנטית עם אגוזי קשיו מרוסקים (32 שקלים).

בגזרת הראמן תמצאו ראמן ברווז (62 שקלים) שני סוגים של ראמן עוף (54 שקלים) ראמן דן דן (58 שקלים) חזיר (58 שקלים ואופציה צמחונית/טבעונית (48 שקלים).

הירו ראמן. שי אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
גם גזרת הבאנים שודרגה/מערכת וואלה! NEWS, שי אוחיון

בנוסף יוגשו שתי מנות עיקריות של אטריות ללא ציר - אטריות דן דן (56 שקלים) ואטריות סובה קרות עם עוף או ברווז (46 שקלים). בהמשך יתווספו לתפריט גם קינוחים - ארטיקים טבעיים, וגלידה טרייה ממכונת גלידה שתעמוד במקום. במקום נבנה גם תפריט קוקטיילים מושקע במיוחד, עם משקאות כמו מיסו מוז - מיסו ברום כהה, בננה מאש וקרמל תבלינים (32 שקלים), נינג'ה שפריץ - אפרול עם גרניום, סאקה עם לנדוור ויין לבן מבעבע (32 שקלים ועוד.

כחלק מהאווירה הקלילה והקז'ואלית של המקום, לא נלקחות כאן הזמנות טלפוניות והשיבה במקום נעשית על בסיס מקום פנוי. כרגע המקום פתוח בשעות הערב בלבד, הכוונה לפתוח בעוד כשבועייים גם בשעות הצהריים. נכון לכרגע, אין שירות משלוחים, שככל הנראה יתווסף בשלב מעט מאוחר יותר, אך ניתן לבוא ולקחת טייק אוויי.

הירו סאקה בר, לבונטין 19, שעות פעילות בתקופת ההרצה: ראשון - שבת: 19:00-23:30, פניות דרך עמוד הפייסבוק, אין הזמנת מקומות. לא כשר

הירו ראמן. שי אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
תפריט קוקטיילים מושקע/מערכת וואלה! NEWS, שי אוחיון
הירו ראמן. שי אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
אל תשכחו להזמין גם גיוזה/מערכת וואלה! NEWS, שי אוחיון
הירו ראמן. שי אוחיון, מערכת וואלה! NEWS
גם הראמן הצמחוני משרונה יגיע לכאן/מערכת וואלה! NEWS, שי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully