וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסעדות באילת: איפה המקומיים אוכלים?

הקיץ כבר כאן ואלפי ישראלים מתכננים את הנסיעה דרומה לאילת, העיר שיש לה הרבה יותר מה להציע ממה שחשבתם. אספנו עבורכם 16 המלצות מנצחות מהמקומיים לכל סוגי הארוחות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיר הנופש היחידה שלנו, אילת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרים אדומים ודרמטיים, מזג אוויר חם וים כחול וצלול בגווני טורקיז שתחת מימיו הקרים מסתתרות שוניות אלמוגים. אילת היא אולי העיר היחידה בארץ שראויה להיקרא עיר נופש. יש להניח שאם הייתה ממוקמת כמעט בכל מקום אחר בעולם המערבי, היא הייתה גם יעד קולינרי נחשק עם מסעדות שף, בתי קפה קטנים שפזורים לאורך הטיילת וברים מלאי סטייל. נופש ואוכל הם שני דברים שפשוט הולכים טוב יחד, אבל איכשהו באילת נדמה לעתים קרובות מדי שהעולם עצר מלכת אי שם בשנות ה-80.

שמועות על מבשלת בירה חדשה, ביקורות נלהבות על מסעדת שף יצירתית ופתיחה מחודשת של מוסד קולינרי, היו תירוץ מספק לארוז מזוודה, לרדת דרומה ולראות מה השתנה. על הדרך גילינו יקב מקומי שצמח כמו נווה מדבר בחום המקומי, מסעדות חוף שמגישות הרבה יותר מצ'יפס ושניצלונים ובעיקר מקומיים עם דם חדש שראו עולם וחזרו הביתה עם חלום לתת לאילתים קצת יותר.

בחרנו את כל המקומות בהם אוהבים האילתים לאכול, לקנות את הלחם הטרי ולשתות את הקפה של הבוקר. אז לפני שאתם יורדים לאילת, אספנו בשבילכם המלצות שוות מהמקומיים.

עוד מומלצות
מסעדות הבשר הכי מומלצות
נשארים במרכז: הפיתות הכי טובות בת"א
איפה אוכלים בחיפה?

מסעדת חוף הדקל, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
נופש ואוכל הולכים ממש טוב יחד. חוף הדקל/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

בוקר טוב אילת

את הבוקר באילת לא מתחילים לפני10:00 ואם אתם לא מתארחים בבית מלון עם ארוחת בוקר כלולה, או שאין לכם כוח להידחף בתור לבופה, יש לנו כמה המלצות לתחילת היום.

עוד מומלצות באילת

מפלט מענג: פילה דניס על סלט ירקות חרוכים

לכתבה המלאה

ברנז'ה

קרואסון פינוקים בברנז'ה, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
קרואסון פינוקים/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

כפיר קלרו וגל כהן-אכד הם שני חברי ילדות שגדלו יחד באותה שכונה בעיר, הסתובבו קצת בניו יורק ותל אביב וחזרו עם רצון לבית קפה אמיתי. חוץ מארוחות בוקר שמוגשות כאן כל היום, המיקום של ברנז'ה במרכז הבילוי של אילת, מהווה גם מקום עצירה לפני בילוי לילי.

מהתפריט: קרואסון פינוקים עם גבינת שמנת וסלמון (42 שקלים), בעיקריות חזה עוף בשמנת וכרובית עם צ'ילי או המבורגר מוצלח במיוחד (64 שקלים) וגם לטבעונים יש מענה עם מנות כמו סלט שורשים עם טופו (52 שקלים) או סלט קינואה אדומה וירקות צרובים (56 שקלים).

מילה ממקומי: אם הגעתם לאילת בחורף, אחת לחודש מתקיימות כאן הופעות אינטימיות.

ברנז'ה, דרך יותם 9, אילת. 08-864-9900. שעות פתיחה: א'-ו' 10:00-01:00, שבת: 17:00-01:00

מלון סוליי

ארוחת בוקר במלון סוליי באילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
ביצה עלומה עם סלמון וקרוק מדאם בסוליי/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

מלון הבוטיק סוליי ממוקם במקום מרכזי יחסית בשדרת המלונות, לא הרחק מקניון מול הים. למרות שמדובר במלון סולידי יחסית, הוא נחשב למקום מספר אחת לארוחות בוקר בעיר. בניגוד למה שמקובל בחדרי האוכל במלונות הגדולים המקום הוא אינטימי וקטן. בנוסף לבופה, תוכלו לבחור מהתפריט אחת מתוך חמש-עשרה האופציות שמוצעות כחלק מארוחת הבוקר. גם את הקפה מכינים ומגישים לפי הזמנה כמו בבית הקפה השכונתי.

מהתפריט: ביצה עלומה עם סלמון, קלצונה מלאווח במילוי גבינה ועגבניות, בורקס טורקי עם חמינדוס, פריטטה ספרדית, קרוק מאדאם או פרנץ' טוסט מבריוש עם שמנת ופירות יער, כולן כלולות במחיר הבופה.

מילה ממקומי: ארוחות הבוקר פתוחות לא רק לאורחי המלון במחיר של 90 שקלים ו-70 שקלים לתושבי אילת.

מלון סוליי, רחוב תרשיש 12, אילת. 08-633-4004

בוקר מאוחר וצהריים על החוף

הבילוי האילתי המושלם הוא רביצה על החוף, ושמש וים כבר יפתחו את התיאבון.

החוף של מוש

החוף של מוש, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
שמנת שלפעם עם בולגרית ועגבניות. אוכל כיפי בחוף של מוש/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

החוף של המוזיקאי מוש בו ארי, הוא קודם כל מקום שכיף לרבוץ בו עם שפע פינות זולה, נדנדת חבלים ענקית, פינת מסאז' ושאר פינוקים שמאפשרים הסתלבטות בשמש אל מול הים, כשברקע מוזיקת צ'ילאאוט וריח קטורת באוויר. את החוף מגדירים כאקולוגי ולכן שייק הפירות מגיע ללא קש כדי לא לזהם את הסביבה וגם התפריט צמחוני. האוכל קליל וטעים ומסונכרן עם החום השורר מחוץ למים. חוץ מלוודא שההזמנות יגיעו בזמן, המלצרים דאגו לעבור מדי פעם עם כוסות מים והגישו לכולם- הלוואי עלינו בכל מסעדות החוף.

מהתפריט: קציצות ירק מטוגנות לפי מתכון של אמא של מוש (48 שקלים), קערת שמנת של פעם עם שמן זית, בולגרית, עגבניה סחוטה וסלט ירקות (43 שקלים),טחינה שרגא עם ביצה מגוררת ובצל ופטרוזיליה (38 שקלים), קמבוטה- כרובית אפויה עם רוטב שמנת חמוצה (48 שקלים) ויש גם ארוחות בוקר או מגש סלטים עם פיתות על הסאג' שמכינים במקום.

מילה ממקומי: בבוקר שישי פותחים שולחן בראנץ' מלא בגבינות, סלטים, לחמים, דגים מעושנים (בשישי זה מותר) וביצים בעלות של 75 שקלים לאדם או 69 שקלים לארוחה ללא ביצים כולל שתיה. פעמיים בחודש מתקיים בחוף לילה לבן ואז חוץ מהופעות ודוכני אמנים ניתן ליהנות גם מדוכני אוכל רחוב שונים.

החוף של מוש, רצועת החוף הדרומית, אילת. 050-448-8494.שעות פעילות: א'- שבת 09:00-23:00

חוף הדקל

מסעדת חוף הדקל, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
קציצות דגים כמו של סבתא מול הים/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

אם לא בא לכם על אווירת סיני, המקום הצמוד לחוף של מוש הוא אופציה טובה. החוף ידוע בהופעות ובאירועים הגדולים שמתקיימים בו, אבל גם באמצע יום שגרתי מתגלה פינה קסומה. אפשר לשבת על הבר ולשתות בירה או שייק מול הנוף, לתפוס שולחן בקו הראשון עם הים או להזמין מקום על אחד מכיסאות הנוח שעל הרפסודה הצפה (50 שקלים לשעה או 150 שקלים ליום כולל שתיה קלה חופשית וציוד שנורקל). עיקר התפריט הוא אוכל חופים, כזה שאפשר לנשנש עם הידיים, לצד הפתעות.

מהתפריט: מחולק לשניים- תפריט חוף קטן יותר שמתאים למי שיושב על החוף או על הרפסודה ותפריט רחב יותר למי שיושב בבר/מסעדה.

מילה ממקומי: תזמינו את קציצות הדגים שתמיד מופיעות בספיישלים. הן אווריריות ומגיעות ברוטב אדום כמו של סבתא, בדיוק במידת החריפות המתאימה לצד קערית אורז לבן, לחמניות וסלט ירקות קצוץ. הוספנו ליד מאזט חציל בטחינה מצוין.

חוף הדקל, החוף הדרומי. 08-632-6026. שעות פעילות: א'- שבת מ-08:00 עד רדת החשיכה

הברביץ'

מסעדת ברביץ', אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
פיצה לחמג'ון בברביץ'/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

לברביץ', מסעדת החוף הממוקמת בקצה של חוף אלמוג, מגיעים בדרך כלל אחרי צלילה או שנירקול בשמורת האלמוגים. העיצוב פשוט יחסית בהשוואה לחוף של מוש וחוף הדקל, אבל התפריט נהדר.

מהתפריט: לחמג'ון- בצק פיצה דק וגדול עם טחינה, עוף מפורק עשוי בשומן כבש ותבלינים, עגבניות שרי ובצל סגול (58 שקלים), חומוס עם קלמרי מוקפץ בשמן זית, לימון וכוסברה (42 שקלים), שרימפס בחמאה, יין ושום (89 שקלים), דג שלם על הגריל או מטוגן (97/ 110 שקלים), קבב פיקנטי על פיתה עיראקית עם תפוחי אדמה (68 שקלים).

מילה ממקומי: אחרי שאתם מזמינים לאכול, גשו למקרר הבירות שעומד בפינה ותבחרו בקבוק עם בירה קרה מתוך מבחר עצום .של בירות בוטיק.

הברביץ', מתחם חוף אלמוג. 053-944-2684. שעות פעילות: א'- שבת 08:00-22:00

צהריים ברחוב

אוכל רחוב הוא אופציה מעולה וזולה לארוחת הצהריים. גם אם לא בא לכם לעזוב את שפת הבריכה לטובת העיר, תמיד אפשר להזמין משלוח.

עומר'ס

סטייק אנד אגס חלה אצל עומר'ס באילת. מתן שופן, מערכת וואלה! NEWS
חלה רכה עם סטייק אנד אגס בעומר'ס/מערכת וואלה! NEWS, מתן שופן

לפני שנתיים וחצי פתח השף טל הרשקוביץ (סבסטיאן -הרצליה, פדרו- אילת) את עומר'ס (על שם בתו הבכורה) במטרה להמשיך לעשות את מה שהוא אוהב, אבל גם להיות בבית בשעות שפויות. בצהריים המקום עמוס במקומיים שכבר מכירים היטב את הסנדוויצ'ים והמחבתות העמוסות וחוזרים שוב ושוב. אל תטעו ברושם הראשוני, שמשדר עוד מסעדת אוכל מהיר, הרשקוביץ הוא קודם כל שף ומרגישים את זה בכל ביס.

מהתפריט: המנות שמגיעות עם צ'יפס חצי- חצי (חצי תפוחי אדמה וחצי בטטה) אפשר לארוז בפראנה מרוקאית, פיתה, חלה או לחם מחמצת ממאפיית ברויטמן ואפשר גם במחבת. בין המנות המומלצות: התעשייה- קציצות בקר ברוטב עגבניות ופלפלים, טחינה, צ'רשי וסלסה ירקות (3 שקלים), סטייק & אגז- רצועות אנטריקוט ביצת עין ואיולי פלפלים (44 שקלים), בוכרי- קוביות אנטריקוט וחציל קלוי מוקפצים עם טחינה, עמבה וסלט עגבניות (40 שקלים) ועוד.

מילה ממקומי: יש גם מנות טבעוניות כמו פיתה ארטישוק איטלקי או פיתה כרובית עם טחינה, לימון כבוש, וצ'רשי (24 שקלים).
.

עומר'ס, התמרים 83, אילת. 08-6521646. שעות פעילות: א'-ה' 11:00-20:00. כשר

פינה בים

פינה בים, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
דגי רדת וצ'יפס מתובל בפינה בים/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

כשיושבים על שפת הים באזור החוף הצפוני ומתחשק נשנוש ליד הבירה הקרה, כזה שיחזיק אתכם עד ארוחת הערב, תעשו עצירה בפינה בים- דוכן פיש אנד צ'יפס. את המקום פתח רמי נחום, בעלי מפעל הטחינה האילתי "ארצישראלי". את הדגים ופירות ים המטוגנים אפשר לאכול בצלחת על אחד השולחנות בחוץ או לקחת בקונוס לדרך.

מהתפריט: דגי רשת (45 שקלים) שרימפס/קלמרי בפנקו (30/ 45 שקלים קטן/ גדול), פיש אנד צ'יפס (37 שקלים) או המבורגר דג (37 שקלים), ויש גם מחבתות של פירות ים מוקפצות בשום, חמאה, פטרוזיליה וצ'ילי (45 שקלים).

מילה ממקומי: בניגוד להרבה מקומות בעיר שמגישים מנות דומות, פה אפשר לסמוך על זה שמדובר בחומרי גלם טריים.

פינה בים, טיילת החוף הצפוני. 08-922-4111. שעות פעילות: א'- שבת 13:30-22:00

טיקה מסאלה

מסעדת טיקה מסאלה באילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
אוכל הודי צבעוני וטעים/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

לפני שנתיים פתחו ראג' קומאר ואשתו מסעדה משפחתית באזור התעשייה באילת. ראג' שעבד למעלה מ-20 שנה במטבחי מסעדות ובתי מלון בעיר, קנה דוכן אוכל תאילנדי, אבל במהרה התרחב והכניס לתפריט את המטבח ההודי עליו גדל. במטבח ממוקם טאבון טנדורי שהביא ראג' מדלהי וכל מנות הבשר והעוף במסעדה עוברות קודם כל דרכו.

מהתפריט: סמוסה, פקורה ובטטה ווארה (24 שקלים למנה) עוף טיקה מסאלה (46 שקלים), ביראני - תבשיל אורז מתובל עם עוף או בקר וג'ינג'ר טרי מעל (42/46 שקלים), צ'יקן טיקה (42 שקלים) או בננה רול בטמפורה (18 שקלים).

מילה ממקומי: בכל יום בין השעות 13:00-16:00 מוגשת במסעדה ארוחת צהריים אכול כפי יכולתך במחיר 54 שקלים או 45 שקלים לארוחה צמחונית. אם רוצים אוכל הודי ולא מתחשק לקום משפת הים, יש גם משלוחים.

טיקה מסאלה, האורגים 2, אילת.08-6336631 שעות פעילות: א'-ה' 11:00-22:00, שישי 11:00-15:00, שבת סגור. ללא תעודת כשרות

ארוחה אחרי שקיעת החמה

עם כל המשפחה או לערב רומנטי ואנין, המסעדות הכי שוות לארוחת ערב באילת.

ערב אילתי טיפוסי: המחבוא של אדי

פילה דיז'ון עם כבד אווז במחבוא של אדי באילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
פילה דיז'ון עם תוספת כבד אווז במחבוא של אדי/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

המקום הראשון להתחיל בו ערב אילתי טיפוסי הוא המחבוא של אדי. המוסד האילתי שנוהל במשך כמעט 40 שנה על ידי אדי חץ, נשרף בשנה שעברה, זמן מה לאחר מותו של חץ. בנו הקטן אשלי ומי שניהל בשנים האחרונות את המקום, לא הרים ידיים ופתח מחדש, הפעם באזור התעשייה של העיר. המקום החדש מעוצב בקווים נקיים יותר, בר ארוך נפרס כמעט לכל רוחבו, כשבמקביל המפות הלבנות מעטרות את השולחנות. גם באמצע השבוע המסעדה מלאה בתמהיל של תיירים ומקומיים.

מהתפריט: לתפריט שלא השתנה כמעט מאז שנות ה-80, נוספו מנות חדשות כמו ניוקי בציר ירקות וריקוטה (44 שקלים), סביצ'ה בסלסת עגבניות (46 שקלים) או בוראטה על מרק גספצ'יו (55 שקלים). אבל גם המנות המיתולוגיות מצליחות להעלות חיוך של אושר.

מילה ממקומי: אל תוותרו על לפחות מנת בשר אחת, זו המומחיות כאן. מומלצת במיוחד מנת הפילה דיז'ון - נתח עסיסי שאחרי הצליה עובר אפיה קצרה עם סוכר חום וחרדל (120 שקלים). אם רוצים ממש להתפרע, מוסיפים למנה כבד אווז (30 שקלים).

המחבוא של אדי, המסגר 2, אילת. 08-6371137. שעות פעילות: ב'-ה' 17:00-01:00, שישי 16:00-01:00

לפוד'יז: לוויתן

מסעדת לויתן, אילת. יעל לאור, מערכת וואלה!
סביצ'ה על מרק מלפפונים צ’ילי ויוגורט ביצי סלמון/מערכת וואלה!, יעל לאור

בסוף הטיילת, בקצה הכי צפוני, בנקודה בה עקבה נראית הכי קרובה לאילת, ממוקמת מסעדה שהיא יעד חובה לחובבי קולינריה. את לוויתן הקימו לפני קצת יותר משנה בני הזוג ליאור רפאל וענבר לביא ילידי העיר. רפאל הוא השף שאחראי לתפריט היצירתי ועושה שימוש מיומן בחומרי הגלם שעוברים תחת ידיו. לביא אחראית על הקינוחים ויחד הם יצרו מקום ייחודי שקצר שבחים מקיר לקיר. האווירה פה שונה משאר המקומות בעיר וכל תשומת הלב מופנית לאוכל.

מהתפריט: סקלופ עם נתחים של נקניקיית דם שמכינים במקום, קרם כרובית, ז'ו יין לבן ובזיליקום (70 שקלים); שרימפס באנג באנג חריף עם בצל ירוק, נענע, כוסברה, צ'ילי, שום, רוטב דגים, בוטנים וריבת צ'ילי (73 שקלים) שרימפורגר מבשר שרימפס מטוגן בתוך לחמניה עם צ'יפס ורוטב טרטר (95 שקלים) או סטרוגופורק- פילה חזיר בפטריות שימג'י פורצ'יני ושמפיניון מבושלות ביין לבן ובציר חזיר מעושן עם בייקון, שמנת חמוצה וריזוטו פטרוזיליה (135 שקלים).

מילה ממקומי: למרות שאת השמש ששוקעת מאחורי ההרים אי אפשר לראות באילת, תזמינו מקום קצת לפני השקיעה, תראו איך האורות בעקבה נדלקים ומאירים את הים, תהנו מהשקט ואז תיכנסו פנימה, תזמינו יין לבן צונן ותתחילו בארוחה.

לוויתן, קרדו (בקצה החוף הצפוני), אילת. 08-920-9393. שעות פעילות: א'-ו' 19:00-22:00

עם כל המשפחה: שוק דגים

מסעדת שוק דגים, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
קלמרי בעריסה עם יוגורט/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

שוק דגים היא מסעדה רחבת ידיים עם חלונות גדולים שצופים לים מעברו השני של הכביש. ברקע מתנגנת מוזיקה יוונית, על השולחנות מפות משובצות בכחול לבן, על הקירות תלויות רשתות דייג ובמרכז המסעדה מוצבת סירת קטנה. למי שמחפש מקום להאכיל בו משפחה שלמה שיצאה לחופשה, שוק דגים היא פתרון נוח. המסעדה כוללת במחיר העיקרית מאזטים קטנים שניתנים למילוי, פוקאצ'ה, חציל על הגריל עם צ'ימיצ'ורי ותפוחי אדמה מטוגנים עם שום ופטרוזיליה שמגיעים רגע לפני העיקריות. לבד מנות הדגים ופירות הים, התפריט כולל גם מנות בשריות כמו אנטרקוט וסטייק פרגית.

מהתפריט: את הדגים במחיר 99 שקלים ניתן להזמין על הגריל, מטוגנים, חצי-חצי או בתנור. מלבדם מוגשים כאן זוגות סרדינים מטוגנים ממולאים בעשבי תיבול (79 שקלים), שיפודי שרימפס בגריל (99 שקלים) וקדירת פירות ים בחמאה ושום (119 שקלים) או דגים לפי משקל כמו לוקוס ולובסטר.

שוק דגים, סמוך למרכז חנויות חוף אלמוג, אילת. 08-637-9830. שעות פעילות: א'- שבת 12:30-23:00

עם כל המשפחה 2: פסטורי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פטוצ'יני ורדורה בפסטורי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטורי היא התשובה המושלמת לאוכל איטלקי באילת. המראה אולי מעט מיושן, אבל היא מתאימה למשפחות, לקבוצות, ואפילו זוגות בערב רומנטי. התפריט שלה רחב מאוד וכל אחד יוכל למצוא בו את מה שהוא מחפש. יש מבחר לא מבוטל של פיצות ופסטות שלא נופל לקלישאת הפסטה ברוטב שמנת-פטריות. הפסטות עשויות היטב, כך שגם סנובים של המטבח האיטלקי ימצאו את עצמם כאן. המנות גדולות ומשביעות, האווירה קלילה והשירות מחויך.

מהתפריט: פטוצ'יני ורדורה (68 שקלים), לזניה די קארנה (78 שקלים), פיצה ספינאצ'י (64 שקלים), ריזוטו נרו די מארה (98 שקלים) ועוד.

פסטורי, תרשיש 7 (בין מלון נפטון למלון קיסר), 073-7822969. לא כשר. שעות פתיחה: א'-שבת 13:00-23:00

מבשלת סוף

מבשלת סוף באילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
קודם כל תקבלו טעימות מהבירה. המבשלה/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

מיד כשנכנסים לסוף, מבשלת הבירה הראשונה באילת, מקבלים מגש עם טעימות בירה, תלוי במה בישלו במיכלי הנירוסטה שמעבר לקיר הזכוכית. לכל בירה גוון שונה הן בצבע ובטעם. כך טעמנו פורטר כהה עם ארומה של קפה, דארק ברי מתקתקה עם סילאן, דובדבנים ואחוזי אלכוהול גבוהים, אמבר אייל, בלונד אייל מתובלת בג'ינג'ר וזרעי כוסברה; ושיפון מצוינת במיוחד עם דבש ונענע. על העיצוב, הבירות והתפריט אחראים שלושה חברים: נתן ארטיונוב, יעקב זיריוקין ותומר אנקרי. תומר הוא בעל הידע הקולינרי והאחראי על התפריט שמוגש לצד הבירות וגם זה שבנה במו ידיו את בר העץ ומנורות בקבוקי הבירה התלויות על הקיר. מה שהתחיל כניסוי ביתי הפך למבשלה עם בירות איכות שנמכרות בחופים ובמסעדות בעיר.

מבשלת סוף באילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
אייבסורגר במבשלה/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

מהתפריט: ליד הבירה מציעים במבשלת סוף תפריט גדול של מנות שתואם את רוח המבשלה כמו ביף ג'רקי שמכינים ומייבשים במקום (19 שקלים), צ'יפס אנשובי מטוגנים עם איולי טקילה (31 שקלים), בנגרס אנד מאש - שתי נקניקיות אסאדו ביתיות על מצע פירה בליווי רוטב ברביקיו וריבת בצל (58 שקלים), פוזילי פירות ים בבירת שיפון, חמאה, שמנת ועשבי תיבול (94 שקלים) ונזיד אנטרקוט ופילה עגל שמתבשלים בבירת פורטר עם פטריות.

מילה ממקומי: אחרי האוכל והשתייה, תבקשו את האייסבורגר שעוד לא נכנס לתפריט רשמית- עוגיית מקרון במילוי גלידת שוקולד ופקאנים עם פרוסות בננה לצד צ'יפס תפוחים.

מבשלת סוף, האורגים 2, אזור תעשייה, אילת. 08-935-0550. שעות פעילות: א'-ה' ושבת 17:00-02:00, שישי 13:00-14:00

קוקטייל לילי בפיפט' אווניו

קוקטייל בפיפיט' אווניו, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
הפנטזיה של לואי/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

לפיפט' אווניו מגיעים קודם כל בשביל הקוקטיילים. במרכז החלל המעוצב ממוקם בר ומאחוריו מלהטט יבגני, מיקסולוג ופלאר מאסטר (להטוטן בר), כשמצדדיו שני ברמנים. יבגני אחראי על יצירת קוקטיילים חדשים והשליטה שלו בתורת הערבוב וההגשה מרשימה. בתחילת הערב הוא מגיש את הפנטזיה של לואי- קוקטייל על בסיס ג'ין, פירות יער, קוואנטרו ומרטיני בכוס זכוכית ענקית שבתוכה מסודרות קוביות קרח. רגע לפני ההגשה הוא מניח מעל קערית עשויה קרח וממלא בפירות יער. כשהערב מתקדם הוא שורף שני מקלות קינמון ומכסה בכוס זכוכית, "בשביל הטעמים המעושנים" ולתוכו מוזג קוקטייל על בסיס ויסקי שאותו הוא מסיים בפרוסת תפוז שרופה ומקורמלת. המבחר גדול, וגם אם לא תמצאו את מבוקשכם בתפריט האייפד עתיר המנות והתמונות, תוכלו לספר מה אתם אוהבים ויבגני ירקח לכם משקה פוטוגני לפי טעמכם.

תפריט: התפריט מתרחב בימים אלו עם מנות של השף אביב משה כמו סוכריות פסטה שחורות במילוי פולנטה (78 שקלים), פירות ים עם ניוקי פריך (118 שקלים), המבורגר אנטרקוט עם צ'פס מרוקאי (78 שקלים) או באן עם איולי ושפונדרה (68 שקלים).

מילה ממוקמי: השעה המושלמת להגיע לכאן היא ב-22:00 כשהאווירה מתחממת, בעיקר בסופי שבוע אז בשעה הזו עולה לנגן בכל פעם די. ג'יי אחר.

מצטיידים

בעינינו המתנות הכי שוות להביא הביתה כשחוזרים מחופשה הם חומרי גלם מקומיים.

לחם בברויטמן

מאפיית ברויטמן באלית. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
לחמי מחמצת בברויטמן/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד

יובל זיו הוא איש הלחם של אילת. ברויטמן (ברויט- לחם, מן- איש), שם הנעורים של אמו, הוכיח לו שלא סתם כבר 20 שנה הוא נהנה לחקור ולאפות לחמי מחמצת, זה פשוט בדם שלו. זיו שהגיע מתחום הצלילה ופתח את המאפייה לפני 3 שנים, לא האמין שבשעה 07:00 יגיעו האילתים בכפכפים ופיג'מה לקנות לחם מחמצת טרי. המוטו שלו, הוא שהתהליך לא פחות חשוב מהמרכיבים. "לחמי מחמצת דורשים זמן וסבלנות כדי לקבל את מלוא הטעמים והארומות", הוא מסביר "ואילת היא לא עיר שממהרים בה, אז זה מסתדר". את הלחמים האיכותיים למדו האילתים להעריך וניתן למצוא אותם, חוץ מבמאפייה, גם בבתי המלון, במסעדות ובתי הקפה בעיר.

מילה ממקומי: מומלץ לעצור כאן ולו רק בשביל ליהנות מהריח. בימי חמישי, לקראת הסופ"ש, זיו אופה בריושים טבעוניים עם טחינה במקום ביצים ושמן זית במקום חמאה.

ברויטמן, אלמוגים 17, אילת. שעות פעילות: א' - ה' 09:00- 19:00 שישי 06:00-15:00.

יין מקומי ביקב הים האדום

יקב הים האדום באילת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
היינות של יקב בים האדום/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

רגע לפני הכניסה לעיר, מתגלה מעין פאטה מורגנה, באמצע החול ניצבים שני מבנים בודדים ולצידם סוכה מקורה. במבנה הראשון -בתוך קרירות שלא תואמת את החום השרבי שבחוץ - חביות יישון יין. במבנה השני ממוקמת חנות קטנה עם בר, שני שולחנות ושלל מדליות מתחרויות יין מקומיות ועולמיות שמעטרות את הקיר. סביב המבנים מסודרות שורות של גפנים בנות חודשיים שאורי שחר, בעל היקב והאיש מאחורי החזון, נטע במו ידיו. החלום שלו, הוא שבעוד חודשים ספורים יקבלו את פני הנכנסים לעיר כרמים מוריקים, ועד אז את האשכולות הוא מביא מכרמי יוסף.

מהתפריט: היינות ביקב הים האדום לא עוברים סינון, אלא תהליך ארוך בו המשקעים שוקעים אט אט ובסופו מתקבל יין צלול ומלא ארומות (50-250 שקלים לבקבוק של 750 מ"ל). גולת הכותרת היא הקברנה סוביניון בציר 2013. יין מלא טעמים שמחליק בגרון. חוץ ממנו תמצאו כאן גם מרלו בציר 2012, שיראז 2013 ועוד הפתעות וזנים ששחר משתעשע בהם. בשנת 2021 לפי החישוב שלו ואם הכל יתנהל כשורה, תוכלו ללגום יין מענבים שנבצרו על אדמת העיר.

מילה ממוקמי: השוס הוא יין האמרונה, שבאיטליה מכינים מענבים שיובשו לפני כן בשמש. שחר מספר כי הוא היחיד בארץ שמכין מהם יין, הוא מנצל את החום האילתי ומייבש בעצמו את הענבים שהופכים ליין מרוכז במיחד בטעמים וארומות.

יקב הים האדום, בכניסה לאילת. לתיאום מראש 052-2704704

יינות ייחודים מהעולם ביינות אילת

יינות אילת. רונית אבידן וואלה, מערכת וואלה!
מפלט נעים מהחום/מערכת וואלה!, רונית אבידן וואלה

בלב אזור התעשייה של אילת, נמצאת הפנינה של ערן לס, שלקח על עצמו לפתוח את האילתים לעולם היין. בהאנגר המעוצב תמצאו מדפים עמוסים ביינות מכל העולם מתויגים בסדר מופתי לפי ארצות. בחדר פנימי מוחשך שומר לס יינות מהאוסף הפרטי שניתן למצוא רק פה: רומאנה קונטי ב-4,000 שקלים ויין של יקבי רמת הגולן, גמלא משנת 1987. חוץ מזה יש צנצנות מלאות דליקטסים מיובאים וגבינות מקומיות.

מילה ממוקמי: בימי שישי בין השעות 11:00-16:00 נערכות כאן טעימות יין לצד תפריט מגוון של טאפסים. בריחה מושלמת מהחום.

יינות אילת, הבורסקאי 17, אילת., 08-6330155. שעות פעילות: א'-ה'י 8:00-17:00, שישי 8:00-14:00.


הכותבת הייתה אורחת של תאגיד התיירות אילת

יינות אילת. רונית אבידן וואלה, מערכת וואלה!
מתוך אוסף היינות של עופר לס ביינות אילת/מערכת וואלה!, רונית אבידן וואלה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בראנץ' שישי בחוף של מוש/מערכת וואלה!, צילום מסך
מסעדת חוף הדקל, אילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
הרפסודה בחוף הדקל. נשנושי חוף על המים/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד
מבשלת סוף באילת. רונית אבידן שיינפלד, מערכת וואלה!
צ'יפס אנשובי ואיולי טקילה עם בלונד אייל במבשלה/מערכת וואלה!, רונית אבידן שיינפלד
מסעדת לויתן, אילת. יעל לאור, מערכת וואלה!
שרימפבורגר בלוויתן/מערכת וואלה!, יעל לאור
יקב הים האדום באילת. רונית אבידן- שיינפלד, מערכת וואלה!
האם הגפנים האלה יניבו יין אילתי? הכרמים בכניסה לעיר של יקב הים האדום/מערכת וואלה!, רונית אבידן- שיינפלד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    19
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully