וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: מסעדת רפאל נסגרת סופית

24.4.2017 / 9:30

לוואלה! אוכל נודע סופית מפי מקורות המקורבים למסעדה כי מסעדת רפאל של רפי כהן לא יצאה לחופשה זמנית אלא נסגרה לצמיתות

רפי כהן. ראובן קסטרו
שף רפי כהן בימים אחרים/ראובן קסטרו

חוסר הוודאות והשמועות שאפפו את סגירתה הזמנית לכאורה של מסעדת רפאל בתל אביב, הגיעו לסופם. היום נודע לוואלה! אוכל מפי מקור מוסמך כי מסעדת רפאל של השף רפי כהן נסגרה לצמיתות ולא תיפתח יותר. כפי שפורסם כאן לפני כמה ימים, המסעדה נסגרה באופן זמני לכאורה לפני חג הפסח. על המסעדה נתלה שלט: "לרגל שיפוץ במגדלי דוד המסעדה סגורה למשך שבוע ימים. עמכם הסליחה, הנהלת המסעדה". בפועל, השלט, שנראה כתוב כלאחר יד, מתנוסס על הדלת הסגורה כבר קרוב לשלושה שבועות והשיפוץ המדובר נעשה בקומת רחוב הירקון המרוחקת מהמסעדה. חלל המסעדה כמו קפא בזמן, הכל עומד נטוש וקו הטלפון של המסעדה מנותק. עד לרגעי כתיבת שורות אלה, השלט לא הוסר.

בפעמים האחרונות בהן נוצר קשר עם רפי כהן, לפני כמה שבועות, טען השף כי הוא עסוק או לא בארץ וכעת הטלפון הסלולרי שלו מנותק. לוואלה! אוכל נודע כי למסעדה הצטברו חובות רבים לעובדים ולספקים, וישנם גם הליכים משפטיים שננקטו נגד השף בגין עיכוב תשלומים.

מסעדת רפאל סגורה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
השלט המדובר. לא מדובר בשיפוץ זמני/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

כהן (42), יליד ירושלים, למד לבשל מסבתו המרוקאית עזיזה. במהלך שירותו הצבאי עבד אצל עזרא קדם בארקדיה, מיום פתיחתה, שם נחשף לרזי המטבח העילי. לאחר שירותו הצבאי התמחה בפריז אצל שפים מפורסמים כמו אלן פאסאר. בהמשך התמחה באנגליה ובאיטליה במסעדות מכוכבות מישלן ובשובו ארצה מונה לשף הראשי של מסעדת לה רג'אנס במלון המלך דוד בירושלים.

את מסעדת רפאל בתל אביב פתח כהן ב-17 באוקטובר 2001. בהמשך פתח את בר החמארה שהגיש בעיקר אלכוהול לצד מנות בר והפך לאחד המוקדים הפופולריים עבור שפים ואנשי קולינריה בארץ. מסעדת היוקרה של כהן זכתה לתשבחות מקיר לקיר בשל סגנונה הייחודי ששילב מטבח צרפתי, איטלקי וים תיכוני לצד בישול מרוקאי. כהן נחשב לאורך השנים לאחד השפים המבריקים והכשרוניים ביותר בעולם המסעדנות הישראלי, והתפרסם גם בזכות היציבות הנדירה של המסעדה.

בין מנות הדגל המפורסמות שהוגשו במסעדה: פוקאצ'ה, מרק ראש לוקוס עם קונכיות פסטה, מיץ לימון ,שמן זית ועלי שומר; פסטלים של לוקוס לבן, פלפל חריף וכוסברה בוויניגרט הדרים ושמן זית; סיגרים מרוקאים עם חלקי פנים של עגל חלב וטחינה "אל ארז"; סינטה של פרה שמנה עם ירקות שוק צלויים ויין אדום; קוסקוס כתף טלה עם גרגירי חומוס, ירקות שוק ותבלינים מ"המגרב" ועוד. עסקית סוף השבוע המשתלמת של המסעדה הפכה גם כן לפופולרית מאד ומשכה סועדים רבים.

ב-2014 נסגרה רפאל למשך כמה ימים ולאחר כעשרה ימים נפתחה מחדש. באותו חודש עבר כהן התמוטטות שלוותה באישפוז. כהן הצליח להוציא את המסעדה מהמשבר, מינה את בן תדהר (יועזר, לה מייזון) לשף בפועל ולרגע נדמה היה כי הכל שב למסלולו. אך בהמשך עזב תדהר, כמו גם אנשי צוות נוספים שליוו את המסעדה שנים ארוכות, ובסתיו האחרון פיטר כהן חלק נוסף מעובדיו הוותיקים.

ברוב שנותיה התברגה רפאל בצמרת מסעדות היוקרה המובילות בישראל. עם סגירתן לצמיתות של שורה של מסעדות יוקרה רבות בשנים האחרונות (כתית, מול ים, קבלייר, ארקדיה ועוד) נותר ואקום מהותי במסעדות העילית בישראל שנראה כרגע בלתי אפשרי למלא.

את תגובתו של רפי כהן לא ניתן היה להשיג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מסעדת רפאל. נמרוד סונדרס
רפאל. הסוף/נמרוד סונדרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוקאצ'ה המפורסמת/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully