וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאניקה: גבינת הקממבר עומדת להיעלם מהעולם

23.6.2017 / 20:20

כאילו שהחיים אינם קשים מספיק, יהיה עלינו להתמודד עם משבר נוסף: גבינת הקממבר הצרפתית המקורית אוזלת ונאלץ להסתפק בחיקויים

צילום: עידו שחם, עריכה: מאיה בן ניסן, בימוי: גיא גורן

בסרטון – כך מכינים גבינות בוטיק בישראל

העולם בפאניקה: לא מספיק שאנחנו צריכים לדאוג מהתחממות גלובלית, מגה צונאמי או מלחמת עולם שמאיימת לפרוץ - עכשיו אנחנו גם חייבים למצוא תחליפים לגבינת הקממבר האהובה עלינו. כן, מסתמן שאנו עומדים לפני מחסור עולמי בגבינה הצרפתית המקורית - ואנחנו קצת מתים מבפנים עכשיו. הייצוא הטוב ביותר של צרפת הולך והופך נדיר יותר. מצד אחד, נתוני חברת "בלומברג" מראים ש-360 מיליון אריזות של קממבר מיוצרות בצרפת מדי שנה - נתון לא רע בסך הכל. מצד שני, מבין מיליוני הגבינות רק חלק מזערי מהן (יחידות ספורות ממש) הן הדבר האמיתי.

קממבר. ShutterStock
היה נעים להכיר/ShutterStock

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

שוק: אלה הם המאכלים והמשקאות האהובים שהומצאו בטעות

לכתבה המלאה

כדי שגבינת הקממבר תהיה מוסמכת להיות כזן, היא חייבת לקבל חותמת רשמית של מכון התקנים הצרפתי. התווית המקורית מראה באיזה אזור ספציפי בצרפת יוצרה הגבינה וגם מאמתת כי הגבינה יוצרה באופן אוטנטי ובשיטה ההיסטורית התקינה. גבינת הקממבר האותנטית מיוצרת בנורמנדי, שבצפון צרפת. למעשה, הגבינה קרויה על שם הכפר קממבר שבאזור. הגבינה מיוצרת מחלב פרה לא מפוסטר המכיל לפחות 38 אחוזי שומן, כשהפרות ניזונות רק מדשא וחציר ממספוא מקומי. בנוסף, על החלב לעבור מרחק קצר של לא יותר משדות ספורים כדי לעמוד בתקנים.

אחת הסיבות להיעלמות גבינת הקממבר המקורית הינה יצרני הגבינה הגדולים שהשתלטו על התחום וביקשו להקל בדרישות המחמירות לייצור הקממבר, כולל לאפשר להם שימוש בחלב מפוסטר (דבר שנדחה לבסוף ע"י גורמים רשמיים בצרפת). רק כדי להמחיש לכם עד כמה המצב חמור: מבין מיליוני גבינות הקממבר שמיוצרות בצרפת מדי שנה - נמצא כי רק ארבע קיבלו אישור רשמי להיותן אמיתיות. תצליחו להתמודד עם האובדן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully