וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באבי: יש מלכה חדשה בשכונה

28.6.2017 / 13:28

לאחר סגירתה של מסעדת וויינברג, חביבת הלקוחות הקבועים, החליטו שניים מעובדיה לקחת את החלל וכעת הם פותחים אותו מחדש תחת השם באבי, עם קונספט מעט שונה תוך שמירה על האווירה השכונתית

באבי. אושי עזרא, מערכת וואלה! NEWS
מאזטים בבאבי/מערכת וואלה! NEWS, אושי עזרא

תשע שנים חלפו מאז נפתח הוויינברג (ונסגר), ברחוב בן יהודה פינת נתן החכם בתל אביב, ועבור הלקוחות הקבועים שהפכו כמשפחה, החדשות היו עצובות. במהרה התחלף העצב בתקווה כשהתברר שאסי לוי ושיר וייזר, שניים מהעובדים המובילים של המקום בשנים האחרונות, ייקחו את המקום ויעשו בו משהו חדש, דומה אך שונה. "היתה לנו רוח גבית של תושבי השכונה", מספר לוי, שהיה השף של הוויינברג בשנים האחרונות, "התושבים התרגלו למקום והוא הפך להיות הבית שלהם, הם לא רצו שזה יעלם".

באבי. שיר וייזר, מערכת וואלה! NEWS
באבי/מערכת וואלה! NEWS, שיר וייזר

וייזר ולוי פעלו מתוך האינסטינקטים שלהם והקימו מקום חדש שלא נופל כמעט לאף הגדרה, "זה מקום בילוי שכונתי", אומרת וייזר, "מקום שמתאים לכולם וכל אחד ירגיש בו נוח, מסטודנטים שנזהרים על הכיס שלהם, דייטים רומנטיים, קבוצות חברים, יש פה אופציות ישיבה לכולם". למקום החדש הם קראו באבי, "זה שם חיבה שאנחנו קוראים פה אחד לשני", אומרת וייזר, "גם הלקוחות מכירים אותנו בשם הזה".

עוד באותו נושא

לגזור ולשמור: המסעדות הלוהטות של קיץ 2017

לכתבה המלאה
באבי. אושי עזרא, מערכת וואלה! NEWS
אוכל מקומי עונתי/מערכת וואלה! NEWS, אושי עזרא

לוי בנה תפריט לא קבוע, שיתחלף מדי יום בהשראת חומרי הגלם שיביא מהשוק. ההתמקדות היא באוכל מקומי ועונתי. הפורמט של התפריט מתאים לשרינג, לארוחה שבה פותחים שולחן ואוכלים מהצלחות אחד של השני. התפריט כתוב בצמצום מתוך כוונה לאפשר דיאלוג בין נותני השירות לסועדים, "אנחנו רוצים שהסועדים ישמעו על המנות ממקור ראשון", אומר לוי, "שישמעו את התיאורים ואת הסיפורים מאחורי המנות".

מסעדת באבי. צילום אביתר טוקר,
אווירה שכונתית/צילום אביתר טוקר

התפריט מחולק לנשנושים, מנות בין לבין ומנות גדולות יותר שאפשר לאכול ביחד או לחוד, אפשר למצוא במאזטים חציל מוקצף עם סלסלת עגבניות (16 שקלים) מנה שלוי מכין עוד מימי הויינברג המוקדמים. גם סלט עגבניות של מימי (16 שקלים) סבתו של לוי, שישב כל הלילה בחומץ ותבלינים, או לחוח שלוי מכין בעצמו לאחר שהתמחה בבית מאפה תימני שפועל כבר 90 שנה. במנות הביניים יש סלט עוף על ציזיקי וענבים (34 שקלים); מקלובה כרובית (32 שקלים); אבטיח וגבינה גרוזינית (31 שקלים). בעיקריות יש מרגז על סקורדיליה (47 שקלים) או שרימפס דיאבלו חריפים במיוחד (52 שקלים). כרגע מדובר בתפריט הרצה שבהמשך צפוי להתרחב. כמו כן מתכננים וייזר ולוי להצטרף ליוזמה של מיטלס מאנדיי ובימי שני להגיש במקום תפריט נטול בשר.

באבי. שיר וייזר, מערכת וואלה! NEWS
שיפוצים במקום/מערכת וואלה! NEWS, שיר וייזר

וייזר מגיעה מעולם האמנות והיא עיצבה את החללים של המקום מחדש. קיר שנפער במרכז החלל מחבר בין הבר לחלל הסמוך, הלבנים המקוריות נותרו חשופות והקירות נצבעו בכחול בהיר. על הקיר תלויות צלחות פורצלן ישנות מעוטרות בדגים שהיו שייכות לסבתה. מעבר לבר נפער חלון בקיר החיצוני כך שגם מי שיושב בחוץ יוכל לקבל שירות מהבר הפנימי. האווירה השכונתית שהיתה בוויינברג נשמרה והשתכללה, באבי צפוי להיות הבית החדש, גם של תושבי השכונה ויוצאי הוויינברג אבל גם של כל מי שירצה בכך.

באבי, בן יהודה 106 תל אביב, שעות פעילות בתקופת ההרצה שבת עד חמישי 19:00 עד 00:00. שישי סגור ואין טלפון, אפשר ליצור קשר ולהתעדכן דרך עמוד הפייסבוק.

שרימפס במסעדת באבי. שיר וייזר,
שרימפס במסעדת באבי/שיר וייזר
מנה במסעדת באבי. אושי עזרא,
מאזטים/אושי עזרא
  • עוד באותו נושא:
  • באבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully