וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה במילואים: קבב כבש בבית אל

4.4.2017 / 7:01

המונה טועם מגויס למילואים בבית אל, מחליף את המונית בג'יפ, ומפספס את שעת ארוחת הצהריים בבסיס. אבל מעז יצא מתוק, באמצע שום מקום הוא מוצא קבב כבש במחיר משתלם במיוחד

סטקיית דרך המלך. קובי רובין
קבב כבש בפיתה ששווה כל שקל/קובי רובין

מי שעושה מילואים מכיר את אותן נסיעות מנהלתיות שצריך לפעמים לבצע לאורך כל הגזרה, פתאום אתה מוצא את עצמך נוסע 50 ק''מ לצד השני של המדינה בגלל חוסר תיאום. כך התגלגלתי לנסוע בג'יפ בדרך לקחת ג'יפ אחר שלא יודעים איפה הוא בדיוק. מי שלא עשה צבא, לא יבין זאת. במהלך הנסיעה הבנתי שאת ארוחת הצהריים פספסתי, לבסיס בבית-אל יש מטבח גדול ולא גמיש, אם אתה מאחר את זמן ההגשה, תישאר רעב על חשבונך, חלילה לא ישאירו שולחן עם כמה צלחות למאחרים. לכן היה לי ברור שצריך לבצע סריקה טובה של אזור בית אל.

בית אל הוא לא יישוב גדול במיוחד, אבל כל מקום צריך לקבל את הצ'אנס שלו. עצרתי את הג'יפ ליד מסעדת דוד המלך, סוג של פונדק דרכים שקצת נתקע בשנות השמונים. לא התפלאתי למצוא שולחן שלם של חיילים יחד עם הקצין שלהם אוכלים בתשלום, מה שהצבא אף פעם לא הבין זה שבאזור שיש בו פעילות מבצעית, המטבח צריך להיות פתוח כל הזמן.

סטקיית דרך המלך. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
סטקיית דוד המלך/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

העיצוב של המקום משעשע, ציורי קיר לרוב, לא נתתי לעצמי להתפזר, הכל בלחץ זמן, הגעתי לטעום ולא לשפוט לפי המראה. דווקא כאן, באחד הקצוות של המדינה גיליתי דוכן שלא מבייש את הפירמה בכלל, לא חוסך מעצמו את העבודה הקשה ובאמת מנסה ומצליח להעניק תמורה מלאה לכל שקל, לא דבר מובן מאליו בכלל ובהחלט ראוי להערכה. מסעדת דרך המלך סוגרת פינה לכל מי שחולף באזור ומחפש מקום כשר וטוב על הדרך. המחירון לא חוצה את ה-30 שקלים, בשורה משמחת, למרות המיקום המאתגר, דרך המלך לא מנצלים את מיקומם להפקיע מחיר בשום צורה.

הגיע תורי והזמנתי קבב כבש בפיתה (28 שקלים), הסתכלתי על הסלטים והתחלתי לנשנש קצת מהזיתים, קטנים ומרים, הבחור במקום הציע לי לאכול קצת מהצ'יפס של המקום, לא סירבתי, צ'יפס בפרוסות עם יותר מידי מלח, סלט חצילים צפוף ומתובל חזק, חצילים מטוגנים, מטבוחה, סלט בדואי שזה סלט ירקות חריף מידי, לימון כבוש שאף פעם לא אומר לא לקבב כבש, כרוב אדום, ועוד כל מיני ממרחים פחות מעניינים. המשכתי להמתין בסבלנות שאין לי, אין מה לעשות, הם לא מכינים כלום מראש, הזמנת? תמתין בשקט, המשכתי לנשנש מהצ'יפס הביתי של המקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
סטקיית דרך המלך. קובי רובין
סלטי הבית/קובי רובין

הבחור במקום התחיל להכין לי את הפיתה, לא הלכתי על כל המרכיבים, הוספתי שכבת חריף לפני הכל, את הצ'יפס אכלתי כבר לפני, זה לא מנע ממני להוסיף עוד קצת, המשכתי להוסיף מעט סלט חצילים. נתתי כמה ביסים מקבב הכבש, הטעם היה מעולה ועסיסי, הסלטים היו בדיוק כמו שצריך, כל מרכיב במנה היה מעל ומעבר והתמורה לתשלום הייתה ראויה.

הקבב היה פשוט ולעניין בלי יותר מדי טעמי לוואי, החריף האדום לא כאב מדי, הלימון הכבוש היה בפרוסות גדולות מידי, לא היה לו סיכוי איתי. אחרי מספר דקות חזרתי לנהוג והעברתי את המנה לחבריי שיטעמו, נסעתי בחזרה לבסיס, בהגיעי לבסיס שאלתי אם נשאר משהו מהפיתה, הם ענו בטבעיות 'איזה פיתה?' טעמתי משהו טוב בבית אל ולא נשאר לי בסוף כלום. לבריאות, בתאבון.

סטקיית דוד המלך, בכניסה לבית אל, 02-5874334, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:00-22:00. כשר למהדרין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully