וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליד המדורה: קיש גבינות וירקות קלויים

מירב שיינר מכינה את המאפה היחיד שיגרום לה להגיע למדורת ל"ג בעומר - קיש גבינות וירקות קלויים. מיטיבי לכת יוכלו לסיים את הכנתו במדורה עצמה, עם צליית הירקות על אש המדורה ופיזור גבינה מלמעלה

קיש גבינות וירקות צלויים. נמרוד סונדרס
קיש גבינות וירקות קלויים/נמרוד סונדרס

מי שמכיר אותי יודע שזה לא סוד שאיני חובבת מדורות. השילוב הבלתי אפשרי בין חול ועשן, כבר לא מתיישב עם גילי. ובכלל, יותר משל"ג בעומר מציין מסורת, הוא בעיקר חג של מדורות, תפוחי אדמה והרבה ילדים משולהבי אש. אם פעם חיפשו החלוצים תירוץ להיפגש בחברותא והתקינו להם קומזיץ, היום זהו התירוץ שלנו, פעם בשנה נתאסף גם אנחנו במין טקס אש חברתי - מסורתי ונתחמם בערב בין גיצים וחברים. יודעים מה, פתאום הרעיון הזה לא נשמע לי כל כך נורא, ואם מישהו יגיע עם איזה מאפה שווה - אני באה.

הנה לכם מתכון למאפה מדליק שתוכלו להביא לחבר'ה סביב המדורה. אם תרצו להשוויץ ממש, תוכלו רק לאפות את התחתית ושכבת המילוי, לקלות בשטח את הירקות ולפזר מלמעלה עם המוצרלה ממש סמוך להגשה. הילדים יחשבו שזו פיצה מתוחכמת, המבוגרים יבינו שמדובר בקיש מושקע, ואתם תקבלו בראבו ואולי גם תפוח אדמה לוהט כהוקרה.

לעוד מאפים מדליקים:
קלאסי: טארט בצלים וגבינת שמנת
הזהב הטורקי: מאפה טפאדה במילוי בשר
המאפה האלוהי

קיש גבינות וירקות צלויים. נמרוד סונדרס
מתאים כשמארחים או להביא כשמתארחים. קיש גבינות וירקות/נמרוד סונדרס

מצרכים:

לתבנית בקוטר 28 ס"מ, גובה 5 ס"מ

לבצק:
180 גרם קמח (1/4 1 כוסות)
1/2 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית מלח
100 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות
70 גרם גבינה לבנה 5% (2 כפות גדושות)
1 חלמון בינוני

לשכבת המילוי:
200 גרם גבינת ריקוטה או גבינה לאפייה
1 כף שמן זית כתית טהור
1 חלמון בינוני
1/2 כפית תבלין שום גבישי
1/2 כפית תבלין אורגנו מיובש
מלח ופלפל לפי הטעם

לשכבה העליונה:
1 חציל גדול פרוס לעיגולים
2 עגבניות בינוניות פרוסות לעיגולים
2 זוקיני בינוניים פרוסים לעיגולים
300 גרם גבינת מוצרלה קרוצה לעיגולים בגודל הירקות הקלויים או בייבי מוצרלה פחוסים מעט

בשבוע שעבר

עוגת בננות הפוכה עם שוקולד צ'יפס

לכתבה המלאה

אופן ההכנה:

1. הכנת הבצק: מכניסים את כל חומרי הבצק לפי סדר הופעתם לתוך קערת מעבד מזון עם להב מתכת ומעבדים דקה עד שתיים או עד שנוצר בצק חלק שנפרד לחלוטין מהכלי.

2. מעבירים את הבצק על גבי ניילון נצמד, משטחים מעט ומכניסים למקרר.

3. הכנת המילוי: מכניסים את כל חומרי שכבת המילוי לקערה קטנה וטורפים ידנית לעיסה חלקה. מכסים בניילון נצמד ומכניסים גם כן למקרר.

4. בינתיים ניגשים להכנת הירקות: מרפדים את שתי תבניות התנור בנייר אפיה. פורסים את הירקות השטופים לעיגולים ומברישים במעט שמן זית. מניחים על גבי התבניות המרופדות. מפזרים מעל מעט מלח גס וגבעולי טימין טרי ואופים בחום של 230 מעלות במצב טורבו, כ-10 דקות מכל צד. הם יעברו אפיה נוספת בהמשך עם כל הקיש - על כן אין לקלותם קלייה מלאה.

5. הרכבת הקיש: על משטח מקומח מרדדים את הבצק לעובי של עד 5 מ"מ. מגלגלים את הבצק על גבי המערוך ומעבירים לתבנית משומנת במעט שמן זית. מצמידים היטב את הבצק לתחתית ולדפנות ומחוררים את התחתית עם מזלג. את עודפי הבצק במעטפת יש לקפל לצדדים במרחקים של 5-7 ס"מ. הבצק יגיע אל מעל לגובה התבנית וזה בסדר - הוא יתכווץ מעט באפיה.

6. מעל הבצק יוצקים את מלית הריקוטה, מורחים באופן שווה כך שתכסה את כל התחתית ומתחילים לסדר את הירקות במניפה מעגלית תוך שמכניסים ביניהם את גבינת המוצרלה. מפזרים מעל עוד כמה גבעולי טימין טרי.

7. מכניסים את הקיש לתחתית התנור לאפייה ראשונית של 15 דקות בחום של 180 מעלות. לאחר מכן מכסים את התבנית בנייר אלומניום ומעבירים למרכז התנור ואופים עוד 15 דקות.
בשלב אחרון מסירים את רדיד האלומניום ואופים עוד 5 דקות עד שגבינת המוצרלה משנה מעט את צבעה לחום בהיר (בנקודות).

8. מוציאים מן התנור, ממליחים ומפלפלים מעט לפי הטעם ומגישים מיד. אם הבאתם את הקיש שהכנתם מראש ככיבוד למדורה, הניחו אותו על גבי רשת עם מעט גחלים מלמטה ותוך דקות ספורה הגבינות יותכו שוב והחגיגה תחל.

קיש גבינות וירקות צלויים. נמרוד סונדרס
קיש גבינות וירקות צלויים/נמרוד סונדרס

גיוונים והצעות:

• לשכבת המלית ניתן להשתמש בכל גבינה לאפיה כגון: טוב טעם, כנען, תבור, טבורוג וכו' וכפי שאני השתמשתי בריקוטה.

• אפשר להמיר את הירקות במה שאוהבים לפי צבעים או טעמים. צריך להקפיד שכל הירקות שמכינים לקראת אפיית הקיש יהיו במצב דומה. אם חלק לחים או רטובים מדי והאחרים כבר אפויים דיים התוצאה עלולה לאכזב.

• מי שקולה את הירקות במדורה: כדאי לעשות זאת במדורה קטנה או בקבוצת גחלים נשלטת, על רשת, ולהצטייד במלקחיים, תבנית חד פעמית, סכין ותבלינים לפי הטעם. ניתן לקרוע בגסות ולפזר, ניתן לקצוץ ולהניח מעל ולאכול גם בלי תוספת המוצרלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully