וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחקר שיגרום לכם לשנות את הצורה בה אתם אוכלים ארוחת בוקר

8.5.2017 / 0:50

ד"ר ג'ניפר ניוסם חקרה וגילתה את התשובות לשאלות החשובות - האם עדיף לאכול דגני בוקר מקערה מרובעת או עגולה, והאם לאכול בעמידה זה טוב או רע? ומה לגבי קפה? חכו שתשמעו

אתר רשמי

בסרטון - ככה נראית ארוחת בוקר של 8,000 קלוריות

ארוחת בוקר - הארוחה החשובה ביותר ביום, את המשפט הזה שמענו אלפי פעמים, אך מתברר שיש כמה דברים שגם אנחנו לא ידענו לגבי הארוחה החשובה הזו.

למשל - ותהיו איתנו רגע, כי מדובר בעובדה די הזויה: מסתבר שלאכול דגני בוקר בקערה מרובעת עדיף מאשר לאכול דגני בוקר בקערה עגולה, כך קבעה ד"ר ג'ניפר ניוסם מאוקספורד, שבחנה לצורך כך 78 נשים בגילאים 18-65.

"הראיונות שערכנו עם הנשים שהשתתפו במחקר מראים שרבים מאיתנו אוכלים עם העיניים, ומשום שדגני הבוקר נראו יותר מעוררי תיאבון בקערה מרובעת, הנשים מצאו אותם יותר מזינים".

עוד בנושא:

המכונה שמכינה את ארוחת הבוקר המושלמת
האם תצליחו לנחש איזו ארוחת בוקר מגישים בכל מדינה?

דגני בוקר. ShutterStock
לא ככה!/ShutterStock

ניוסם הוסיפה פרט מעניין נוסף לגבי הרגלי האכילה של האנשים במאה ה-21: "יותר מתמיד, אנשים אוכלים בתנועה, ומצאנו שלאכול בעמידה למעשה גרם לדגני הבוקר להרגיש כמו ארוחה מלאה יותר. בהתבסס על המחקר הזה, אפשר לטעון שכשאנחנו לא יושבים מול שולחן האוכל, הצורה בה המוח שלנו תופס את המזון היא גבוהה יותר".

המחקר של ניוסם אף מצא כי לשתות כוס קפה עם ארוחת הבוקר עלול להזיק, שכן הנשים שנבדקו הרגישו שהן לא מקבלות את התזונה הנכונה להתחיל איתה את היום.

לפי מחקר אחר, שסקר 2,000 נשים, רק 10 אחוז אוכלים את ארוחת הבוקר שלהם בעמידה, ו-90 אחוז אוכלים את דגני הבוקר שלהם מתוך קערה עגולה, אגב. כנראה שהגיע הזמן לשינויים.

אפילו לדגני הבוקר עצמם עף המוח מהתגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully