וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזהב הלבן: 5 הפיתות הטובות בת"א

18.4.2017 / 13:29

שבוע ללא חמץ גרם לנו להתגעגע יותר מכל לפחמימה האהובה עלינו בעולם כולו, סמל לאוכל הרחוב הישראלי - הפיתה כמובן. לכבוד חזרתו של החמץ בחרנו את חמש הפיתות המפנקות של ת"א

מסעדת "הקוסם" בתל אביב/צילום: עידו שחם, עריכה: עומרי מלכה

דג מרוקאי בפיתה, הקוסם

מסעדת "הקוסם" בתל אביב. יעל לאור, מערכת וואלה!
דג מרוקאי בפיתה בקוסם/מערכת וואלה!, יעל לאור

הקוסם, מי שהפך לממלכת אוכל הרחוב של ת"א, מפורסם בעיקר בזכות הבוריק, הפלאפל והשווארמה שלו. לפני כשנה הוסיף האיש מאחורי השם המבטיח, אריאל רוזנטל, דג מרוקאי חריף לתפריט, אותו אפשר לקבל בצלחת או בפיתה. מדובר באחת ממנות הפיתה המפנקות והמפתיעות שיצא לנו לטעום, שילוב של תבשיל הדג המרוקאי המעקצץ והעשיר של אמא, באווירה קולית של אוכל רחוב.

מחיר: 48 שקלים.

הקוסם, שלמה המלך 1 פינת קינג ג'ורג ת"א, 03-5252033

פיתה אהבה, שיפודי אירופה

שיפודי אירופה. AvirA.tlv,
פיתה אהבה בשיפודי אירופה/AvirA.tlv

שיפודי אירופה של השף שרון כהן, התחילו את דרכם, לפני כשנה, כמקום שמגיש רק שיפודים וסלטים. לאחרונה, הרחיבו את התפריט וכעת הוא כולל גם ארבעה סוגים של פיתות לקחת לדרך. ביניהן תמצאו קבב טלה עם סלט חצילים, פיתה עם שרימפס, צזיקי וקישואים בגריל, סלט ירקות מהגריל עם יוגורט או טחינה ואופציות נוספות, בהן גם צמחונית/טבעונית. אבל, בקטגוריית המיוחדת מנצחת כאן פיתה אהבה, עם חלקי פנים בתערובת תבלינים תימנית. לא רק בזכות השם אלא גם בשל שילוב מרכיבים שהצליח להשאיר אותנו חסרי מילים.

מחיר: 35 שקלים.

שיפודי אירופה, שדרות רוטשילד 9 ב' ת"א, 03-6565692

סביח הכרובית של מפגש אושר, יסלחו לנו חובבי הסביח המסורתי, הוא מקרה יוצא דופן בו החידוש עולה על המקור. כי כרובית בפיתה זה אלוהי, והרבה יותר מגניב ויצירתי מעוד חציל בפיתה. אז יש במפגש אושר גם את הסביח המקורי וגם סביח בטטה ופלאפל מדהים, אבל סביח הכרובית הוא זה שגרם לנו לאחרונה לחזור שוב ושוב אל המקום, ומעבר לכך שמדובר בפיתה טעימה, היא גם משאירה תחושה קלילה הרבה יותר מהסביח הקלאסי.

מחיר: 24 שקלים.

מפגש אושר, המלך ג'ורג' 105, תל אביב, 054-4289765.

מינוט סטייק של אייל שני, המזנון

המזנון. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מינוט סטייק אצל אייל שני/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

אי אפשר לעשות כתבה על פיתות בת"א בלי לתת מקום של כבוד למי שהפך אותן למאכל הכי מגניב ברחוב- אייל שני כמובן. המזנון על שלושת סניפיו מצליח להיות מוקד עלייה לרגל, מדי יום בכל שעות הפעילות שלו. אם כבר כרובית בפיתה חייבים לתת לשני את זכות הראשונים על ההמצאה, אבל הפעם הלכנו על המנה הפופולרית ביותר- מינוט סטייק בפיתה. או כמו שאייל שני מתאר אותה: "מינוט סטייק הם נתחים דקיקים הנפרסים בסכין חדה מנתח המותן של הפרה. מהסכין עוברים הנתחים לצלייה על פלדה לוהטת. הצלייה מזהיבה אותם ויוצרת בהם רעד נעים. כשהנתחים מוזהבים האלו נערמים בפיתה הופך הרעד לרוח בשר נעימה הנושבת אלינו והפיתה נקראת אז מינוט סטייק".

מחיר: 46 שקלים.

מזנון, קינג ג'ורג' 30, 03-6317688; אבן גבירול 23, 03-7168977; הנחושת 1 ת"א 03-6541771

אחרונה חביבה, אמנם לא מגישה פיתות עם תכולה יוצאת דופן, ועדיין לא יכולנו להתעלם מהעבודה שהפיתות של ג'סמינו הפכו בשנה האחרונה ללהיט בקרב פודיז רבים. ג'סמינו הוא גלגול של מסעדת סטפן בראון לשעבר, שהפכה בהמשך לרמלה, שכבר נסגרה. המסעדן שאול טבת אשר עמד מאחורי המקומות הללו תכנן לא מעט זמן לפתוח חלון שייצאו לרחוב וימכור פיתות פשוטות עם בשר משובח. זה לקח זמן ובסוף הפלא קרה: בין ארבע הפיתות המופיעות בתפריט - קבב, נקניקיות, פרגיות ולב עגל, אין ספק שהפיתה שהפכה לחביבת הקהל היא זאת עם הקבב. כמה פשוט ככה טעים.

מחיר: 28 שקלים.

ג'סמינו, אלנבי 97 ת"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully