וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללקק את הצלחת: חריימה מושלם

27.6.2017 / 7:35

במקום ליפול במלכודות היקרות של שוק מחנה יהודה, המונה מקשיב לעצה שמוכיחה את עצמה - בבניין כלל הסמוך מתגלה מזנון לא מרשים במבט ראשון, שמגיש חריימה מושלם ב-30 שקלים בלבד

חריימה בבניין כלל בירושלים. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
חריימה בבניין כלל בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

בניגוד לדור הנוכחי, אותנו חינכו להקשיב ולא לדבר. החיים התנהלו תחת איום מתמיד שלא תדבר שטויות חס וחלילה, ליד אנשים זרים אפילו, שלא תבייש את הפירמה או המשפחה. גם את העבודה שלי לא הייתי יכול לבצע בלי להקשיב, ואם לא הייתי יודע להקשיב, לא הייתי שומע על קיומו הנסתר של מזנון זול וטעים.

כל ביקור בירושלים הוא מבחינתי סוג של הרפתקה קולינרית. בזמן שכל השאר מחפשים ומוצאים מה לאכול בתוך שוק מחנה יהודה ומגיעים לאותם מקומות. צורת החשיבה שלי היא אחרת ולכן הלכתי מרצוני החופשי לראות אם יש אמת בשמועות על החריימה בתוך בניין כלל (שנמצא בסמיכות לשוק מחנה יהודה).

תבשיל החריימה הוא קונצנזוס, המילה הזאת מפעילה אצל כולנו את אותו כפתור סודי של בית. רק שחלק גדול מהמקומות בהם מכינים חריימה, גובים עליו הרבה יותר מדי. לכן, אדם מן הישוב לא יכול להרשות לעצמו לאכול חריימה על בסיס שבועי או חודשי. אבל אם יש חריימה זול, טעים ועל הדרך מדובר במקום כשר למהדרין, אז מדובר בסיפור אחר. אפשר להגיד שכל מי שיצא לי להכיר יכול וצריך ללכת לאכול את החריימה של אתי ודודי, כמה שיותר מהר.

לכל הטורים של המונה טועם
מכינים בבית: חריימה טריפוליטאי

חריימה בבניין כלל בירושלים. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
הרושם הראשוני מטעה/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

הגעתי למקום של אתי ודודי בשעות הבוקר היותר מאוחרות, לקראת הצהריים. המקום לא מרשים אבל אל תתנו למראית עין להטעות. היה שקט על הבוקר והייתי לקוח בודד עם המון שאלות, התפריט היה גדול מדי ולכן התמקדתי במה שיכולתי לראות מעבר לדלפק, זיהיתי סיר נמוך ובתוכו תבשיל אדמדם, המכסה מלא באדים שמטשטשים את התמונה המלאה. ביקשתי להבין מה מסתתר מתחת למכסה. חריימה, ענתה לי אתי, והסבירה שהמקום כשר למהדרין חלבי ולכן נבחרה מנת דגים, שלמרבה הפליאה עולה רק 30 שקלים עם הסלטים ליד קומפלט. ולא, לא מדובר בדג מרלוזה אלא בדג אמנון מפולט שדודי מפלט בעדינות ואהבה.

בהמשך הדג מוצנח לסיר המבעבע של החריימה המרוקאי ומתבשל לו שם באיטיות. טעמו של חריימה מרוקאי לא עדין מדי, מתובל היטב. ליד מקבלים סלט כרוב וחצילים מטוגנים ולחמניה של בוקר, כי חריימה הוא לא חריימה בלי לחם רך ליד. בצעתי את הלחמניה וטבלתי לתוך הרוטב, ומאותו הרגע צללתי לנוסטלגיה משכרת ולא הרמתי את הראש עד שליקקתי את הצלחת. דג האמנון עמד יפה במשימה וגם הרוטב מתובל בול, לפי בלוטות הטעם שלי שצעקו "כן כן". אם הגעתם לשוק מחנה יהודה, צאו החוצה ולכו לשער 5 בבניין כלל ותתעלפו מרוב הנאה.

מזנון זול וטעים. בניין כלל, שער חמש מול חניון שוק מחנה יהודה . 054-6841200. כשר למהדרין שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-17:00

בשבוע שעבר

מעורב פצצות ששובר את השוק

לכתבה המלאה
חריימה בבניין כלל בירושלים. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
תבשיל חריימה מבעבע/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין
סלטים. קובי רובין, מערכת וואלה! NEWS
סלטים/מערכת וואלה! NEWS, קובי רובין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully