וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפים חושפים - זוהי הדרך הטובה (והיקרה) ביותר להכנת הסטייק המושלם

13.10.2022 / 0:01

כך תכינו את הסטייק המושלם ב-5 פעולות פשוטות - טובי השפים ממליצים על טכניקה פשוטה (אבל יקרה וארוכה) להכנת סטייק עסיסי וטעים. אניני טעם, זה בשבילכם

האם זהו הסטייק הטוב ביותר בעולם?/צילום: סיפור בדקה

להכין את הסטייק המושלם - ברמת העשייה המדויקת ושכל חלקיו יתבשלו באופן אחיד - זו אמנות שדורשת מידה רבה של מיומנות וניסיון במטבח. טובי השפים מציעים לעשות את זה בשיטת בישול ייחודית שמשלבת בין שתי שיטות מוכרות ומבטיחים שאם תעקבו היטב אחר ההנחיות תוכלו גם אתם ליהנות מהסטייק האולטימטיבי. מוכנים? רעבים? ככה זה עובד.

הטכניקה שלהם משלבת בין שיטת הבישול המסורתית לשיטת הבישול בסו-ויד (בסוף תקבלו הדרכה מסודרת, אל דאגה). הסו-ויד היא שיטת בישול מזון בוואקום - שקיות פלסטיק אטומות. בשיטה זו יש להכניס את נתח הבשר המתובלן והמנויילן שלכם לשקית אטומה ואותה להניח בסיר מים בטמפרטורה משתנה. עיקרה של טכניקת הבישול היא לבשל את הבשר האטום במים בטמפרטורה נמוכה יחסית למשך יותר מ-45 דקות. השיטה מבטיחה בישול באופן אחיד מבפנים ומבחוץ, שמירה על מידת עשייה מדויקת, פירוק חלבונים יעיל והנפקת נתחים רכים במיוחד תוך שמירה על המרקם והצבע של הבשר.

מדריך סו וויד במסעדת פופינה. נמרוד סונדרס
השף אוראל קמחי מדגים בישול סינטה בסו וויד/נמרוד סונדרס

השפים המובילים בעולם מסתמכים על בישול סו-ויד, אולם הגאדג'ט אינו זול ואם תרצו לבשל כמו שפים מקצועיים - תצטרכו לשלם בין 179 ל-199 דולרים. לשפים יש אפילו אפליקציה שמחשבת את טמפרטורת הבישול הרצויה לפי עובי הסטייק ומידת העשייה המתבקשת. למשל, עבור סטייק במידת עשייה rare הם מחממים את המים ל-129 מעלות פרנהייט (53 צלזיוס).

אולם, שיטת בישול זו זכתה גם לביקורת שלילית מצד טועמים שטענו שהבשר איבד מטעמו. צוות אנשי המקצוע ChefSteps, שיוצרים את סרטוני ה-"how-to" ביוטיוב, מצאו פתרון גם לזה וטוענים שאחרי הבישול בסו-ויד, יש לצרוב את הבשר במחבת עם הרבה חמאה, ממש כמו בשיטה הקלאסית, למשך מספר שניות בלבד עד היווצרות קרום. בנוסף, ועוד לפני הכל, הם מפזרים על הנתח כמות נדיבה של מלח ופלפל ולתוך השקית האטומה מכניסים גם עלה דפנה (או עשבי תיבול אחרים כאוות נפשכם). אחרי 45 דקות של בישול בוואקום, הם מעבירים את הסטייק המוכן למחבת הרותחת עם חמאה לחצי דקה בערך ומשם לצלחת ומפזרים מעליו את נוזל הבישול.

הוספת רוטב לסטייק שנצלה במחבת. Giphy
הוספת רוטב לסטייק שנצלה במחבת/Giphy

ככה השפים עושים את זה:

מבולבלים? אז בואו נעשה לכם קצת סדר. ככה תכינו את הסטייק המושלם ב-5 פעולות פשוטות:

1. פזרו על נתח הבשר מלח ופלפל והוסיפו עלה דפנה. אם אין לכם עלה דפנה, כל עשב תיבול טרי יעשה את העבודה.

2. סיגרו את הבשר המתובלן בשקית אטומה.

3. השתמשו בסו-ויד כדי לחמם מחבת או סיר מים לטמפרטורה הרצויה (התחשבו בעובי הסטייק ומידת העשייה המתבקשת) והכניסו לסיר את השקית עם נתח הבשר ל-45 דקות עד שעה.

4. הוציאו וצרבו משני הצדדים במחבת רותחת עם חמאה עד שבכל צד יווצר קרום. זכרו: אתם לא מבשלים את הבשר, אלא אוטמים את חלקו החיצוני. 30 שניות של צריבה וזה מוכן.

5. חיתכו לפרוסות והגישו.

בתיאבון!

  • עוד באותו נושא:
  • סטייק
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully